Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Žádná pojistka, vládní půjčka zřejmě zachránila Renault

Ondřej Mára Ondřej Mára 11. 2. 2022 • 15:57
47
15
Zobrazit náhledy (47)
Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Arkana E-Tech Hybrid Renault Arkana E-Tech Hybrid Renault Arkana E-Tech Hybrid Renault Arkana E-Tech Hybrid Renault Arkana E-Tech Hybrid Renault Arkana E-Tech Hybrid Renault Arkana E-Tech Hybrid Renault Arkana E-Tech Hybrid Renault Arkana E-Tech Hybrid Renault Arkana E-Tech Hybrid Renault Arkana E-Tech Hybrid Renault Arkana E-Tech Hybrid Renault Koleos Renault Koleos Renault Koleos Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe

Podle vedení značky to měla být jen záchranná síť, nakonec však Renault využil cca 80 % ze státní půjčky ve výši 5 miliard euro.

Rok 2020, kdy naplno vypukla globální pandemie, byl náročný pro všechny oblasti průmyslu. Automobilky nevyjímaje. Společnost Renault však v této době řešila i problémy ve svém vedení, které odstartovaly v roce 2018 zatčením Carlose Ghosna, vyvolaly problémy v celé alianci a uvrhly na automobilku špatné světlo.

Krize, která v důsledku uzavírání výroby a pozastavení prodejů tvrdě dopadla na většinu automobilek, tak na Renault dopadla ještě drtivěji. O alarmující situaci pak v květnu roku 2020 hovořil i francouzský ministr financí Bruno Le Maire, který během rozhovoru v rozhlasové stanici Europe 1 zmínil, že Renault by dokonce mohl přestat existovat.

Během stejného rozhovoru také prozradil, že ještě nebylo rozhodnuto o plánované půjčce pro Renault, která měla dosahovat pěti miliard eur. Státní půjčka byla automobilce nakonec schválena, vedení společnosti Renault však v té době tvrdilo, že jde jen o jakousi „záchrannou síť,“ kterou je dobré mít. Nezdálo se však, že by byla bezprostředně nutná.

Podle nedávno publikované zprávy Cour des Comptes, na kterou upozornil Bloomberg, je však patrné, že půjčka byla pro další fungování automobilové skupiny vcelku zásadní. Do konce roku totiž společnost vyčerpala z půjčky 4 miliardy eur a na konci roku ohlásila rekordní roční ztrátu.

Na zprávu ohledně využití půjčky pak společnost prostřednictvím mluvčího reagovala slovy, že půjčka umožnila společnosti operovat s hotovostí a uklidnila investory. „V sázce nebylo přežití společnosti, ale dostatečná úroveň likvidity,“ cituje prohlášení společnosti Bloomberg.

Od konce roku 2020 se naštěstí mnohé změnilo a automobilce zřejmě pomohlo i zveřejnění jejích nových plánů pod heslem Renaulution. V minulém roce pak společnost splatila první miliardu z půjčky a letos očekává vrácení stejné sumy. Podle zprávy auditora ale nejspíš stále existují jisté strukturální problémy se ziskovostí společnosti.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Ada je zase tady
17. 2. 2022 15:49
Re: Tak ještě pár takových....
Nebyla by to žádná škoda
12. 2. 2022 09:23
Re: Automotive se postupem času z dojné krávy
Myslet si že stromy mohou kompenzovat fosilní uhlík je totálně mimo.
Ty stromy sice část zachytí ale stejně časem hynou a tlením či spalováním dřeva ho opět uvolní.
12. 2. 2022 00:42
Re: Automotive se postupem času z dojné krávy
Ale Škoda Auto přesně tohle už léta dělá! :-) :yes:
11. 2. 2022 23:01
Re: Automotive se postupem času z dojné krávy
Správny názor. :yes:
Avatar - rohYpnol
11. 2. 2022 22:05
Re: Automotive se postupem času z dojné krávy
Zvlášť že se řeší produkce CO2 v absurdním měřítku. Ale spotřeba CO2 v podobě kácení lesů je totálně mimo politiku...

Kdyby s každým prodaným vozem zasadili strom, mohly by být emise CO2 klidně 300g CO2 :-! :-!