Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai láká na příchod čtvrté generace Santa Fe. Nový konkurent Kodiaqu vsadí na bezpečnost

David Bureš
Diskuze (13)
Nová generace velkého korejského SUV využije nové bezpečnostní asistenty. Uvidíme ji už v Ženevě.

Hyundai Santa Fe patří v době mohutné expanze nabídky SUV už mezi stálice tohoto segmentu. Její první generace se začala vyrábět v roce 2000 a nyní se automobilka chystá už na příchod čtvrtého provedení Santa Fe. Poprvé ho spatříme na letošním ženevském autosalonu, zatím tu však máme první ukázku připravované novinky.

Automobilkou zveřejněný snímek ukazuje bok čtvrté generace Santa Fe. Z tmavého obrázku toho moc patrné není, znatelné je však větší boční prosklení nebo úzké přední světlomety, které budou rozdělené podobně jako u malého SUV Kona.

Koncová světla jsou protažená do boků, podobně jako tomu bylo už u předchůdce. Naopak vnější zpětná zrcátka se přesunou dále od A sloupků, aby se zmenšil mrtvý úhel. Délka kolem 4,7 metru by měla být zachována, velikostí tak Santa Fe bude nadále odpovídat Škodě Kodiaq.

Hyundai zatím o novince prozradil jen minimum informací. Víme však, že nová Santa Fe vsadí na bezpečnost. Auto nejenže pomocí sledování mrtvého úhlu upozorní při vycouvávání z parkovacího místa na projíždějící vozidla, ale také v případě hrozící srážky zvládne samo zastavit. Novinkou bude také detekce cestujících na zadních sedadlech, které na ně upozorní řidiče při opouštění vozidla.

Korejská automobilka tento systém poprvé prezentovala už loni, jeho nasazení vysvětlovala tím, že jen v USA od roku 1994 zemřelo v zamčených vozech více než 800 dětí, a to následkem přehřátí organismu. Zapomenutí dítěte v autě by tak měl tento bezpečnostní asistent zamezit.

O nabídce pohonného ústrojí toho zatím nic nevíme, očekává se ale nasazení osmistupňové samočinné převodovky nebo plug-in hybridu. Na českém trhu je dnes Santa Fe nabízena se zážehovým čtyřválcem 2.4 GDI (138 kW) a turbodieselem 2.2 CRDi (147 kW).

Jestliže dnes je Santa Fe nabízena ve dvou variantách, základní 4,7 metru dlouhý model doplňuje natažená Grand Santa Fe s délkou 4,9 metru, v nadcházející generaci by se to mohlo změnit. Spekuluje se o větším odlišení obou modelů a přejmenování Grand Santa Fe třeba zpět na Veracruz, u nás kdysi známého jako ix55.

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - rokyta.p
25. 1. 2018 22:49
Re: První generace Santy byla kdysi
hovada od šikmého háčka nebrat !!!
25. 1. 2018 22:19
Santa Fe v Evropě
Se moc nedaří 13-15tis ročně za poslední 3 roky žádný zázrak není. Za 2017 to bude sotva 11tis. Od té doby, co si Hyundai hraje na prémii a chce za svá “velké” SUV milion a výše, se jim moc nedaří... S cenou již od 699 dostane holobyt 4x2, paket Style je +160 tis a pohon všech kol +50tis, navi v paket dalších 50tis a už je to skoro 1mil... o Grand Santa Fe nemluvě, tam rovnou začínáme na 1.2 mil...

Btw České prodeje jsou tristní 235ks krátké, 73ks dlouhé hmmm a to se vyplatí >:D
25. 1. 2018 20:12
Nadpis
A Kodiak v nadpisu článku o Hyundai Santa Fe. Jojo,kdyby to bylo obráceně,to by zas bylo stížností. >:D
25. 1. 2018 17:53
Re: První generace Santy byla kdysi
Dnes jsem viděl poprvý a přímo v provozu i30 fastback v červené a nevypadá vůbec špatně..
25. 1. 2018 17:06
Re: První generace Santy byla kdysi
myslel som overit...a nie blufovat :yes: