Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford bude řešit své problémy v Evropě. Prostřednictvím SUV a dodávek...

David Bureš David Bureš 11. 2. 2019
37
49
Zobrazit náhledy (37)
Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga
Americká značka na starém kontinentu není v oblasti SUV moc silná. V následujících letech by to ráda změnila.

Ford sice zůstává jednou z nejprodávanějších značek na evropském trhu, v posledních letech se mu ale na starém kontinentu tolik nedaří. Od roku 2016 už není evropskou dvojkou na trhu, ale až trojkou (předstihl ho Renault), v posledních dvou letech pak jeho evropské prodeje klesají, což je v období růstu negativní signál. A co víc, Ford v Evropě dlouhodobě prodělává peníze. Vedení však řeklo dost a hodlá zajistit nápravu.

A nepůjde to nijak jinak než prostřednictvím SUV, do kterých automobilka hodlá v následujících letech sypat většinu svých financí. Jestliže dříve plánovala investovat do roku 2020 do dodávek, pick-upů a SUV na 64 % svých financí, do roku 2023 to bude už 90 % financí do těchto kategorií.

Pro Ford je to ideální řešení, protože na SUV vydělává podobně jako jiný výrobci více než na konvenčních autech, a to je přesně to, co ztrátová divize Ford of Europe potřebuje. Finanční ředitel značky Robert Shanks totiž přiznal, že firma v Evropě neumí zásadně vydělat na svých nejprodávanějších modelech (Fiestě a Focusu), a tak musí hledat jiné cesty k výdělku.

Nová SUV by Fordu měla pomoci. Jak známo, v Evropě jsou nesmírně populární, Ford se v této kategorii ale na starém kontinentu zatím moc neprosadil. Má co napravovat, protože zatím nevyužívá plného potenciálu této kategorie. Ze všech loni v Evropě prodaných aut bylo podle analytické společnosti JATO Dynamics 35 % právě SUV, v případě Fordu ale SUV tvořila jen 27 % jeho evropských prodejů.

Nejprodávanějším Fordem v této kategorii zůstává kompaktní Kuga se 153.542 loni prodanými kusy, druhý následoval malý EcoSport, jehož prodeje díky zásadní modernizaci meziročně vyskočily o 78 % na 111.856 kusů Naopak velkému modelu Edge se na starém kontinentu nedaří, 9.527 prodaných kousků je opravdu málo, prodeje navíc meziročně spadly o 41 %.

I proto se očekává, že Edge v Evropě nahradí jiný model, sedmimístná verze budoucí generace Kugy, která by měla dorazit v roce 2020. Jestli chce Ford být v tomto směru úspěšný, měl by být tento model určitě levnější než vcelku drahý Edge. Druhou důležitou novinkou bude i nástupce EcoSportu, který se více přizpůsobí evropské klientele než dnešní model, původně vyvíjený pro rozvojové trhy. I přes zásadní změny evropské specifikace působí EcoSport poněkud lacině. Právě kvůli novému zaměření by nástupce EcoSportu mohl změnit svoje jméno a přejmenovat se na Puma.

Do Evropy dorazí i nové Bronco, napjatě očekávaný model oživující někdejší slavné jméno. Půjde o středně velké SUV, které se prý nezalekne ani jízdy v terénu. A aby toho nebylo málo, v roce 2020 dorazí elektrický crossover, inspirovaný vzhledem Mustangu, který je nazýván Mach 1.

Jestliže v oblasti SUV má Ford ještě co dohánět, v oboru užitkových vozidel je hodně silný, a tak toho chce využít. Vždyť třeba v druhém čtvrtletí loňského roku tvořila hned 13 % marže evropské divize Fordu řada Transit. V tomto směru automobilka našla cestu, jak na výrobě dodávek dále ušetřit, když oznámila alianci s Volkswagenem. Pro něj bude vyrábět pick-up a větší dodávky, naopak VW bude mít na starosti produkci malých „městských“ dodávek.

Ušetřit chce Ford také vyškrtnutím méně populárních modelů z nabídky. Jistojistě tak skončí duo C-Max/Grand C-Max, který může být další hřebíček do rakve MPV. Ostatně už dříve Ford přestal vyrábět malý B-Max.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Fiesta a Focus
Arese
| 12. 2. 2019
No až na to, že i ten tebou tolik oceňovaný víceprvek ti Ford u nového Focusu u většiny krátkých verzí zrušil! 8-s
Avatar - Ozzman
Fiesta a Focus
Ozzman
| 12. 2. 2019
Fiesta je jen 4. nejprodávanějším autem v EU....
Avatar - miromen
Fiesta a Focus
miromen
| 12. 2. 2019
A kde si tohle vyčetl ? Ve vlastni hlavě, aha tak to nic.
Avatar - miromen
Fiesta a Focus
miromen
| 12. 2. 2019
Je v nevyhodě u tebe a tobě podobnym, kteři mate předsudky. Ony jsou ty 4 valce shodne s těmi, ktere byly nabizeny v předchozi generaci ? To asi těžko. Zatim co ty a tobě podobni si zakladate na předsudcich, ja vychazim z reality a zkušenosti nebo dam na technicky zaklad nebo celkove sladěni šasi. Takže pro mě je třeba v nižši středni "spodina" ta, ktera nenabidne viceprvek a takove modely jsou pro mě nezajimave. Tim netvrdim, že je viceprvek nějakou zarukou, např. korejci předvedli, že nemusi, ale vyjimky se najdou u všeho a neni to jen o technice, ale i o komponentech či schopnosti.
Avatar - KANKUNEN
"One Ford" nemůže být v Evropě dostatečně úspěšný
KANKUNEN
| 12. 2. 2019
Pro Evropu mainstream Accord musela být americká verze prémiové Acury. A kdo dělá nejlepší auta ví i černoši mluvící sprosté slova do hudby, když vypneš zvuk tak se můžeš podívat na nějaký klip.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku