Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zagato TZ3 Stradale: Alfa Romeo z Dodge Viper ACR

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Italská karosárna Zagato uzavírá svůj program TZ3, jímž oslavila 100 let automobilky Alfa Romeo.

V loňském roce Alfa Romeo oslavila významné výročí a karosárna Zagato, která je s touto značkou úzce spjata díky řadě malosériových modelů, nadělila všem fanouškům dárek v podobě kupé TZ3 Corsa. Tento závodní vůz měl premiéru na 12. ročníku Concorso d’Eleganza Villa d’Este a je poháněn vidlicovým osmiválcem objemu 4,2 litru o výkonu 309 kW (420 k), šestistupňová sekvenční převodovka Tractive přenáší točivý moment na zadní kola.

Letos jej Zagato doplňuje o verzi TZ3 Stradale určenou pro běžný provoz. Italská karosárna svůj nejnovější projekt sice oficiálně pojmenovala Alfa Romeo TZ3 Stradale, ale pod karoserií z uhlíkových vláken, jejíž linie navazují na loňskou TZ3 Corsa a Giulie TZ (Tubolare Zagato) a TZ2 z let 1962 a 1965, se ukrývá technika Dodge Viper ACR.

Karosárna prozatím neuvádí, žádné bližší technické informace, ale vzhledem k použití techniky amerického kupé můžeme počítat s výkonem minimálně 442 kW (600 k) a točivým momentem 759 Nm, který poskytuje desetiválcový motor do V o objemu 8,4 litru.

K specifickým rysům TZ3 Stradale vedle dlouhé přídě nebo tvaru střechy typického pro díla karosárny Zagato patří ostře zakončená záď, pojmenovaná Kammova záď podle konstruktéra, který tento aerodynamický prvek zavedl.

Kupé TZ3 Stradale je podle tiskových materiálů oslavou klasických silničních modelu Alfa Romeo s karoseriemi Zagato od dvacátých až po devadesátá léta dvacátého století, zatímco TZ3 Corsa je připomínkou závodních týmů Scuderia Ferrari (20. a 30. léta), Alfa Corse (40. a 50. léta), Autodelta (60. a 70. léta) a Scuderia Zagato (80. a 90. léta).

Zagato TZ3 Corsa jako jediný vůz, jehož majitelem je Martin Kapp. Silniční TZ3 Stradale má vzniknout v malé sérii devíti vozů. Majitelem prvního z nich se stane Eric King, americký sběratel automobilů Alfa Romeo s karoserií Zagato, druhý vůz zamíří do Japonska a třetí do Evropy. O umístění zbývajících kupé a jejich majitelích se Zagato nezmiňuje.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Stejsn
5. 5. 2011 14:31
Muj nazor je
ze proste do alfy patri alfa, jemna technika, vypilovany, i kdyz treba choulostivy motory. ne americkej humpolackej ingot na steroidech