Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zákaz spalovacích motorů v Evropě: Co se musí stát, aby mohl platit?

Lukáš Volšický
Diskuze (145)

Světové automobilky se začínají ozývat s jedním z největších problémů připravovaného „zákazu spalovacích motorů“. Evropa nemá dostatečnou nabíjecí infrastrukturu, a navíc by ji měla unifikovat po vzoru GSM.

Elektromobilita je v Evropě na vzestupu, ale světové automobilky působící na starém kontinentu začínají upozorňovat na velký problém. Už od roku 2035 bude Evropská unie vyžadovat prodej nových aut výhradně s nulovými emisemi, ale bude je kde nabíjet? Výrobci elektromobilů jsou totiž jednotní ve společných stížnostech na problematiku nabíjecích stanic.

Ford uvádí do prodeje nový elektrický model Explorer a Martin Sander, šéf elektrické divize značky pro Evropu, se aktuálně obává o logiku nových legislativních nařízení. Pokud se má Evropa stát čistě elektrickým trhem, musí dramaticky zrychlit v rozšiřování nabíjecí infrastruktury. Uvádí, že aby „zákaz spalovacích motorů“ byl smysluplný, musí být dostupnost dobíjení stejná v celé Evropě – od severských zemí po ty středomořské. Jinak to prostě bude nepraktické.

Významným problémem může být i nedostatečná unifikovanost systémů jednotlivých automobilek. Zajímavou ukázkou je novodobý elektrický Renault 5 E-Tech, u něhož značka aktivně propaguje obousměrné nabíjení, tedy schopnost vracet nevyužitou elektrickou energii zpět do sítě pro napájení domácnosti, ale už příliš nemluví o technických požadavcích. Ve skutečnosti totiž bude fungovat pouze s nabíječkou navrženou Renaultem a některými poskytovateli elektřiny, s nimiž bude mít uzavřené smlouvy.

Video se připravuje ...

Vyšší ceny oproti spalovacím alternativám a reálné dojezdy elektromobilů tak mohou být těmi menšími problémy, pokud bychom za něco málo přes deset let měli Evropu zbavit nových aut s vnitřním spalováním fosilních paliv. Šéf Renaultu Luca de Meo před Evropskou komisí v Bruselu dokonce uvedl, že by se Evropa měla inspirovat evropským standardem pro mobilní komunikace, jež vedl k vytvoření globálního systému pro mobilní komunikaci, neboli GSM.

Nový nabíjecí standard pro elektromobily, který se až nápadně podobá nové evropské povinnosti nabíječek typu USB-C pro mobilní telefony, by tak v budoucnu mohl zjednodušit nabíjení elektrických aut po celé Evropě. Průmyslová standardizace by zjednodušila i reálné využití vysokonapěťových akumulátorů v elektromobilech jako sekundárních zdrojů elektrické energie zpět do sítě. Fungovalo by to vždy a všude.

Kritika automobilek na nedostačující nabíjecí infrastrukturu i chybějící standardizovanou technologii se věnuje i dostupnosti výkonných „rychlonabíječek“ mimo velká města a hlavní dopravní tahy. Ve frekventovaných městských oblastech a na dálnicích už není hledání nabíječek velkým problémem, ale na venkově a státních silnicích je dostupnost výrazně nižší.

Jedinou automobilkou, která si nestěžuje na nabíjecí infrastrukturu, je americká Tesla. Dokonce i v Evropě má největší nabíjecí síť s více než 12 tisíci superchargery. Populární síť dobíjecích stanic Ionity pak má výrazně menší nabíjecí kapacitu, protože ve 24 evropských zemích má pouze 600 stanic s více než 3300 výkonnými nabíjecími body.

Lukáš Volšický
Diskuze (145)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 14:27
Re: Budoucnost =diverzifikace
Dyt říkám - naší vesnicí ruský voják neprojde!

Všechno už tu bylo, jenom američana a imperialisty a německé revanšisty vystřídal rusák a čínan. Jinak je to přesně analog 1:1 :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Když natřeš bolševika na zeleno, zůstává pořád bolševikem :-) :-) :-) Navíc pod tou zelenou nálepkou zůstává rudý, tj je to tzv melounář, jak říká Filip Turek :-)

Kdo se nepoučil z historie, je nucen si jí zopakovat. Natřenou na zeleno pod vedením zelených khmerů snažících se o změnu společnosti za každou cenu a proti její vůli.
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 14:24
Re: Budoucnost = elektrifikace
Kolaps ruska znamená další válku, zvýšení moci číny, další miliardy tun emisí , obrovskou vlnu migrace a další problémy.

Za této situace žádám, aby mohl jezdit na Václavské náměstí do roku 2070 těžkých tahačem houfnic se spotřebou 350 litrů na 100 km a Plnící emise Euro - 115, resp. vypouštjící splodiny jako 700 favoritů

Protože na globální oteplování to světlw toho co se bude dít na území bývalého SSSR bude mtí vliv cca 0,000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 %
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 14:21
Re: Budoucnost =diverzifikace
Plácáš ale totální nesmysly. Nemaj sem s čím nakráčet a nemaj s čím bojovat. V článku NATO, kterým se všichni holedbáte a ukájíte je uvedeno, že napadané zemi NATO přijdou na pomoc všichni ostatní členové NATO.

Takže jinak řečeno, v momentu kdy nás rus napdá přistávaj kolem prahy západní stíhačky, je tu už cca 900 vrtluníků na hranici míří 8 000 tanků a po železnici míří vojáci a další vysazují letadla.
Protože pokud by to takhle nefungovalo, jedná se o zradu, porušení smluv a druhej Mnichov...

A protože tohle putinovci samozřejmě ví, nemůžou nikdy napadnout EU. Rep. mohou, až tupolev se suchojem vyrobí dalších 7 000 letadle a Uralvagonzavod vyrobí 40 000 nových tanků.

Šacoval bych to tak na rok 2050-2070 při jejich rychlosti výroby a fiinančních možnostech a kritickém neodstatku lidí ve výrobě :-) :-) :-)

druhá možnost je smotovat 4 miliony šáhidů a 1,5 milionu Lancetů :-) :-) :-) :-)
A objednat u KIma tak 600 milionů dělostřeleckých nábojů, to myslím že Kim zvládne dodat tak 2090-2170 :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 14:17
Re: Budoucnost = elektrifikace
Jak funguje propaganda EU je dokonale vidět na tobě. Vymytí mozku par excellance :-)
Avatar - Barrichello
25. 3. 2024 14:15
Re: Budoucnost = elektrifikace
Ta záminka k napadení Iráku byla vylhaná, vyfabulovaná a účelově nastražená americkými, britskými a francouzskými zpravodajskými službami za cílem předstrčit před veřejnost pohádku a záminku tam vlítnout. Všechno naprosto vylhané. Nic se nenašlo, nedokončené superdělo a pár zachrabaných migů v písku...

To samé v bleděmodrém Libye, kde Francii silně vadil Kaddafí, co chtěl spojit africké země, za ropu chtěl platit zlatem a chtěl být nezávislý na dovozu potravin a proto budoval zavlažovaí kanály, které západ zlikvidoval atd