Ženeva živě: Giugiaro slavil konceptem Ferrari GG 50
Giorgetto Giugiaro oslavil v Ženevě padesátileté působení v automobilové branži konceptem Ferrari GG 50, ale za jménem Italdesign se skrývá mnohem rozměrnější kus práce. V posledních dvanácti měsících se firma s 1200 zaměstnanci podílela na několika desítkách projektů pro řadu zákazníků z Itálie, Německa, Francie, Japonska, Číny a Taiwanu. Ne všichni však dávají souhlas se zveřejněním rozsahu prací, které pro ně Italdesign dělá a protože z pohledu italské automobilové legendy jde o významné zákazníky, prezentuje Italdesign pouze ty výsledky práce, které jsou zadavateli schváleny. Úzká a dlouholetá spolupráce s Fiat Group se odráží na kooperaci také v tomto směru. Na stánku Italdesign se v Ženevě představily novinky a úspěšné modely uvedené za poslední rok.
Masově rozšířeným vozem se stane během roku 2006 nový Fiat Grande Punto, v Ženevě stavila premiéru verze kombi odvozená od Alfy 159 a také dvojčata Fiat Sedici a Suzuki SX4. Tyto všechny vozy mají cosi společného s firmou designéra 20. století. Zdaleka přitom nejde jen o design! Součástí portfolia nabízených služeb je vedle designu také prezentace navržených variant ve trojrozměrné virtuální podobě v životní velikosti, příprava prototypů, zpracování konstrukčních návrhů a návrh výrobních postupů.
Ferrari GG 50
O možnosti oslavit své padesátileté působení v oblasti automobilového designu vytvořením nové studie Ferrari hovořil Giorgetto Giugiaro s šéfem slavné italské automobilky na autosalonu v Paříži v roce 2004. Luca di Montezemolo s nápadem souhlasil, nicméně osobně vybral model, na jehož základě koncept vyroste (Ferrari 612 Scaglietti) a zároveň legendárnímu designérovi uložil podmínku, že jeho výtvor musí perfektně zapadat do portfolia značky. V Ženevě se mistr designu v projevu nezapomněl zmínit o tom, že nic podobného se rozhodně nebude vyrábět a že tento automobil je Ferrari navržené podle jeho osobních představ a potřeb.
Giorgetto Giugiaro se zhostil práce s vervou, zachoval rozvor, ale celkovou délku zmenšil především na úkor zadní části o celých 90 mm, takže studie měří na délku 4810 mm. Zploštělá 95litrová nádrž nalezla místo pod podlahou (původně za zadními sedadly), což se projevilo zvětšením zavazadlového prostoru z 240 na 270 litrů v základním stavu, sklopením sedadel se objem zavazadelníku zvětší až na 500 litrů a za předními sedadly je k dispozici ložná délka 1,4 m.
Vnější design Giugiaro ozvláštnil přepracovanou přední částí s novým nárazníkem, kapotou, upravenou maskou a úzkými, vertikálně umístěnými xenonovými světlomety, jako i dynamickými boky s novými vnějšími zpětnými zrcátky. Největší změny prodělala zadní část, která v podání studie vypadá mohutněji a dynamičtěji. Zadní světlomety využívají LED technologii, víko se otevírá stejně jako u klasického hatchbacku.
Kouzlilo se rovněž uvnitř. Díky nově uspořádané zadní části se zvětšil prostor na zadních sedadlech, mírně se změnila palubní deska, sedadla pokrývá béžová kůže.