Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zetor představuje modernizovaný traktor Major CL80, má modernější kabinu a nižší emise

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Modernizovaný Major CL80 slibuje všechny přednosti předchůdců, přidává ale pár moderních inovací.

V rámci modernizace pro modelový rok 2021 dostal traktor Major CL 80 několik technických i estetických vylepšení, díky kterým nabídne vyšší komfort, snazší ovládání a pohodlnější využití. Vůbec nejvýraznější modernizací je ale přechod na emisní stupeň Stage V.

„Model Major CL 80 je vybaven čtyřválcovým přeplňovaným vznětovým motorem TCD 2.9 L4 od společnosti Deutz AG o výkonu 75 koní. Inovovaný emisní systém je nyní doplněn o filtr pevných částic (DPF), který spolu s recirkulací výfukových plynů (EGR) a oxidačním katalyzátorem (DOC) zajišťuje plnění emisní normy Stage V,“ uvedl k novince Marek Buchar, technický ředitel Zetor Tractors a.s.

Díky systému vysokotlakého vstřikování paliva s elektronickým řízením Common-Rail se navíc motor chlubí tichým a kultivovaným chodem nebo ekonomickým provozem. Díky dobrému převýšení točivého momentu by si navíc měl udržet výkon bez nutnosti častého podřazování.

Motor je spojen s plně synchronizovanou čtyřstupňovou převodovkou s třístupňovou redukcí a mechanickou reverzí a nabízí 12 + 12 rychlostí. Konstruktéři navíc společně s přechodem na Stage V vylepšili vzduchové brzdy, přívod vzduchu a chlazení motoru nebo systém mechanické regulace hydrauliky.

Vnější hydraulika má přitom dva okruhy a dodávka oleje je 50 l/min. Na přání je pak možné traktor dovybavit předním vývodovým hřídelem, předním tříbodovým závěsem, majáky nebo odlišnými pneumatikami.

Zákazníci si také mohou vybrat ze dvou kabin, přičemž obě měly být konstruovány s důrazem na praktičnost využití.

Kabina Standard může mít pevnou střechu, nebo střechu se střešním oknem a ochranou obsluhy před padajícími předměty (FOPS). Kabina navíc může být vybavena klimatizací nebo mechanicky odpruženým sedadlem řidiče s loketními opěrkami a opěrkou hlavy.

Luxusnější kabina Plus je standardně klimatizována, rovněž však může být konfigurována s pevnou střechou i střešním oknem – včetně ochrany FOPS. Odpružené křeslo navíc může být vylepšeno pneumatickým odpružením a na přání je možné přidat křeslo pro spolujezdce.

Kabina Plus má navíc výškově nastavitelný a sklopný sloupek řízení, vylepšenou ergonomii ovládacích prvků, přepínače z vyšších modelových řad, zarážky na pedálech proti smeknutí nohy nebo vylepšený systém ovládání uzávěrky diferenciálu. Výrobce také sjednotil klíčky dveří a zapalování, připravil univerzální otvory (+ průchodky i zásuvky) pro umístění agregačních displejů a díky přípravě na joysticky a doplnění střešních potkávacích světel by měl model Major CL nabídnout jednodušší práci s nakladačem.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Ungalabunga
7. 6. 2021 16:19
Plasty
Udělali už něco s tou kvalitou plastů nebo povrchovou úpravou jednotlivých dílů?
Téměř vždyvždy když vidím nějaký zánovní Zetor 5+ let, tak má vyšisovanou barvu na střeše a celkově má každý červený díl jinou barvu. :-!