Zakamuflovaný prototyp Audi e-tron říká, že do série už je blízko
Označení e-tron už má u čtyř kruhů svou historii. Prvním skutečně sériovým modelem s tímto názvem, který reprezentuje elektromobily, je větší pětimístné SUV. Zatím se skrývá pod maskováním z černobílé fólie, ta kontrastuje s výraznou oranžovou spodní částí doplněnou o tmavé pruhy. Nápis „e-tron“ je možné rozluštit na bocích. Na černých kolech vypadá vůz docela efektně, vidíme už prakticky vše, skrývají se jen detaily.
Tvarově určitě nevybočuje ze současné produkce ingolstadtské automobilky. Navazuje na koncept e-tron quattro z Frankfurtu 2015, který ujel na jedno nabití díky 95kWh bateriím i 500 km a měl z tří agregátů výkon 435 koní (320 kW), ve špičce dokonce až 503 koní (370 kW). Rozměry i technická data novinky zůstávají zatím tajemstvím, Audi slibuje velkorysý prostor pro posádku i zavazadla. Elektromotory pohánějí obě nápravy, články bude možné naplnit na rychlonabíjecích stanicích s výkonem až 150 kW, což znamená slabou půlhodinku. Oproti tankování fosilních paliv je to ovšem pořád mnohonásobně déle. Konektor se nachází pod víčkem na levém předním blatníku mezi kolem a dveřmi. Akční rádius už by neměl být nijak omezující.
„Audi vytyčuje svým prvním modelem s čistě elektrickým pohonem důležitý milník pro budoucnost společnosti,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti Audi AG. „V roce 2020 budeme mít v nabídce tři plně elektrické automobily – kromě SUV to bude také čtyřdveřové gran turismo, sériová verze studie Audi e-tron Sportback, dále pak kompaktní model. Ještě před rokem 2025 uvedeme na trh více než 20 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení napříč všemi segmenty,“ říká šéf značky Audi.
Prototypy, bylo jich celkem 250, během testování najezdily pět milionů kilometrů na čtyřech kontinentech, od Skandinávie přes Nordschleife, Afriku, a Čínu po rovné americké dálnice. A ještě se budou dále zkoušet. U elektromobilu je testování v extrémních podmínkách opravdu důležité už jen kvůli výdrži baterií a dojezdu. Testuje se samozřejmě i samotné dobíjení. Flotila prototypů se objevila také při zahájení autosalonu přímo v Ženevě.
Skutečně sériové verze se dočkáme ještě letos, přijde na trh koncem roku, takže oficiální premiéru můžeme čekat v Paříži. Rodištěm se stane belgický Brusel.