ZF Getriebe vyrobil deset milionů automatických převodovek
Evropské automobilky a zákazníci byli v otázce zda řadit ručně nebo nechat řadit automobil vždy poněkud skeptičtí. Přesto je německý koncern ZF jedním z největších výrobců automatických převodovek na světě. Letos uvedl na trh druhou generaci šestistupňové automatické převodovky a od roku 1965 má na kontě 10 milionů samočinných převodových ústrojí.
Společnost ZF Getriebe GmbH vyrobila v závodu v Saarbrückenu již v říjnu tohoto roku desetimiliontou automatickou převodovku. Jednalo se o typ z rodiny druhé generace šestistupňových automatických převodovek 6HP28, které jsou v tuto chvíli určeny pro automobily BMW řad 3 a X3, ale brzy se rozšíří do dalších modelových řad. Druhá generace se od předchozí liší větším přenesitelným točivým momentem (až 850 Nm), krátkými časy pro přeřazení a novými hydrodynamickými měniči točivého momentu pro zážehové (úspora paliva 3 %) a vznětové verze (úspora paliva 6 %).
V roce 1965 začínala ZF také s BMW, tehdy však šlo o třístupňovou automatickou převodovku pro model BMW 2000C, později také pro Peugeot, Alfu Romeo, Maserati, Lancii a Citroën. V roce 1982 byla představena čtyřstupňová automatická převodovka ZF s elektrohydraulickou řídicí jednotkou, v roce 1992 následovalo pětistupňové automatické ústrojí ZF s adaptivní logikou řazení.
v minulém roce vzniklo v Saarbrückenu 994 tisíc převodovek, v současnosti tvoří šestistupňová ústrojí 90 % objemu produkce ZF, přitom šestistupňové automatické převodovky se vyrábějí teprve od roku 2001.