Zástupce Nissanu nepřímo potvrdil novou generaci GT-R R36
I negativní zprávy mohou obsahovat pozitivní informace, je však potřeba důkladně číst mezi řádky.
Nissan GT-R je v současné generaci R35 na trhu opravdu dlouho a automobilka zatím neprozradila nic o jeho chystaném nástupci, místo toho raději nedávno představila nové limitované edice GT-R T-Spec, které jsou podle některých názorů možná poslední modernizací v rámci současné generace.
Některé zdroje sice mluví ještě o představení mild-hybridní motorizace nebo skutečně poslední vrcholné limitce s označením Final Edition, nikdo už se ale nezmiňuje o tom, co bude dál. S ohledem na stále přísnější emisní limity totiž není vyloučeno, že je generace R35 tou poslední.
Zajímavé informace ovšem přinesla tisková zpráva australského zastoupení Nissanu, ve které regionální manažer automobilky oznamuje, že kvůli nesplnění bezpečnostních kritérií bude prodej současné generace GT-R na australském trhu ukončen v průběhu letošního listopadu.
Tiskové zpráva ale současně dodává, že nepůjde o konec příběhu modelu GT-R v Austrálii. Je přitom velmi nepravděpodobné, že by se automobilka rozhodla modernizovat už poměrně starý vůz kvůli jedinému trhu.
Regionální manažer automobilky Adam Paterson navíc v tiskové zprávě zmiňuje, že jde o konec kapitoly současné generace vozu. Následně pak dodává, že nové speciální edice T-Spec a Nismo SV budou posledními vozy této generace GT-R nabízenými v Austrálii.
S ohledem na to, kolikrát se v tiskové zprávě zmiňuje spojení „současná generace“, je tak velmi pravděpodobné, že se géterko dočká nástupce, který s největší pravděpodobností ponese označení R36. O jeho premiéře nebo technice ale zatím nemáme absolutně žádné informace.
S ohledem na strategii použitou u nové generace modelu Z se ale předpokládá, že i nové GT-R bude stát na platformě současného modelu. Pod kapotou by mohl zůstat i 3,8litrový dvakrát přeplňovaný motor V6, který se ale nejspíš dočká řady vylepšení – a s ohledem na snižování emisí není vyloučena ani elektrifikace.
Představení nového GT-Rka ale bude nejspíš ještě pár let vzdálené a s největší pravděpodobností mu bude předcházet premiéra propracovaného konceptu podobně jako u nové generace modelu Z a jeho konceptu Z Proto. Ostatně i současné generace GT-R, představená před dlouhými 14 lety, se nejprve objevila jako koncept GT-R Proto.