Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Mazda Takeri alias příští Mazda6 na vlastní oči

David Bureš
Diskuze (23)
Budoucí sedan střední třídy od Mazdy je k vidění v ženevském Palexpu.

Mazda Takeri, předobraz budoucí generace Mazdy6 se představuje evropským fanouškům značky na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě. Poprvé byl tento sportově střižený sedan prezentován na loňském autoshow v Tokiu, dnes ho můžeme poprvé vidět v Evropě.

Tvary automobilu byly tvořeny podle aktuálního designového jazyku značky nazvaného KODO - Soul of Motion. Sama automobilka prohlásila, že jejím cílem bylo tvořit nejen dynamický, pohodlný a úsporný vůz, ale také vizuálně přitažlivý vůz, který by byl ozdobou střední třídy.

A designérům se tento úkol zdařil. Takeri působí velice agresivním dojmem, a to nejen díky červenému laku použitém na karoserii. Hrany automobilu jsou ostře řezané, vpředu je mohutná maska chladiče tvarovaná podle současného trendu Mazdy. Takeri znamená v japonštině muž či samec, což odkazuje na maskulinní tvary karoserie.

Zadní blatníky jsou mohutně nafouklé, zajímavě řešené jsou koncové světlomety, které jsou jakoby vykousnuté ze samotné karoserie. Koncovky výfuku jsou elegantně zakomponované do zadního nárazníku.

Proporce auta vycházejí ze studie Shinari, kterou Mazda představila na pozdim roku 2010. Automobil má dlouhou kapotu, kabina je posunuta dozadu.

Takeri působí velice mohutným dojmem, japonský sedan je dlouhý 4.850 mm, široký 1.870 mm a vysoký 1.430 mm, rozvor činí 2.830 mm. Rozvor náprav aktuální Mazdy6 je dlouhý 2.725 mm.

Takeri zůstává konceptem, ale s ohledem na změny mezi studií Minagi a sériovým crossoverem CX-5 je patrné, co můžeme čekat od nové generace Mazdy 6. Ta zajisté dostane větší vnější zpětná zrcátka, aby mohla být homologována pro běžný silniční provoz. Pravděpodobně se změní také vnější kliky dveří a především příď vozu. Ta by se mohla více podobat CX-5, zachována nejspíš nebude linka spojující čelní světlomety přes masku chladiče.

V případě, že si sériová budoucí Mazda6 zachová větší část sportovního charakteru Takeri, bude tak jako ta současná patřit svým vzhledem mezi nejsportovnější automobily střední třídy. O zákazníky tak bude i nadále soupeřit především s Fordem Mondeo. Příď nové generace Mondea jsou někdy připodobňovány k vozům značky Aston Martin.

Nová šestka využije nejen vnější křivky Takeri, ale i to, co se skrývá pod karoserií tohoto konceptu. Budoucí Mazda 6 totiž podobně jako CX-5 použije balíček techniky Skyactiv.

Dynamicky tvarovaná studie je poháněna 2,2litrovou vznětovou jednotkou Skyactiv-D, která spolupracuje se šestistupňovým automatem Skyactiv-Drive. Podle Mazdy ujede Takeri díky úspornému motoru na jednu nádrž zhruba 1.500 km. Síla motoru je posílána na přední kola.

Jedním z unikátů Mazdy Takeri je nový systém rekuperace brzdné energie, takzvaný i-ELOOP, jehož předností je to, že ukládá elektrickou energii do kondenzátoru. Díky tomu může i-ELOOP ukládat velké objemy elektřiny, na rozdíl od baterií lze kondenzátor rychle nabít a vybít, podle Mazdy v řádu několika sekund. Navíc nedochází ke snížení kapacity jako při častém užívání akumulátorů.

Nová generace Mazdy6 má být oficiálně představena během letošního podzimu, podle zákulisních informací vyráběna ve čtyřech karosářských verzích – jako sedan, liftback, kombi a kupé. První tři jmenované se začnou zřejmě prodávat v roce 2013, kupé má následovat o rok později.

David Bureš
Diskuze (23)
7. 3. 2012 15:54
Re: Interier
ano, silný motor by se tomu autu šiknul, ale spíše nějaká nová generace, 2.3DISI je už na dnešní poměry dost rozežraný :-!
6. 3. 2012 17:52
Re: pred 10 rokmi by tato mazda
... len by ma zaujimalo, ake auto v strednej triede s dlzkou 4,5 m mas v garazi.
Moja mazda 3 HB ma 4505 mm a stredna trieda to veru nie je.
6. 3. 2012 13:41
Interier
Exterier na jednotku, este zapracovat na interieroch (predch. generacia bola v tomto dost slaba). Nejaky dobry benzin 2.3 alebo 2.4, 4x4 a mozem o takom niecom uvazovat :-)
Avatar - iudex
6. 3. 2012 12:32
Re: pred 10 rokmi by tato mazda
Renault Fluence má 4,60 m, kam zaradíš ten? A Astra kombi 4,70 m. ;-)
Avatar - iudex
6. 3. 2012 12:30
Re: Krasa
Ja by som ešte dal šancu Mazde s benzínmi. Čo som čítal o jazde na prototypoch so Skyactiv motormi, reakcie boli veľmi pozitívne. Nižšia hmotnosť a hlavne nová technika pri motoroch môžu ešte atmosférické benzíny rehabilitovať.