Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Další informace o Škodě Yeti

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 1. 3. 2005 • 15:05
21
106
Zobrazit náhledy (21)
Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti
Na oficální tiskové konferenci se Škoda Auto a.s. pochlubila dalšími informacemi o velmi zajímavém konceptu Yeti.

Originálně tvarované SUV, vycházející ideově z frankfurtské studie Roomster (2003), se podle nejnovějších informací může chlubit nejen zcela originálními vzhledem, ale i řadou neobvyklých konstrukčních prvků. Jedním z nejzajímavějších je jediný přední stěrač, v klidové poloze schovaný v pravém A-sloupku a vedený dvěma paralelními kolejkami v pravolevém směru. Nápadité je i dělené zadní víko, jehož spodní část je dvouvrstvá, umožňující samostatné sklopení vnější části a její použití např. jako nosiče na kolo. Ploška pro SPZ se při tom samočinně vyklopí a zůstane stále viditelná. Horní díl je zase podpírán originálními vzpěrami, kompletně ukrytými v D-sloupcích.

Karoserie má jakoby jediný pár spojnic mezi střechou a zbytkem auta. Masivní a nahoru se zužující B-sloupky jsou opticky zvýrazněny, všechny ostatní naopak splývají s prosklením a vytvářejí dojem dvou velkých souvislých otvorů na obou koncích auta. Značně kolmé zasklení, hojnost výrazných horizontálních členícíc h prvků a celkově spíše spartánské pojetí dávají najevo, že při konstrukci se počítalo s odletujícími kameny a cákajícím bahnem a následky obého jsou v rámci možností minimalizovány.

Na maximální praktičnost se myslelo i při navrhování interiéru - zcela se vzdal okázalého komfortu ve prospěch totální využitelnosti. Je přímo přeplněn odkládacími prostory a fixačními body, z nichž stojí za zmínku gumové pásy v bočních výplních či zdvojený upínací systém s karabinami mezi předními sedadly, skvěle se hodídí např. k přepravě lyží či surfového prkna. Myšlenku populárních cyklistických "velbloudích hrbů" si architekti půjčili při řešení občerstvení pro posádku a nápojům vyčlenili chlazenou nádržku ve středové konzole, z níž vedou teleskopické hadičky přímo k ústům. Na snadnou údržbu myslí podlaha celého interiéru, řešená jako jedna velká plastová vana, vzadu opatřená protiskluzovými lištami.

A nakonec to nejdůležitější - nová velká/malá škodovka je vymyšlena k tomu, aby svého majitele - aktivního sportovce - i se všemi potřebami k dobrodružství pouze dovezla, nikoliv aby je sama prožívala. Proto pojezd i přes aplikaci moderních prostředků na podporu trakce není vybaven pohonem všech kol. Jedním z oficiálních důvodů je i ověření reakcí veřejnosti, přítomnost čtyřkolky v případné sériové výrobě zatím nikdo oficiálně nevyloučil. Takže se máme i nadále na co těšit a přejeme si, aby se sériová podoba budoucího mini SUV blížila svěžímu konceptu co nejvíce.

Fotografie z Ženevy a první dojmy naleznete zde. >>>

Původní článek najdete zde >>>




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku