Zelené peklo Nürburgringu: Příběh nejslavnějšího okruhu světa
Německý Nürburgring je přes devadesát let jedním z nejslavnějších a současně nejdelších závodních okruhů v dějinách motoristického sportu.
Trať najdeme v pohoří Eifel jižně od Adenau, osmdesát kilometrů od Kolína nad Rýnem ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko. Okruh se vine po svazích, kterým vévodí hrad loupeživých rytířů Nürburg. Byl vybudován v polovině 12. století a po něm má okruh jméno. Mezi jezdci se mu přezdívá Zelené peklo.
Adenauer dal souhlas
Začátkem dvacátých let minulého století se k myšlence závodního okruhu vrátil tehdejší šéf německého autoklubu ADAC Otto Creutz. Domluvil se společně se starostou Kolína nad Rýnem a budoucím legendárním kancléřem Konradem Adenauerem a v neděli 27. září 1925 byl položen základní kámen. Stavba měla pomoci nezaměstnanosti v regionu a ukázat stoupající sílu německého stavebnictví.
Podle návrhu architekta Hanse Weidenbrücka byl okruh oddělený od veřejné silniční sítě, přesto zahrnoval úseky silničního charakteru kvůli testování automobilů. Poprvé se zde závodilo v sobotu 18. června 1927 a o premiéru se postaraly motocykly. O den později zde jely automobily a pro výhru si dojel legendární německý závodník Rudolf Caracciola.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.