Podle sdružení autoprůmyslu způsobí útlum výroby obrovské ztráty
Utlumení výroby v evropských závodech Volkswagenu, Fiatu nebo PSA způsobí tuzemským dodavatelům podle Sdružení automobilového průmyslu obrovské ztráty.
Následující dva až tři týdny budou pro všechny firmy v auto průmyslu a navázaná odvětví znamenat velký problém, řekl ČTK výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl.
Objem exportu českých dodavatelských firem, který z velké většiny míří do zemí EU, se pohybuje okolo 350 miliard Kč ročně, jejich podíl na celkovém exportu je kolem 40 procent. "Útlum výroby tak způsobí firmám obrovské ztráty, ale pevně věřím, že se po odeznění současné mimořádné situace celé odvětví vrátí do obvyklého tempa," dodal Petzl.
Automobilky podle Petzla kvůli opatřením jednotlivých zemí EU v boji proti šíření koronaviru pociťují výrazné narušení mezinárodních dodavatelských řetězců, velmi složité podmínky pro logistiku a značné potíže při plánování zakázek. "Zároveň je mezi zaměstnanci firem patrná nervozita a obava z dalšího šíření koronaviru v pracovních kolektivech. Rozhodnutí jednotlivých výrobců tak není překvapivé a pro zastavení šíření nákazy COVID-19 zřejmě nevyhnutelné," uvedl.
Německá automobilová skupina Volkswagen, která je jedním z nejdůležitějších odběratelů pro české výrobce dílů, dnes oznámila, že uzavře na dva až tři týdny své evropské závody. V pondělí oznámil dočasné uzavření svých evropské závodů, včetně továrny ve slovenské Trnavě, francouzský výrobce automobilů PSA. Téhož dne o přerušení provozu ve většině závodů informoval rovněž italsko-americký konkurent Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Odstávky mají u obou automobilek trvat do 27. března.