Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za pět let bude mít půlka prodávaných aut alternativní pohon, říká odborník

ČTK ČTK 26. 10. 2020 • 15:23
33
46
Zobrazit náhledy (33)
Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208

Za pět let by na evropském trhu mohla být až polovina prodávaných vozů na alternativní pohon. Vedle elektromobilů a hybridů se začne více prosazovat vodíkový pohon a zřejmě i nová syntetická paliva.

Důvodem bude pokračující tlak na snižování emisí CO2. Uvedl to na webu partner poradenské a analytické společnosti EY pro autoprůmysl Petr Knap.

Pokud bude Evropa podle Knapa čelit dalším zdravotním hrozbám, zažije renesanci individuální dopravy. "Někteří si stále budou kupovat nové vozy, jiní je budou využívat jen v okamžiku potřeby, další budou stále spoléhat na firemní auta, kde zřejmě bude existovat i nějaká další podpora rozvoje nových pohonů. Celkově tedy doprava bude mnohem pestřejší, čeká nás mnohem větší výběr a větší rozdíly mezi jednotlivými zákaznickými segmenty," podotkl.

Ideální krátkodobé řešení přechodu k elektromobilitě jsou podle Knapa plug-in hybridy, které lze ve městě využívat jako elektromobil a na delší vzdálenosti si pomoci spalovacím motorem. Uživatel tedy nemusí měnit své návyky po přesednutí z vozu se spalovacím motorem. Elektromobily si podle něj najdou zákazníky zejména pro město a kratší vzdálenosti. Nadále se za pět let budou prodávat spalovací motory a budou stále tvořit významnou část nově prodaných vozů, dodal.

Například Toyota v současnosti prodává více než 40 procent osobních vozů s hybridním pohonem, prémiový Lexus má podíl hybridů více než 90procentní. Hybridy a elektromobily prodávají i domácí Škoda Auto, Hyundai nebo Volkswagen.

Zásadní pozitivní dopady na životní prostředí mohou nastat, pokud lidé omezí celkové najeté kilometry, uvedl dále. Tedy budou mít menší nároky na dopravu, nebo dojde k lepšímu využívání kapacit existujících vozů formou sdílení. Samotný růst počtu elektromobilů bez těchto kroků věc nevyřeší, protože země nedokáže rychle přejít na čisté zdroje energie pro výrobu elektřiny, a ani výroba baterií není bez výrazné ekologické stopy, dodal.

Související články

Témata
27. 10. 2020 10:19
Re: Bože, to jsou zase plky!
Diesely od Mazdy jsou celkem průser. Divím se že do nich někdo jde.
27. 10. 2020 10:18
Re: To jsou odborníci, kteří znají svět z tabulek
Mě se líbí jak ty si vymyslíš co jsem všechno pomotal. Realita je mnohem prostější. Já nic nepomotal. To jen ty věci vidíš tak jak je chceš vidět, aby si měl o čem psát ty autistickej šašku :D :D
27. 10. 2020 09:45
Re: To jsou odborníci, kteří znají svět z tabulek
Ja som bol na Slovakiaringu. Komunikacia bola obojsmerna, vzdy mohol hovorit iba jeden, ale pocuvala cela skupina na danom kanaly.
Avatar - kari.laz
27. 10. 2020 08:53
Re: Bože, to jsou zase plky!
Teď tě nas*eru, ale když Mazda, tak v benzínu :D
Avatar - Hammunasakra
27. 10. 2020 08:51
Re: To jsou odborníci, kteří znají svět z tabulek
Takže jako vždycky = tenhle týden si pomotal roušky, pomotal si test kilometrovýho proběhu kol, pomotal si HEV a PHEV pohon RAV4, pomotal si co já a nasazení lepších horších pneu. To průběžně prokládal přídomky KRETÉN atd. Takže asi bez překvapení = že takhle si představuješ že to je smáznutý vyřešeno

https://www.youtube.com/watch?…

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku