Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Mercedes E 300 BlueTec Hybrid je prý nejúspornější luxusní sedan

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Hybridní E-Klasse míří do sériové výroby. Zároveň je momentálně nejúspornějším luxusním sedanem světa.

Pravda, stuttgartská automobilka v tiskových materiálech spojuje zaběhlé segmenty. Mercedes-Benz E přece patří do vyšší střední, nad ním je ještě S-Klasse. Ale, na druhou stranu, proč trojcípé hvězdě nevěřit?

Srdcem je přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2143 cm3 s výkonem 150 kW (204 k) a točivým momentem rovných 500 Nm. Ten doplňuje elektromotor, v tomto případě s 20 kW (27 k) a 250 Nm. Hybridní E 300 BlueTec je vybaven zařízeními a funkcemi obvyklými pro tento typ vozu: start-stopem a rekuperací brzdné energie, která dobíjí lithium-iontové baterie. Ty jsou uloženy tak, aby neomezovaly ani posádku, ani zavazadlový prostor. Auto může jet i čistě na elektřinu, při startu se elektromotor používá vždy.

Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid spotřebuje na každých 100 km jízdy jen 4,2 l nafty. Samozřejmě v kombinovaném režimu dle současných norem EU. Ekvivalentní hodnota vypouštěných emisí CO2 je 109 g/km.

Debut si odbyl již na lednovém autosalonu v Detroitu, v Ženevě se poprvé představuje Evropanům, pro které je primárně určen. Mimochodem, původní prototyp jsme zde viděli již před dvěma lety. Bude ke koupi jako sedan a kombi, se sportovnějšími karosářskými variantami, tedy kabrioletem a kupé se nepočítá. I když, kdo ví, před 25 lety si také málokdo dokázal představit kabriolet s naftovým motorem.

Při jeho evropské premiéře v Ženevě použil Thomas Weber, současný šéf vývoje osobních automobilů značky Mercedes-Benz, velmi vzletná slova, jak je ostatně v těchto případech obvyklé. Současnou strategii vysvětloval takto: S E 300 BlueTec pokračujeme v rozsáhlém hybridním útoku. Naše modulární koncepce připravuje půdu proto, abychom mohli rychle zavést hybridní modely i v dalších řadách. Zaměřujeme se na různé požadavky na světových trzích, jsme tedy zákazníkům schopni nabídnout přesně taková auta, jaká od nás chtějí.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - WinDiesel
7. 3. 2012 11:51
Re: Tady se asi do kritiky nikomu nechce?:)
Plkáš vcelku zbytečně.
V této třídě je diesel velmi obvyklým jevem, proč tedy ne diesel hybrid? Benzín hybrid velké úspory nepřináší a v Evropě zůstává neoblíben.
Je to jen alternativa, nikdo Tě nenutí to kupovat, takže se vzrušuješ vcelku zbytečně. Za rok to budou mít všichni. Tedy v Evropě. Mercedes chce být prostě první. Všichni na tom dělají - Audi, Volvo, BMW - je to alternativa která se nabízí a bude využita.

V mainstreamu s tím začal Peugeot, už se to v západní Evropě prodává půl roku a recenze jsou vynikající.... (508, 3008, DS5)
Avatar - Kolouš
6. 3. 2012 22:56
Re: Tady se asi do kritiky nikomu nechce?:)
a proc ne???
v cem je o tolik horsi nez japonsky hybridy, ktery po vyjety baterce zerou pres 10 na sto???
6. 3. 2012 14:34
Tady se asi do kritiky nikomu nechce?:)
Tak si holt naběhnu sám...

Takže, když MB (potažmo celá svatá prémiová trojice) neumí udělat kloudný hybrid, tak to zkouší s dieslem.

Do ******, proč?????

Jak jsem měl poslední dobou MB rád, tak v mých očích zase upadají a kromě klenotu, který zanedlouho vypustí (CLS kombi) od nich snad už nic nečekám...