Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zetor představuje modernizovaný traktor Major CL80, má modernější kabinu a nižší emise

Ondřej Mára Ondřej Mára 7. 6. 2021 • 14:21
11
1
Zobrazit náhledy (11)
Zetor Major CL80 Zetor Major CL80 Zetor Major CL80 Zetor Major CL80 Zetor Major CL80 Zetor Major CL80

Modernizovaný Major CL80 slibuje všechny přednosti předchůdců, přidává ale pár moderních inovací.

V rámci modernizace pro modelový rok 2021 dostal traktor Major CL 80 několik technických i estetických vylepšení, díky kterým nabídne vyšší komfort, snazší ovládání a pohodlnější využití. Vůbec nejvýraznější modernizací je ale přechod na emisní stupeň Stage V.

„Model Major CL 80 je vybaven čtyřválcovým přeplňovaným vznětovým motorem TCD 2.9 L4 od společnosti Deutz AG o výkonu 75 koní. Inovovaný emisní systém je nyní doplněn o filtr pevných částic (DPF), který spolu s recirkulací výfukových plynů (EGR) a oxidačním katalyzátorem (DOC) zajišťuje plnění emisní normy Stage V,“ uvedl k novince Marek Buchar, technický ředitel Zetor Tractors a.s.

Díky systému vysokotlakého vstřikování paliva s elektronickým řízením Common-Rail se navíc motor chlubí tichým a kultivovaným chodem nebo ekonomickým provozem. Díky dobrému převýšení točivého momentu by si navíc měl udržet výkon bez nutnosti častého podřazování.

Motor je spojen s plně synchronizovanou čtyřstupňovou převodovkou s třístupňovou redukcí a mechanickou reverzí a nabízí 12 + 12 rychlostí. Konstruktéři navíc společně s přechodem na Stage V vylepšili vzduchové brzdy, přívod vzduchu a chlazení motoru nebo systém mechanické regulace hydrauliky.

Vnější hydraulika má přitom dva okruhy a dodávka oleje je 50 l/min. Na přání je pak možné traktor dovybavit předním vývodovým hřídelem, předním tříbodovým závěsem, majáky nebo odlišnými pneumatikami.

Zákazníci si také mohou vybrat ze dvou kabin, přičemž obě měly být konstruovány s důrazem na praktičnost využití.

Kabina Standard může mít pevnou střechu, nebo střechu se střešním oknem a ochranou obsluhy před padajícími předměty (FOPS). Kabina navíc může být vybavena klimatizací nebo mechanicky odpruženým sedadlem řidiče s loketními opěrkami a opěrkou hlavy.

Luxusnější kabina Plus je standardně klimatizována, rovněž však může být konfigurována s pevnou střechou i střešním oknem – včetně ochrany FOPS. Odpružené křeslo navíc může být vylepšeno pneumatickým odpružením a na přání je možné přidat křeslo pro spolujezdce.

Kabina Plus má navíc výškově nastavitelný a sklopný sloupek řízení, vylepšenou ergonomii ovládacích prvků, přepínače z vyšších modelových řad, zarážky na pedálech proti smeknutí nohy nebo vylepšený systém ovládání uzávěrky diferenciálu. Výrobce také sjednotil klíčky dveří a zapalování, připravil univerzální otvory (+ průchodky i zásuvky) pro umístění agregačních displejů a díky přípravě na joysticky a doplnění střešních potkávacích světel by měl model Major CL nabídnout jednodušší práci s nakladačem.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Ungalabunga
7. 6. 2021 16:19
Plasty
Udělali už něco s tou kvalitou plastů nebo povrchovou úpravou jednotlivých dílů?
Téměř vždyvždy když vidím nějaký zánovní Zetor 5+ let, tak má vyšisovanou barvu na střeše a celkově má každý červený díl jinou barvu. :-!