Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zakamuflovaný prototyp Audi e-tron říká, že do série už je blízko

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Audi se chlubí v Ženevě zakamuflovaným prototypem e-tron. Vlastně už je to předprodukční exemplář, žádná studie, jen se skrývá pod maskováním...

Označení e-tron už má u čtyř kruhů svou historii. Prvním skutečně sériovým modelem s tímto názvem, který reprezentuje elektromobily, je větší pětimístné SUV. Zatím se skrývá pod maskováním z černobílé fólie, ta kontrastuje s výraznou oranžovou spodní částí doplněnou o tmavé pruhy. Nápis „e-tron“ je možné rozluštit na bocích. Na černých kolech vypadá vůz docela efektně, vidíme už prakticky vše, skrývají se jen detaily.

Tvarově určitě nevybočuje ze současné produkce ingolstadtské automobilky. Navazuje na koncept e-tron quattro z Frankfurtu 2015, který ujel na jedno nabití díky 95kWh bateriím i 500 km a měl z tří agregátů výkon 435 koní (320 kW), ve špičce dokonce až 503 koní (370 kW). Rozměry i technická data novinky zůstávají zatím tajemstvím, Audi slibuje velkorysý prostor pro posádku i zavazadla. Elektromotory pohánějí obě nápravy, články bude možné naplnit na rychlonabíjecích stanicích s výkonem až 150 kW, což znamená slabou půlhodinku. Oproti tankování fosilních paliv je to ovšem pořád mnohonásobně déle. Konektor se nachází pod víčkem na levém předním blatníku mezi kolem a dveřmi. Akční rádius už by neměl být nijak omezující.

„Audi vytyčuje svým prvním modelem s čistě elektrickým pohonem důležitý milník pro budoucnost společnosti,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti Audi AG. „V roce 2020 budeme mít v nabídce tři plně elektrické automobily – kromě SUV to bude také čtyřdveřové gran turismo, sériová verze studie Audi e-tron Sportback, dále pak kompaktní model. Ještě před rokem 2025 uvedeme na trh více než 20 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení napříč všemi segmenty,“ říká šéf značky Audi.

Prototypy, bylo jich celkem 250, během testování najezdily pět milionů kilometrů na čtyřech kontinentech, od Skandinávie přes Nordschleife, Afriku, a Čínu po rovné americké dálnice. A ještě se budou dále zkoušet. U elektromobilu je testování v extrémních podmínkách opravdu důležité už jen kvůli výdrži baterií a dojezdu. Testuje se samozřejmě i samotné dobíjení. Flotila prototypů se objevila také při zahájení autosalonu přímo v Ženevě.

Skutečně sériové verze se dočkáme ještě letos, přijde na trh koncem roku, takže oficiální premiéru můžeme čekat v Paříži. Rodištěm se stane belgický Brusel.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
6. 3. 2018 19:20
Re: Už to měli před devíti roky
Byla v jednom díle Iron Mana. ;-) :yes:
6. 3. 2018 18:29
Re: Už to měli před devíti roky
Karosérie není v tomhle případě až tak podstatná. Jde o pohon a ten je velmi podobný.
A máš pravdu, elektrický R8 se skutečně prodával. Takže pan Rupert Stadler se poněkud mýlí když tvrdí že až tenhle nový e-tron je prvním modelem s čistě elektrickým pohonem. Že to tehdy nikdo za takovou raketu nekupoval není vina zákazníků
6. 3. 2018 18:11
Re: Už to měli před devíti roky
To bylo ale Audi R8 e-tron, který se i chvíli prodával. Prodalo se cca 100 kusů za cenu kolem 1 mil. €
6. 3. 2018 17:33
Už to měli před devíti roky
Slušelo by se připomenout, že podobnou studii pro výstavy měli už před devíti roky na IAA 2009. Moc od té doby teda nepokročili

Článek tehdy začínal větou "Když se chce, všechno jde" :-)
[odkaz]