Ford Mondeo 2013: První obrázky nové generace
Po vzoru dvojice Escape-Kuga vytvoří Ford další americko-evropský pár. Právě představovaný sedan Ford Fusion (jedná se o úplně jiné auto než evropský Fusion) bude sourozencem připravované čtvrté generace Mondea. Tyto modely se budou lišit jen v technických detailech jako nabídka motorů nebo naladění podvozku.
Proto vznikly přiložené obrázky, které jsou montáží na základě oficiálních fotek. Mondeo ale bude nejspíš vypadat právě tak – vždyť už Focus a Fiesta jsou v evropské a americké verzi na pohled rozlišitelné prakticky jen podle předních světel.
Nová generace kinetického designu sází na výraznější tvary. Vzhled současného Mondea je dále rozpracován díky prvkům, jako jsou přimhouřená nízká světla, maska chladiče odvozená z Focusu nebo ostřeji řezané prolisy vpředu, na bocích i vzadu.
Mondeo čtvrté generace bychom měli poprvé vidět na autosalonu v Ženevě, možné je ale i odložení evropské premiéry až na podzimní autosalon v Paříži. Do prodeje se totiž Mondeo nedostane dříve za rok – začátkem 2013.
Rozvor zůstane nezměněn, a to 2,85 metru. Do délky se ale Mondeo natáhne o 9 cm na 4,87 m. Tím překoná dosavadní velikostní rekordmany Opel Insignia a Škoda Superb.
Paleta motorů se mezigeneračně příliš měnit nebude. Základem pro vybrané trhy bude atmosférický čtyřválec 1,6 Ti-VCT (88 kW) následovaný přeplňovaným 1,6 EcoBoost (110, 118 a 134 kW). Zatímco v USA Ford stále vystačí s pětiválcem 2,5 o výkonu 125 kW, v Evropě už před dvěma lety přešel na čtyřválcový 2,0 EcoBoost (149 a 176 kW).
Dieselové motory zastoupí 1,6 TDCi (85 kW), 2,0 TDCi (103 a 120 kW) a vrcholný 2,2 TDCi (147 kW).
Americký hybrid Fusion Energi kombinuje benzinový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem, elektromotor a převodovku CVT. Celkový výkon je 136 kW a plug-in verze ujede na elektřinu až 160 km. Tento model by se mohl jako Mondeo Hybrid podívat i do evropských showroomů, oficiálně ale zatím u Mondea nic potvrzeno není. Jistý je ovšem hybridní C-Max s podobnou pohonnou technikou.
Standardem bude Start-Stop a šestistupňová manuální převodovka. Alternativu bude představovat šestistupňový dvouspojkový PowerShift u motorů 2,0 TDCi a 2,0 EcoBoost, resp. měničový automat u 2,2 TDCi.
Německá média spekulují i o novince v podobě 4x4, která by eliminovala konkurenční výhodu VW Passat nebo Opelu Insignia. Zatím ale nejde o nic jiného než nepodloženou spekulaci.
Naopak jistotou je příchod verze kombi, která je pro úspěch na evropských trzích klíčovou podmínkou.