Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Další informace o Škodě Yeti

Ladislav Čermák
Diskuze (106)
Na oficální tiskové konferenci se Škoda Auto a.s. pochlubila dalšími informacemi o velmi zajímavém konceptu Yeti.

Originálně tvarované SUV, vycházející ideově z frankfurtské studie Roomster (2003), se podle nejnovějších informací může chlubit nejen zcela originálními vzhledem, ale i řadou neobvyklých konstrukčních prvků. Jedním z nejzajímavějších je jediný přední stěrač, v klidové poloze schovaný v pravém A-sloupku a vedený dvěma paralelními kolejkami v pravolevém směru. Nápadité je i dělené zadní víko, jehož spodní část je dvouvrstvá, umožňující samostatné sklopení vnější části a její použití např. jako nosiče na kolo. Ploška pro SPZ se při tom samočinně vyklopí a zůstane stále viditelná. Horní díl je zase podpírán originálními vzpěrami, kompletně ukrytými v D-sloupcích.

Karoserie má jakoby jediný pár spojnic mezi střechou a zbytkem auta. Masivní a nahoru se zužující B-sloupky jsou opticky zvýrazněny, všechny ostatní naopak splývají s prosklením a vytvářejí dojem dvou velkých souvislých otvorů na obou koncích auta. Značně kolmé zasklení, hojnost výrazných horizontálních členícíc h prvků a celkově spíše spartánské pojetí dávají najevo, že při konstrukci se počítalo s odletujícími kameny a cákajícím bahnem a následky obého jsou v rámci možností minimalizovány.

Na maximální praktičnost se myslelo i při navrhování interiéru - zcela se vzdal okázalého komfortu ve prospěch totální využitelnosti. Je přímo přeplněn odkládacími prostory a fixačními body, z nichž stojí za zmínku gumové pásy v bočních výplních či zdvojený upínací systém s karabinami mezi předními sedadly, skvěle se hodídí např. k přepravě lyží či surfového prkna. Myšlenku populárních cyklistických "velbloudích hrbů" si architekti půjčili při řešení občerstvení pro posádku a nápojům vyčlenili chlazenou nádržku ve středové konzole, z níž vedou teleskopické hadičky přímo k ústům. Na snadnou údržbu myslí podlaha celého interiéru, řešená jako jedna velká plastová vana, vzadu opatřená protiskluzovými lištami.

A nakonec to nejdůležitější - nová velká/malá škodovka je vymyšlena k tomu, aby svého majitele - aktivního sportovce - i se všemi potřebami k dobrodružství pouze dovezla, nikoliv aby je sama prožívala. Proto pojezd i přes aplikaci moderních prostředků na podporu trakce není vybaven pohonem všech kol. Jedním z oficiálních důvodů je i ověření reakcí veřejnosti, přítomnost čtyřkolky v případné sériové výrobě zatím nikdo oficiálně nevyloučil. Takže se máme i nadále na co těšit a přejeme si, aby se sériová podoba budoucího mini SUV blížila svěžímu konceptu co nejvíce.

Fotografie z Ženevy a první dojmy naleznete zde. >>>

Původní článek najdete zde >>>




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Ladislav Čermák
Diskuze (106)