Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2019: Mercedes-AMG GT R Roadster je bestie ze Zeleného pekla s bekovkou

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 3. 2019
30
Zobrazit náhledy (30)
Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster
Mercedes-AMG GT se dočkal další verze a tentokrát se těsně před zahájením ženevského autosalonu představuje hardcore provedení R Roadster, které přímo navazuje na kupé R.

Mercedes-AMG v loňském roce doplnil rodinu modelů GT o 4-Door Coupé, ale rozhodně nezapomíná ani na dvoudveřové zakladatele úspěšného rodu. Důkazem je GT R Roadster, který vychází z kupé GT R, jehož premiéra se odehrála koncem června roku 2016 na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Novinka se svým starším sourozencem sdílí techniku i design a liší se prakticky jen svou skládací střechou, v jejíž konstrukci je pro dosažení co nejnižší hmotnosti vedle oceli využito i hliníku a hořčíku.

Mercedes-AMG GT R Roadster i se svou skládací střechou představuje vůz, který bude díky své konstrukci, naladění podvozku i pohonné jednotky nejlépe cítit na závodních okruzích. To ostatně naznačuje již jeho exteriér s aktivními aerodynamickými prvky. Například v režimu Race se při překročení osmdesátky o 40 milimetrů nakloní malý, pouze dva kilogramy vážící uhlíkový splitter, čímž se zlepší proudění vzduchu a přední náprava má lepší přítlak.

Za jistotou rychlých průjezdů zatáčkami stojí i standardně dodávaný elektronicky řízený zadní diferenciál a řízení s variabilním převodem. Nechybí ani aktivní natáčení zadních kol, které se v závislosti na rychlost (hraniční rychlost je 100 km/h) stará o lepší ovladatelnost (zadní kola se natáčejí proti smyslu předních) a stabilitu (kola přední a zadní nápravy se natáčí ve stejném smyslu).

Mercedes-AMG GT R Roadster s pohotovostní hmotností 1635 kg stojí na kovaných kolech s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 275/35 ZR 19 vpředu a 325/30 ZR 20 vzadu. Tyto pneumatiky jsou schváleny pro běžný provoz, ale zároveň mají zvládnout o 50 % více kilometrů v ostrém tempu na závodních okruzích.

Pod kapotou roadsteru je samozřejmě uložen čtyřlitrový vidlicový osmiválcem s dvojicí turbodmychadel, který je naladěn na nejvyšší výkon 430 kW (585 k) a točivý moment 700 N.m. Prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky AMG SPEEDSHIFT DCT 7G s delší jedničkou a kratší sedmičkou míří tyto hodnoty k zadním kolům.

Exkluzivitu a výjimečnost této verze modelu GT podtrhuje i provedení interiéru s 12,3palcovými digitálním přístrojovým štítem, 10,25palcovým displejem infotainmentu, sedadly AMG Performance a řadou prvků z uhlíkových vláken.

Mercedes-AMG GT R Roadster má vzniknout v limitované edici 750 vozů a spolu s ním tvoří rodinu modelové řady GT celkem 16 členů, z nichž pět zastupuje dvoudveřové kupé, čtyři roadster, dvě zavodní vozy a čtyři čtyřdveřové kupé.

Mercedes-AMG GT R Roadster - technické údaje
Zdvihový objem [cm3]3982
Válce/ventily8/4
Největší výkon [kW/min]430/6250
Točivý moment [N.m/min]700/2100-5500
Převodovka7A
Maximální rychlost [km/h]317
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]12,4

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor