Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Bronco Electric
Ford Bronco Electric
Ford Bronco Electric
Ford Bronco Electric
23 Fotogalerie

Zero Labs Automotive představuje první elektrický Ford Bronco

Severoamerická společnost Zero Labs Automotive proměnila Ford Bronco první generace v retrofuturistický elektromobil, který vyrobí v limitované sérii.

Společnost Zero Labs Automotive se sídlem v kalifornském Los Angeles, jejíž historie se začala psát v polovině tohoto desetiletí, má poměrně jasnou vizi o budoucnosti klasických automobilů. Zhmotnění této vize představuje elektromobil, jehož základem je Ford Bronco z let 1966 až 1977.

 

Původně naprosto konvenční terénní automobil se u Zero Labs Automotive mění ve vůz, který spojuje klasické linie a tradiční řešení podvozku s moderním provedením interiéru a čistě elektrickým pohonem.

 

Karoserie zachovává původní styl výchozího vozu s výjimkou přídě, kde původní mřížku masky chladiče nahrazuje nový díl bez otvorů pro přívod vzduchu, který však svým členěním připomíná původní provedení.

 

 

 

Pohon vozu má zajišťovat elektromotor o výkonu 270 kW a v případě vozů pro zákazníky má být k dispozici výkon až 330 kW. Maximum točivého momentu má představovat 375 N.m. Prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky v kombinaci s dvoustupňovou redukční převodovkou jsou poháněna kola obou náprav.

 

Potřebnou energii elektromotoru poskytují lithium-iontové baterie s kapacitou 70 kWh. Dojezd na jedno nabití se má v závislosti na jízdních podmínkách pohybovat kolem 300 kilometrů.

 

Samostatnou kapitolu pak představuje proměna interiéru. Ten totiž podobně jako karoserie zachovává původní styl modelu Bronco, ale zároveň působí moderní a až luxusním dojmem, za což vděčí použitým materiálům i jejich zpracování.

 

Společnost Zero Labs Automotive plánuje v elektromobil proměnit maximálně 150 vozů Ford Bronco.

Ford Bronco se na severoamerickém trhu poprvé objevil jako malý off-road v roce 1966. Ten až v roce 1978 nahradilo stejnojmenné full-size SUV, sdílející techniku s velkými pick-upu řady F, které bylo následně nabízeno v celkem čtyřech generacích až do roku 1996, kdy jej nahradil ještě větší Expedition.

 

V letech 1983 až 1990 bylo v nabídce Bronco II, které s třídveřovou karoserií dlouhou 4,0 m v první a 4,1 m ve druhé generaci, mířílo mezi kompaktní SUV a sdílelo techniku s tehdejším pick-upem Ranger první severoamerické generace.

Zdroj: Zero Labs Automotive