Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Žádné SUV! Škoda Snowman je plug-in hybridní rolba za 7,6 milionu korun

Jan Mička
Diskuze (50)
Loni Škodovka dobyla moře, letos jsou to zasněžené sjezdovky. K příležitosti dnešního data zveřejnila fotografii plug-in hybridní rolby Snowman.

Mysleli jste si, že bude jméno Snowman vyhrazeno novému SUV od Škodovky? Chyba! Po dnešku už víme, že se tak bude jmenovat první plug-in hybridní rolba na světě, se kterou mladoboleslavská automobilka vstupuje do nového segmentu.

Kdepak, je to samozřejmě aprílový vtípek. Rolba, která bude podle oficiální tiskové zprávy Škody Auto uvedena na trh koncem letošního roku, se má výrazně zapsat do silně konkurenčního segmentu strojů na úpravu sjezdovek. Prý jde o základní prvek Strategie 2025, která představuje odvážný krok do nových oblastí podnikání. Podle všeho tedy Škodovka v další dekádě očekává novou dobu ledovou. Základní cena byla stanovena na 280.000 eur, tedy asi 7,6 milionu korun, přičemž v první fázi Snowman zaútočí na rakouský, švýcarský a lichtenštejnský trh.

Tvary karoserie odpovídají současnému designovému trendu automobilky, jak by tedy možná řekl šéfdesignér Jozef Kabaň, jsou „kryštalické“. Snowman na délku měří 9,3 metru (včetně radlice a sněhové frézy), bez pásů je široký 2,5 metru, a propracované detaily mají odkazovat na tradiční umění českých sklářů. Úplně nejlepší je však hnací ústrojí – jde o plug-in hybridní systém s kombinovaným výkonem 295 kW a točivým momentem 650 N.m, díky kterému se rolba rozjede až na 20 km/h. Takhle rychle by ale se Snowmanem jel pouze naprostý blázen a bezmozek. Podle normy NEDC jezdí za 14 litrů na hodinu.

Škoda Auto si ze sebe uměla udělat legraci i v loňském roce, kdy zveřejnila fotografie unikátního člunu VisionSea. Poháněn je motorem 1.8 TSI o výkonu 132 kW a na jedno natankování urazí 980 námořním mil (v přepočtu 1815 kilometrů). Na své stránce na facebooku pak publikovala fotografii interiéru Škody Fabia s výbavovým prvkem „Safie“, který zahrnuje kameru ve zpětném zrcátku a tlačítko na volantu, po jehož stisknutí si uděláte autoportrét (selfie). Nic z toho se pochopitelně do výroby nedostalo.

Jan Mička
Diskuze (50)
2. 4. 2016 13:37
Re: Pane Mičko
hele ferdo nepruď pana Mičku článek mají perfektní a vomrkni radši další, tahle je ZATRACENĚ DOOOST DOBRÁ !!! [odkaz] [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Uživatel_5340709
2. 4. 2016 06:49
Re: Ten červený pruh???
Hodně čtu třeba reflex, má free zonu a má placenou zonu. Je na mě abych si vybral a nevzpomínám si, že bych tam musel shazovat otravné okno reklamy. Tady na mě bez adblocku vyskakuje furt něco. Navíc osobně reklamu nemám rád, a domnívám se, že v životě nemám povinnost odsledovat za den xx reklam.
Avatar - Uživatel_5340709
2. 4. 2016 06:41
Re: a proč ne?
Navíc všechno jde přes hydrodynamická čerpadla. Ne že by tuto práci nemohly dělat elektromotory, ale je tam velká spotřeba energie.
Avatar - white label
1. 4. 2016 22:13
Re: Apríl
S tou Mazdou jsi mi to vyfoukl.
Foukané benzínové dvoulitry jsou v pohodě a dokud budou v nabídce, jsou mi základní motorizace ukradené. ;-)
Avatar - white label
1. 4. 2016 22:08
Re: Apríl
Tys to nepochopil, je to přesně naopak, napsal jsem snad, že čekám až dají R3 do Superbu, abych si konečně mohl koupit "trendy" R3 ve větším autě? O novém autě se základní motorizací jsem nikdy ani neuvažoval, takže je mi logicky jedno kolik válců má základ, trendy/netrendy. Zajímá mě naopak horní spektrum nabídky motorizací a trendy jsou tím posledním, čím bych se při konfiguraci nechal ovlivnit.
Takže jak si přišel na to, že bych např. k vůli trendy latexu přestal nosit džíny? Nevidím pro to jediný racionální důvod.