Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Mercedes-Benz GL (první dojmy)

Ondřej Láník Ondřej Láník 3. 3. 2006 • 14:27
15
49
Zobrazit náhledy (15)
Mercedes-Benz GL Mercedes-Benz GL Mercedes-Benz GL Mercedes-Benz GL Mercedes-Benz GL Mercedes-Benz GL Mercedes-Benz GL Mercedes-Benz GL Mercedes-Benz GL Mercedes-Benz GL
Další pětimetrový Mercedes se již dostal přes moře a během novinářských dnů se na stánku vystřídaly hned dva různé exempláře, které jsme postupně prozkoumali. První den byl k dispozici americký koncept Bluetec, druhý den jej pak vystřídalo sériové GL500.

Další pětimetrový Mercedes se již dostal přes moře a během novinářských dnů se na stánku vystřídaly hned dva různé exempláře, které jsme postupně prozkoumali. První den byl k dispozici detroitský koncept Bluetec, druhý den jej pak vystřídalo sériové GL 500. Premiéru, ale v Ženevě ve skutečnosti absolvovaly vznětové motorizace 320 CDI a 420 CDI.

Zavedením nové řady GL hraje Mercedes do noty zájemcům o opravdu rozměrné sedmimístné vozidlo, ale ti, kdož chtějí offroad s prakticky neomezenými schopnostmi, budou ve srovnání s původním jmenovcem možná trochu zklamáni.

Řada GL s vyspělým podvozkem sdíleným s novou třídou R navíc přidává značnou výšku, takže kabina má královské rozměry. Vůbec nevylučujeme, že vládní Range Rovery budou v některých zemích nahrazeny právě tímto Mercedesem, protože komfort na palubě je i v sedmičlenném obsazení stále vysoce nadprůměrný.

Přístrojová deska těží převážně z komponentů nové třídy M, ale to pro posádku nejdůležitější se odehrává až ve druhé a třetí řadě. Obtíže s manipulací se sedadly umístěnými ve třetí řadě, která je přeci jen obtížněji dostupná vzhledem k větší výšce vozu, vyřešil výrobce zařazením elektrického sklápění. Tlačítky na pravém podběhu lze elegantně sklopit a zanořit pravé i levé sedadlo ve třetí řadě do podlahy, čímž vznikne rovná plocha.

Ve druhé i třetí řadě je místa podstatně více než ve velkoryse pojatém interiéru třídy R, snad až na šířku, která je u velkoprostorového R o několik milimetrů větší. U něj je sice podlaha zcela rovná, ale sedadla jsou nad ní umístěna příliš nízko, takže ačkoli je rozměr sedáku v pořádku, sedák cestujícím stehna obvykle nepodpírá. To v novém GL je to jinak. Dokonce i v poslední řadě, běžně vyhovující pouze dětem, najde člověk průměrného vzrůstu dostatek místa všemi směry. Troufáme si označit interiér nového GL za jeden vůbec největších na současném trhu sedmimístných automobilů.

SUV s vnějšími rozměry 5088 x 1920 x 1840 a rozvorem 3075 mm bude dodáváno se čtyřmi motory. Dva z nich jsou vidlicové osmiválce spalující benzin: GL 450 (250 kW při 6000 ot./min, 460 Nm mezi 2700 ot./min a 5000 ot./min) a GL 500 (285 kW při 6000 ot./min, 530 Nm mezi 2800 ot./min a 4800 ot./min).

Zbývající motory pak spalují naftu: GL 320 CDI (165 kW při 3800 ot./min, 510 Nm mezi 1600 ot./min a 2800 ot./min) a GL 420 CDI (225 kW při 3600 ot./min, 700 Nm mezi 2200 ot./min a 2600 ot./min).

Původní řada G zůstává v nabídce Mercedesu. K nové třídě GL se brzy vrátíme podrobným článkem.

Témata
3. 3. 2006 16:59
Re: ČÍSAŘ EVROPY
Do garáže... ;-)
3. 3. 2006 00:39
ČÍSAŘ EVROPY
Mohu napsat jen - DOKONALÉ. Bravo :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku