Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zástupce Nissanu nepřímo potvrdil novou generaci GT-R R36

Ondřej Mára Ondřej Mára 23. 9. 2021 • 07:52
39
8
Zobrazit náhledy (39)
Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Premium edition T-spec Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R

I negativní zprávy mohou obsahovat pozitivní informace, je však potřeba důkladně číst mezi řádky.

Nissan GT-R je v současné generaci R35 na trhu opravdu dlouho a automobilka zatím neprozradila nic o jeho chystaném nástupci, místo toho raději nedávno představila nové limitované edice GT-R T-Spec, které jsou podle některých názorů možná poslední modernizací v rámci současné generace.

Některé zdroje sice mluví ještě o představení mild-hybridní motorizace nebo skutečně poslední vrcholné limitce s označením Final Edition, nikdo už se ale nezmiňuje o tom, co bude dál. S ohledem na stále přísnější emisní limity totiž není vyloučeno, že je generace R35 tou poslední.

Zajímavé informace ovšem přinesla tisková zpráva australského zastoupení Nissanu, ve které regionální manažer automobilky oznamuje, že kvůli nesplnění bezpečnostních kritérií bude prodej současné generace GT-R na australském trhu ukončen v průběhu letošního listopadu.

Tiskové zpráva ale současně dodává, že nepůjde o konec příběhu modelu GT-R v Austrálii. Je přitom velmi nepravděpodobné, že by se automobilka rozhodla modernizovat už poměrně starý vůz kvůli jedinému trhu.

video

Regionální manažer automobilky Adam Paterson navíc v tiskové zprávě zmiňuje, že jde o konec kapitoly současné generace vozu. Následně pak dodává, že nové speciální edice T-Spec a Nismo SV budou posledními vozy této generace GT-R nabízenými v Austrálii.

S ohledem na to, kolikrát se v tiskové zprávě zmiňuje spojení „současná generace“, je tak velmi pravděpodobné, že se géterko dočká nástupce, který s největší pravděpodobností ponese označení R36. O jeho premiéře nebo technice ale zatím nemáme absolutně žádné informace.

S ohledem na strategii použitou u nové generace modelu Z se ale předpokládá, že i nové GT-R bude stát na platformě současného modelu. Pod kapotou by mohl zůstat i 3,8litrový dvakrát přeplňovaný motor V6, který se ale nejspíš dočká řady vylepšení – a s ohledem na snižování emisí není vyloučena ani elektrifikace.

Představení nového GT-Rka ale bude nejspíš ještě pár let vzdálené a s největší pravděpodobností mu bude předcházet premiéra propracovaného konceptu podobně jako u nové generace modelu Z a jeho konceptu Z Proto. Ostatně i současné generace GT-R, představená před dlouhými 14 lety, se nejprve objevila jako koncept GT-R Proto.

Související články

Témata
23. 9. 2021 17:27
Re: 3.8 v6
Opravdu extrémní malorážkové víceválce byly však závodní Hondy RC 116 (R2 50 ccm) a RC 149 (R5 125 ccm). Točily 21500 ot/min a 20500 ot/min. :-)
Avatar - fOE
23. 9. 2021 14:36
Re: 3.8 v6
Ono to slo z extremu do extremu, z malorazkovych vicevalcu s objemem pod 2L az po trilitrove ctyrvalce (treba 944 S2). Vedle toho jsou jak nissani 3,8 V6 tak i aktualni porsche 4L B6 jeste zabari. :-)
Avatar - Emel
23. 9. 2021 14:30
Re: 3.8 v6
Vlastně asi jo, v MX-3 myslím byla 1.8... mě jako první napadlo to eFko.
Avatar - fOE
23. 9. 2021 14:28
Re: 3.8 v6
Rozmery jsou nemene dulezite, V8 bude vzdy delsi nez stejne objemny V6.
Avatar - Dinar
23. 9. 2021 13:44
Re: 3.8 v6
Tak mazda snad měla i 1,8 V6, pokud se dobře pamatuju.
Ale je fakt, že ty objemově menší šestiválce jsou historie, v šedesátých a sedmdesátých letech byly celkem běžné, ferrari, fiat, porsche, později se objemy zvětšovaly a dvoulitry V6 nebo R6 byly fakt málo kde, napadá mě mase biturbo z osmdesátek a pak jen to BMW až do devadesátek, mazda a šlus. U toho mase to byla nějaká daňová záležitost na zač. 80. let, pak ten motor zvětšovali, bmw jelo dvoulitr dost dlouho, každopádně malé šestiválce skončily právě pro tu slabší termodynamiku, i dnes je 0,5 l na válec bráno jako optimum.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud