Ženeva živě: Nová Honda Accord – první dojmy
Výraznější blatníky, plastičtější maska a drzejší výraz dělají z Accordu většího dravce. Nižší a širší stavba přinesla své ovoce, Accord je nyní mnohem lépe „spjat“ se zemí a působí tak živěji a mladistvě. U kombi je změna ještě více radikální, protože byla kompletně přepracována zadní část vozu.
Poněkud neforemný stěhovák se přetransformoval do esteticky mnohem více přitažlivého celku, na první pohled srovnatelnému například s novým Audi A4 Avant. Pod dvojitou podlahou nákladového prostoru, která je v rovině s nákladovou hranou, se ukrývá objemný a překvapivě hluboký prostor například pro menší nákup a další dva malé prostory po stranách. Rezervní kolo ve vystavených exemplářích nenajdeme, v případě defektu musí stačit sada na lepení a kompresor. Důvod je jasný – velká kola, více objemu pro zavazadla a snaha docílit nižší hmotnost.
Kvůli více zkosenému zadnímu sklu bude pravděpodobně kufr méně praktický například při převážení velkých krabic, celkový dojem z přepracované zádě ale vyznívá jednoznačně pozitivně. Potěší zadní dveře s elektrickým uzavíráním. V sedanu je zavazadlový prostor pochopitelně o poznání menší, navíc nemá pravidelný tvar a směrem k opěradlům se jeho průřez výrazněji zužuje.
Accord se v interiéru vydává ještě razantněji cestou futuristicky působícího Civicu, na živo ale interiér Accordu vypadá o mnoho přehledněji a hodnotněji. Místa nad hlavou je všude dost. Použitým materiálům se nedá nic vytknout, velmi příjemná jsou i anatomická sedadla s výrazným bočním vedením. Oproti předchozí verzi jsme zaznamenali velký krok vpřed.
Na fotografiích to tak možná nevypadá, celkově je ale interiér opravdu o velký kus lepší a podle našeho názoru, který vznikl na základě krátké osobní zkušenosti, snese i přímé srovnání například s interiéry prémiových vozů stejné třídy.