Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dnešním dnem měl ČEZ razantně zdražit nabíjení elektromobilů. Místo toho je zdarma

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 1. 4. 2020 • 23:57
59
104
Zobrazit náhledy (59)
Renault Zoe vs. Škoda Citigoe iV Renault Zoe vs. Škoda Citigoe iV Renault Zoe vs. Škoda Citigoe iV Renault Zoe vs. Škoda Citigoe iV Renault Zoe vs. Škoda Citigoe iV Renault Zoe vs. Škoda Citigoe iV Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV

Společnost ČEZ informuje, že od dnešního dne budou všechny její rychlonabíječky k dispozici zdarma. Solidaritu v souvislosti s pandemií v tom ale nehledejte.

K poslednímu březnovému dni vypršela firmě ČEZ smlouva se společností Polyfazer. Název je vám možná povědomý z aplikace Polyfazer Direct, pomocí které jste mohli obsluhovat nabíjení a zároveň platit v případě, že jste nevlastnili nabíjecí čip od ČEZu. Tahle aplikace ale nebyla vychytaná do detailu a uživatelé často hlásili trable s přihlášením či zobrazením dobíječek.

Od prvního dubnového dne byl v plánu start nového systému včetně aplikace. Všechno ale ještě není připraveno podle představ společnosti ČEZ. A aby zákazníci o dobíjení elektromobilů v nejrozšířenější síti dobíječek u nás nepřišli, mohou jej nyní využívat zcela zdarma po dobu zhruba čtrnácti dnů. To v dnešních složitých časech určitě potěší, solidaritu firmy v souvislosti s koronavirem v tom ale nehledejte.

„V průběhu první, zhruba dvoutýdenní fáze, budou stanice postupně přepínány do nového systému, testovány, a dojde na nich k výměně samolepek s návodem na obsluhu a QR kódem pro jednorázové spojení. Stanice ale zůstanou nastaveny v režimu přístupu bez omezení do doby, než budou přepnuty všechny stanice,“ uvádí ČEZ v tiskové zprávě a potvrzuje, že nabíjení zdarma bude možné minimálně několik následujících dní.

Start dobíjení se liší v závislosti na nabíječce. U rychlonabíječek stačí připojit kabel a přes dotykový displej stojanu zapnout nabíjení. Je přitom jedno, jestli jste registrovaným zákazníkem, nebo “jedete náhodou kolem”. U klasických nabíječek bez dotykového rozhraní je třeba jakákoliv čipová karta (stačí třeba platební či zaměstnanecká), která nabíjení aktivuje.

Nové tarify podraží

Výše popsaný odklad nové aplikace je sice pro koncové zákazníky dobrou zprávou, ve finále ale znamená pouhý odsun zdražení. A opravdu výrazného. Doposud to bylo jednoduché, po pořízení čipu jste platili měsíční paušál 450 Kč bez DPH a bylo jedno, kdy a jak dlouho u toho kterého stojanu stojíte.

To se ale s novým systémem změní. V níže přiložené tabulce si můžete prohlédnout přepracovanou nabídku tarifů s předplacenými kWh v rámci měsíčního paušálu. Když vám tato “zásoba” dojde, platíte za další odebrané kWh poplatek za odběr. Čím dražší tarif máte, tím levnější tento poplatek pochopitelně je. Nejatraktivnější volbou je tarif Taxi s 500 předplacenými kWh a následným poplatkem 3,5 Kč za kWh. Ten ale přijde na 1750 Kč včetně DPH, což je ve srovnání s dosavadní neomezenou možností značný rozdíl.

  Taxi Obchodní cestující Víkendový řidič Pay as you go Neregistrovaný
Měsíční platba [Kč vč. DPH] 1750 550 200 0 0
Poplatek za odběr [Kč] 3,5 4,5 5,5 7,5 9,5
Předplacené kWh v rámci měsíčního paušálu 500 122 36 0 0

Společnost ČEZ se zároveň snaží bojovat proti nešvaru v podobě blokování stanic, respektive elektromobilům, které u dobíječek zůstávají zapojené i dlouho po tom, co je jejich baterie zcela nabita. Od teď můžete na rychlonabíjecí stanici stát 90 minut, na té pomalejší 8 hodin. Následně vám bude účtován poplatek 2 Kč za každou započatou minutu. Stejná částka se začne počítat i v momentě, kdy je akumulátor zcela nabitý.

A ještě jedna dobrá zpráva pro stávající zákazníky na závěr: současné nabíjecí čipy zůstanou i nadále funkční, k novému systému nemusíte pořizovat jiný. Jen se ten váš stávající spojí s novým uživatelským účtem, což koncového zákazníka nijak trápit nemusí.

Související články

Témata
7. 4. 2020 13:12
Re: Re: to je zase článek...
No jestli odmítají hasit, tak to potěš, to budou panečku vaši známí experti :-) Proškolený profesionální hasič, aby se za takové kolegy styděl.
7. 4. 2020 10:53
Re: to je zase článek...
Nemyslím si, že půjde ze skály. Spalovák, čím víc stárne, tím potřebuje víc údržby a končí, až se ho nevyplatí opravit. Mám Fiat 500e z 2014 s 80 tis. km, v podstatě podobná technologie jak má dnes CityGo E-iV a zatím to nevypadá, že by mělo jít ze skály. To se teprve uvidí, kolik EV vydrží, ještě je brzo, ale příklady s vysokými nájezdy lze najít už dnes.
7. 4. 2020 09:55
Re: Re: to je zase článek...
Skladovka Style začíná od 260 tis. E-iV je v plné výbavě.
6. 4. 2020 16:01
Re: JJ, vivat elektroDEBILITA
jasně přímo po milionech se ty Kony bouchaj. Celej svět na ně stojí frontu. Za loňský rok se u nás registrovalo o celých 50 aut víc než v roce 2018 a ve zbytku světa to taky moc nefrčí, takže zůstaň při zemi. Až to bude stát normální peníze, tak si to zákazníci kupovat budou.
Avatar - Barrichello
4. 4. 2020 18:27
Re: JJ, vivat elektro
Já prorokuju konec Tesly? Já prorokoval konec FCA, resp. že bud krachnou, budou muset prodat značky a nebo zfuzovat.

A hle, co se stalo.

A to ještě přijde i prodej značek nebo jejich ukončení, dočkej času.

Na Teslu taky dojde, ale trošku jinak.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku