Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zavřené automobilky nabízejí nová uplatnění, budou vyrábět pro zdravotnictví?

Ondřej Mára Ondřej Mára 22. 3. 2020 • 18:15
26
6
Zobrazit náhledy (26)
GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly GM Arlington Assembly

Epidemie nového koronaviru způsobila postupné uzavírání automobilek po celém světě, nyní však automobilový průmysl nabízí nové možnosti uplatnění.

V posledních týdnech jsme byli svědky postupného uzavírání automobilových závodů nejen v Asii, ale také v Evropě a USA. Opuštěné výrobní haly některých značek by však brzy mohly znovu alespoň částečně ožít. Místo výroby automobilů se však jedná o zavedení výroby pro zdravotnictví, které očekává nedostatky speciálního vybavení.

Jako jedna z prvních zareagovala čínská automobilka BYD, která patří k předním lokálním výrobcům elektromobilů. Automobilka mobilizovala tisíce techniků, kteří během několika týdnů postavili produkční linky na výrobu roušek a desinfekčních gelů.

Pozadu však nezůstává ani Evropa, která v současnosti zažívá největší nápor. Jako první zareagovala Velká Británie, jejíž premiér Boris Johnson oslovil začátkem týdne automobilky Ford, Honda, Rolls-Royce a Vauxhall s žádostí o pomoc při výrobě plicních ventilátorů, které jsou nezbytné pro pomoc pacientům s těžším průběhem nemoci COVID-19.

Velká Británie by přitom mohla využít opatření, která jsou vyhrazena pro válečný stav. Jakékoliv průmyslové podniky by pak mohly během relativně krátkého období změnit svou produkci na výrobu předem stanovených komponent, které stát momentálně potřebuje. A zatímco za druhé světové války to byly tanky nebo letadla, nyní by se jednalo právě o komponenty k ventilátorům.

Podobný krok se prý zvažuje i v USA, kde již představitelé automobilek General Motors a Ford jednají s představiteli bílého domu o zavedení výroby plicních ventilátorů, které se mohou stát v případě rychlého šíření epidemie nedostatkovým zbožím.

Americký prezident Trump má k dispozici tzv. „Defense Production Act,“ kterým může průmyslu nařídit výrobu potřebného vybavení, v tomto případě tedy ventilátorů a dalšího vybavení, které je nezbytné pro boj s novým koronavirem.

V USA bylo toto nařízení rovněž využito za dob druhé světové války, kdy byly automobilky jako General Motors, Ford a další pověřeny zavedením válečné výroby (tanky, letadla, zbraně, munice, atd.), díky čemuž si Detroit vysloužil přezdívku „Arsenal of Democracy“ (Arzenál demokracie).

Svou pomoc při výrobě plicní ventilace a nemocničního zařízení však nedávno nabídl i Elon Musk, který ještě donedávna označoval pozdvižení kolem nového koronaviru za přehnané. V reakci na vzkazy na Twitteru, které zmiňují nedostatek vybavení v některých nemocnicích, však změnil názor.

Elon Musk přitom opírá nabídku své pomoci o zkušenosti automobilky Tesla s výrobou sofistikovaného ventilačního systému pro své elektromobily a zkušenosti společnosti Space X při výrobě raket se systémy pro podporu života.

Související články

Témata
23. 3. 2020 05:51
Re: A teď si představte, že FIAT už dokončuje linku...
Podľa tvojho popisu som si chvíľu myslel, že EU a hlavne Taliani spravili niečo rýchlo. Toto bude pripravené až na druhé kolo, ktoré začne na jeseň. A to ešte v prípade, že si pri letnom spomalení nákazy nepovedia, že všetko je v poriadku vyrábame podľa pôvodného plánu.
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2020 22:07
Re: A teď si představte, že FIAT už dokončuje linku...
Jo, držím jim palce...
Avatar - Jerry.Gunman
22. 3. 2020 20:18
Re: A teď si představte, že FIAT už dokončuje linku...
Italové to dají :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
22. 3. 2020 19:48
A teď si představte, že FIAT už dokončuje linku...
Bude stavět plicní ventilátory ve spojení s Magneti Marelli.

http://www.passioneautoitaliane.com/…-produzione.html?…
Avatar - Jerry.Gunman
22. 3. 2020 17:21
Je fakt, že automobilový průmysl...
Je fakt, že automobilový průmysl sdružuje ohromná kvanta vysoce kvalifikovaných lidí, kteří jsou schopni v krátkém čase vyrábět vysoce kvalitní a spolehlivévýrobky ve velkých sériích.
Je taky pravda, že minimálně v roce 2020 se dá předpokládat vcelku významný pokles poptávky po automobilech - a zároveň ještě významnější nárůst poptávky po zdravotnickém materiálu a složitých a drahých zdravotnických přístrojích.

I když situace nyní vypadá velice dramaticky, tak Evropa, severní Amerika, Austrálie, Japonsko, Korea aj. se s tím nakonec nějak poperou. Čína to (jak se zdá) také relativně obstojně zvládá. Co se ale stane v zemích, jejichž medicínský standard leckde stěží odpovídá přelomu XIX. a XX. století euro-amerického kulturního okruhu? Co se stane se "zbývajícími" státy Asie? Co bude v Indii? Co se stane se zeměni střední a jižní Ameriky?A jaký vývoj bude mít infekčnost a smrtnost tohohle virového kurewstva v Africe?

Jako tolikrát v historii, opět to bude ta levičáky všeho druhu tolik nenáviděná a proklínaná křesťanská civilizace heterosexuálního bílého muže, která bude zachraňovat celému světu zadek...

Ale neztrácejme hlavu, mohlo by to dopadnout ještě o poznání hůře - mohli bychom se všichni dostat do situace, kdy osud civilizace bude z velké části záviset na rozhodnutí nového Císaře Říše Středu - generálního tajemníka komunistické strany Číny.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku