Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Fenomenon Stratos

Ondřej Láník Ondřej Láník 11. 3. 2005 • 00:18
11
8
Zobrazit náhledy (11)
Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos
Studie sportovního vozu Fenomenon Stratos je projekt skupiny prvotřídních designérů, kteří se sdružili v londýnské firmě Fenomenon. Lancia Stratos znovu ožívá...

K duševnímu vlastnictví nového studia náleží práva ke jménu Stratos, lídrem je rakouský designer Chris Hrabalek, který v minulosti pracoval u Volkswagenu, Porsche, BMW a naposledy v minulém roce také pro Škodu.

Kupé, které kopíruje základní rysy speciálu Lancia Stratos ze sedmdesátých let minulého století je určeno pro automobilovou smetánku, která sice má na výkonné sportovní vozy, ale v jejich domovině není dostatek kvalitních silnic. Stratos zvládá rychlost i na nezpevněných cestách. Specialitou studie představené v Ženevě je centrální sloupek karosérie, který ale podle prvních studií brání ve výhledu méně, než silná A-sloupky mnoha dnešních vozů. Dveře se otevírají vzhůru spolu s bočním a polovinou čelního skla. Tvůrci ale přiznávají, že pokud by se Stratos dostal do výroby, musely by navržené řešení nahradit konvenčním čelním sklem s A-sloupky.

Karosérie postavená na prostorovém rámu z hliníku a uhlíkových kompozitů je tvořena povrchovými díly z laminátu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Vnější rozměry činí 3932 x 1941 x 1251 mm, rozvor měří 2275 mm, pohotovostní hmotnost se má dostat až na 950 kg. To i s plánovaným motorem Ferrari V8 umístěným uprostřed za předními sedadly. Výkon 309 kW při 8500 ot./min a točivý moment 373 Nm při 4750 ot./min by měl lehkému vozu zajišťovat nadprůměrnou dynamiku (0-100 km/h pod 4 s), které odpovídá šestistupňová sekvenční převodovka, přenášející výkon pouze na zadní kola.

Projekt, který má za cíl zejména upozornit na nové studio mladých designérů dosud stál před milion euro a další vývoj závisí na odezvě publika ženevského autosalonu, resp. ochotě investorů financovat vývoj a stavbu prototypu. Pokud by šlo vše hladce, mohli bychom se do dvou let dočkat malé série novodobého Stratose.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku