Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně (aktualizováno)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (51)
Po řadě náznaků, doprovázených řadou úniků, Mercedes v Ženevě oficiálně odhalil podobu a techniku třetí generace třídy A.

Aktualizováno 6. 3. 2012 08:42 Přidali jsme živé fotografie z autosalonu a první videa.

Mercedes-Benz třídy A ve své třetí generaci dává vale sendvičové podlaze a s ní spojené vyšší stavbě karoserie, která jej přibližovala kompaktním MPV. Ve Stuttgartu již nehodlají pouze přehlížet konkurenční boj mezi Audi A3, BMW řady 1 a dalšími prémiovými hatchbacky nižší střední třídy a proto se třída A dramaticky snížila.

Design

Vzhled novinky poměrně jasně naznačil třídveřový koncept z dubna loňského roku. Sériové provedení se představuje s pětidveřovou karoserií, která je sice o něco méně dramatická, ale zachovává hlavní linie. Mercedes-Benz uvádí koeficient aerodynamického odporu 0,26.

Hlavní světlomety jsou nyní pravidelné místo jakéhosi prohnutí ve spodní části. Velkoplošná koncová světla pak postrádají propojení diodovým pásem a razantně se zvětšila. Základ ale zůstal: například mohutná dopředu vystupující maska chladiče, prolisy na bocích nebo střešní spoiler.

Vedle standardního provedení třídy A představuje Mercedes-Benz rovnou i verzi Sport s odlišným designem nárazníků i masky chladiče s jedinou vodorovnou lištou, odkazující např. na model SLS AMG. K dalším specifikům patří pětipaprsková 18-palcová kola AMG s pneumatikami 235/40 R18, červeně lakované brzdové třmeny a sportovní podvozek.

Interiér

Celková koncepce interiéru je v podstatě totožná s třídou B, rozdílná je však například velikost trojice kruhových výdechů klimatizace. Místo pro klíček či panel rádia jsou totožné.

Mercedes-Benz třídy A je prvním vozem, který je speciálně upraven pro iPhone. Díky němu a internetovému rádiu AUPEO! Personal Radio vám bude vůz například servírovat vaši oblíbenou muziku (žánr, skladatel, umělec atd.), navigační software Garmin nabídne realtimový pohled na dopravní situaci spolu s navrženou objízdnou trasou (a není k tomu prý potřeba více než základní rádio „Audio 20“) či přístup na sociální sítě a online výměnu dat.

K tomu dopomůže i aplikace Siri, zajišťující ovládání telefonu pomocí pokrokového rozeznávání hlasových příkazů. Zajímavostí, leč například v cizím městě nedocenitelným pomocníkem, je aplikace, s jejíž pomocí snadno váš zaparkovaný Mercedes najdete.

Motory

Zájemci o zážehové motorizace mohou při uvedení na trh počítat s přeplňovanými čtyřválcovými motory. Verze A 180 a A 200 budou vybaveny motorem o objemu 1,6 litru s výkonem 90 kW (115 k), resp. 115 kW (156 k). Provedení A 250 dostane dvoulitr s výkonem 155 kW (211 k).

Vznětové agregáty rovněž zastupují přeplňované čtyřválce. V případě verzí A 180 CDI a A 200 CDI s výkony 80 kW (109 k) a 100 kW (136 k) se jedná o motor o objemu 1,8 litru. Verze A 220 CDI bude mít pod kapotou turbodiesel o objemu 2,2 litru s výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 350 Nm.

Všechny motory budou standardně vybaveny systémem start-stop. V základním provedení mají být všechny verze vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou a na přání bude k dispozici dvouspojková převodovka 7G-DCT.

Podvozek

Součástí přední nápravy jsou vzpěry MacPherson s vinutými pružinami, vzadu našla místo čtyřprvková náprava, většina jejích komponentů je z hliníku, což snižuje neodpruženou hmotu. Přeprogramována byla i elektronická kontrola stabilizace.

Elektromechanický posilovač řízení byl také změněn, nachází se přímo v jeho mechanismu pod volantem a nikoliv až v motorovém prostoru.

Bezpečnost

Mercedes-Benz třídy A bude standardně vybaven hlídáním pozornosti Attention Assist a radarovým systémem Collision Prevention Assist upozorňujícím na nebezpečí kolize. Ten je propojen s brzdovým asistentem a přijde vhod při klasických nehodách s nárazy zezadu, které se odehrávají zejména ve městech. Varování je jak vizuální, tak akustické.

Systém Pre-Safe eliminuje zranění při nehodách tím, že těsně před srážkou napíná pásy, uzavírá boční a střešní okna a upravuje sedadlo spolujezdce tak, aby se při nárazu zranil co možná nejméně.

V příplatkové výbavě dále najdeme například adaptivní světlomety, asistent pro udržování jízdního pruhu, varování před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, adaptivní tempomat, parkovací asistent či couvací kameru.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (51)
Avatar - white label
7. 3. 2012 10:31
Re: Reakcia BMW
Podobné názory nejsou "problémem" sex. orientace, ale inteligence...
Avatar - white label
7. 3. 2012 10:26
Re: medak opat jasny kral triedy
Tady si zase někdo plete řízení vozu s manuálním/mechanickým řazením. Doufám, že máš jako správný řidič manuál bez synchronů (dále ruční sytič, mechanické blinkry a stěrače, švihadla a vůbec všechno bez elektriky a zbytečných posilovačů a pochopitelně nostalgicky/stylově startuješ klikou), protože synchrony jsou pro slečinky, opravdový řidič si s nimi to pravé řízení/řazení nikdy nemůže užít..., ale vysvětluj to aktuálně třeba odborníkům a jejich "neřidičským" vozům výhradně s dvojspojkou, jako např. u McLarenu, Ferrari apod. ;-)

7. 3. 2012 09:59
Re: Reakcia BMW
Nejsi gay? To by se dalo pochopit:-)
Avatar - kaa
6. 3. 2012 19:07
Re: medak opat jasny kral triedy
To záleží na tom, v jakém autě právě sedí.
Avatar - miromen
6. 3. 2012 17:53
Re: medak opat jasny kral triedy
Bez DSG a v čem konkretně je ten problem ?