Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zájem o nejvýkonnější manuál světa je obrovský, Koenigsegg navyšuje výrobu

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Koenigsegg CC850 vyvolal obrovskou vlnu zájmu, padesát kusů tak brzy přestalo stačit.

Švédský výrobce supersportů Koenigsegg nedávno představil nový model C850, který dostal pohonnou jednotku z modelu Jesko a unikátní převodovku, která funguje v podstatě jako klasický manuál. Podle výrobce se jedná o nejvýkonnější a nejrychlejší supersport s manuálem na světě, konkrétní parametry ale zatím neznáme.

Veřejná zatím není ani cena, ani to však neodradilo zájemce, kterých je evidentně obrovské množství. Automobilka totiž původně plánovala výrobu pouze 50 kusů – na oslavu padesátých narozenin Christiana von Koenigsegga, zakladatele automobilky. Nakonec však přidá dalších 20.

Ohlasy na CC850 jsou ohromující. Výroba dalších 20 kusů k plánovaným 50 CC850 sice ještě ani zdaleka neodpovídá poptávce, ale dávám nám to šanci ve větší míře zohlednit věrné zákazníky značky a zároveň přivítat malou část nových majitelů,“ uvedl Christian von Koenigsegg v prohlášení.

Video se připravuje ...

Dalších 20 modelů automobilka vyrobí na oslavu 20 let svého podnikání. Ještě před schválením jejich výroby však značka oslovila stávající klienty, aby zjistila jejich názor a výrobu dalších kusů CC850. Statut extrémně výkonné rarity však dalších 20 kusů zřejmě nemohlo ohrozit.

Připomeňme, že CC850 svým vzhledem připomíná model CC8, první produkční Koenigsegg, představený v roce 2002. Pod kapotou je nicméně zcela nová technika, včetně dvakrát přeplňovaného 5,0litrového motoru V8, odvozeného z modelu Jesko. Motor nabízí nejvyšší výkon 884 kW při spalování běžného benzínu a 1033 kW při jízdě na E85.

Největším unikátem je však převodovka. Motor je spojen s devítistupňovou skříní LST se sedmi spojkami, v kabině je však manuální volič šestirychlostní manuální převodovky a tradiční spojkový pedál. V manuálním režimu pak řidič prostřednictvím páky a pedálu elektronicky ovládá specifickou převodovku.

Ta je sice devítistupňová, šestistupňový manuál však využívá její rychlosti v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Řazení je navíc tak propracované, že dokonale odpovídá povelům řidiče – při necitlivém zacházení může vůz škubat, nebo motor úplně zhasne. Současně je však k dispozici i zcela automatický režim, kdy se řidič nemusí o nic starat.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Ondore
26. 8. 2022 08:25
Re: Hm...
Ty dúfam tiež! Ako vieme, tak jazda v Tesla Model S Plaid je pre Teba nuda, tak Koenigsegg CC850 v garáži Ti snáď bude stačiť ;-)
Avatar - white label
26. 8. 2022 03:12
Re: Hm...
Na co by takovou "nudu" (bez ručky!) měl...?
25. 8. 2022 18:20
Hm...
Asi arese objednal zo dva ;-D