Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zagato se vrací: Nové AGTZ Twin Tail je Alpine A110 s odnímatelným zadkem

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Italové ze Zagata se inspirovali zapomenutým speciálem pro Le Mans a představují silniční exkluzivitu na základech Alpine A110. Nejvýznamnější novinkou je propracovanější aerodynamika s odnímatelnou zádí.

Jedno auto, dvě duše. Italské designové studio Zagato si v automobilovém světě vybudovalo významné jméno díky návrhům exkluzivních aut inspirovaných motorsportem. V dnešních dnech znovu vystupuje ze zapomnění a uvádí nejnovější počin, který se inspiruje u jednoho z už zapomenutých speciálů pro nejslavnější vytrvalostní závod na světě. A současně zakládá na osvědčené technice jednoho z nejlepších silničních sportovních aut posledních let.

Zagato zavzpomínalo na u nás málo známý historický okruhový speciál Alpine A220, který v roce 1968 odstartoval do 24 hodin Le Mans, a přeneslo jeho nejvýznamnější aerodynamický prvek na nejmodernější silniční sporťák Alpine A110. Původního dárce technicky prozrazují pouze základní proporce, ale jinak je ostřeji střižený a má aerodynamická kola i odnímatelnou záď.

Oficiálně se jmenuje AGTZ Twin Tail a už na první pohled zaujme netradičním prodlouženým zadním převisem, v motorsportu známým jako „long tail“. Na silničních modelech se tento dnes už trochu historický aerodynamický prvek objevuje jen vzácně, a abyste si jej neurazili při manévrování ve městech a mohli si užít komfortnějšího parkování, můžete si jej svobodně sundat. V garáži tak budete potřebovat o trochu víc místa než normálně.

Video se připravuje ...

Zagato uvádí, že s nasazeným prodloužením zádi má AGTZ Twin Tail lepší aerodynamiku pro vyšší stabilitu při vysokých rychlostech, ale bohužel k tomu neuvádí technická data. Už očekávaný počet vyrobených kusů však napovídá, že novinka bude hlavně designovou záležitostí pro nadšené sběratele než řidičský stroj pro okruhovou nebo okreskovou zábavu. A ostatně o tom svědčí i cenovka, která je doslova neuvěřitelná.

Nové AGTZ Twin Tail se vyrobí v pouhých 19 kusech a první tři zákaznické kousky jsou na oficiálních fotografiích – bílý, modrý a modrý s francouzskou trikolórou. Základní cena každého vyrobeného vozu je ohromujících 16,5 milionu korun, což je výrazně více peněz, než kolik zaplatíte za standardní výchozí Alpine A110.

V Česku se základní Alpine A110 prodává za desetinu – od 1,6 milionu korun. Zagato pak ani neuvádí, z jakého konkrétního modelu nový projekt vychází. Všechny verze pohání přeplňovaná čtyřválcová osmnáctistovka z Renaultu Megane R.S. o 252 až 300 koních, spojená se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Standardní Alpine A110 váží přibližně 1,1 tuny a neočekáváme, že AGTZ Twin Tail bude výrazně těžší.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme