Ženeva živě: Mercedes E 300 BlueTec Hybrid je prý nejúspornější luxusní sedan
Pravda, stuttgartská automobilka v tiskových materiálech spojuje zaběhlé segmenty. Mercedes-Benz E přece patří do vyšší střední, nad ním je ještě S-Klasse. Ale, na druhou stranu, proč trojcípé hvězdě nevěřit?
Srdcem je přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2143 cm3 s výkonem 150 kW (204 k) a točivým momentem rovných 500 Nm. Ten doplňuje elektromotor, v tomto případě s 20 kW (27 k) a 250 Nm. Hybridní E 300 BlueTec je vybaven zařízeními a funkcemi obvyklými pro tento typ vozu: start-stopem a rekuperací brzdné energie, která dobíjí lithium-iontové baterie. Ty jsou uloženy tak, aby neomezovaly ani posádku, ani zavazadlový prostor. Auto může jet i čistě na elektřinu, při startu se elektromotor používá vždy.
Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid spotřebuje na každých 100 km jízdy jen 4,2 l nafty. Samozřejmě v kombinovaném režimu dle současných norem EU. Ekvivalentní hodnota vypouštěných emisí CO2 je 109 g/km.
Debut si odbyl již na lednovém autosalonu v Detroitu, v Ženevě se poprvé představuje Evropanům, pro které je primárně určen. Mimochodem, původní prototyp jsme zde viděli již před dvěma lety. Bude ke koupi jako sedan a kombi, se sportovnějšími karosářskými variantami, tedy kabrioletem a kupé se nepočítá. I když, kdo ví, před 25 lety si také málokdo dokázal představit kabriolet s naftovým motorem.
Při jeho evropské premiéře v Ženevě použil Thomas Weber, současný šéf vývoje osobních automobilů značky Mercedes-Benz, velmi vzletná slova, jak je ostatně v těchto případech obvyklé. Současnou strategii vysvětloval takto: S E 300 BlueTec pokračujeme v rozsáhlém hybridním útoku. Naše modulární koncepce připravuje půdu proto, abychom mohli rychle zavést hybridní modely i v dalších řadách. Zaměřujeme se na různé požadavky na světových trzích, jsme tedy zákazníkům schopni nabídnout přesně taková auta, jaká od nás chtějí.