Zero Labs Automotive představuje první elektrický Ford Bronco
Severoamerická společnost Zero Labs Automotive proměnila Ford Bronco první generace v retrofuturistický elektromobil, který vyrobí v limitované sérii.
Společnost Zero Labs Automotive se sídlem v kalifornském Los Angeles, jejíž historie se začala psát v polovině tohoto desetiletí, má poměrně jasnou vizi o budoucnosti klasických automobilů. Zhmotnění této vize představuje elektromobil, jehož základem je Ford Bronco z let 1966 až 1977.
Původně naprosto konvenční terénní automobil se u Zero Labs Automotive mění ve vůz, který spojuje klasické linie a tradiční řešení podvozku s moderním provedením interiéru a čistě elektrickým pohonem.
Karoserie zachovává původní styl výchozího vozu s výjimkou přídě, kde původní mřížku masky chladiče nahrazuje nový díl bez otvorů pro přívod vzduchu, který však svým členěním připomíná původní provedení.
Pohon vozu má zajišťovat elektromotor o výkonu 270 kW a v případě vozů pro zákazníky má být k dispozici výkon až 330 kW. Maximum točivého momentu má představovat 375 N.m. Prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky v kombinaci s dvoustupňovou redukční převodovkou jsou poháněna kola obou náprav.
Potřebnou energii elektromotoru poskytují lithium-iontové baterie s kapacitou 70 kWh. Dojezd na jedno nabití se má v závislosti na jízdních podmínkách pohybovat kolem 300 kilometrů.
Samostatnou kapitolu pak představuje proměna interiéru. Ten totiž podobně jako karoserie zachovává původní styl modelu Bronco, ale zároveň působí moderní a až luxusním dojmem, za což vděčí použitým materiálům i jejich zpracování.
Společnost Zero Labs Automotive plánuje v elektromobil proměnit maximálně 150 vozů Ford Bronco.
Ford Bronco se na severoamerickém trhu poprvé objevil jako malý off-road v roce 1966. Ten až v roce 1978 nahradilo stejnojmenné full-size SUV, sdílející techniku s velkými pick-upu řady F, které bylo následně nabízeno v celkem čtyřech generacích až do roku 1996, kdy jej nahradil ještě větší Expedition.
V letech 1983 až 1990 bylo v nabídce Bronco II, které s třídveřovou karoserií dlouhou 4,0 m v první a 4,1 m ve druhé generaci, mířílo mezi kompaktní SUV a sdílelo techniku s tehdejším pick-upem Ranger první severoamerické generace.
Zdroj: Zero Labs Automotive