Zinoro 1E je BMW X1 s elektrickým pohonem
Nová čínská značka Zinoro představuje svůj první model nazvaný 1E. Automobil je postavený na základech SUV BMW X1. Použití mnichovské techniky není překvapivé, Zinoro je společným projektem BMW a čínské automobilky Brilliance.
Základní tvary modelu 1E se shodují s výchozí X1, detaily se však liší. Mnichovské ledvinky vpředu nahradila nerozdělená maska s výrazným logem značky, která má být použita i na dalších modelech Zinora. To má znázorňovat dvě spojené ruce dvou partnerů, kteří se mají snažit o „tvorbu inovací a udržitelný rozvoj.“
Vzadu najdeme užší koncová světla, která neprochází do víka zavazadelníku. Naopak palubní deska se proti výchozímu BMW prakticky nezměnila.
Elektromotor o výkonu 125 kW a točivém momentu 250 N.m je umístěn u zadní nápravy. Toto umístění zmenšilo objem zavazadelníku proti X1 o 114 litrů na 306 litrů. S největší pravděpodobností se jedná o stejnou jednotku jako v elektromobilu BMW i3, oba elektrické motory mají shodné parametry, na autu navíc spolupracovala divize BMW i.
Svoji energii elektromotor čerpá z lithium-iontových baterií. Tři sady akumulátorů jsou kvůli lepšímu rozložení hmotnosti a snížení těžiště umístěny pod kapotou v místech, kde je u X1 spalovací motor, a na místě palivové nádrže. Na jedno jejich nabití 1E ujede až 150 kilometrů. Dobíjení akumulátorů trvá asi 7,5 hodiny.
Maximální rychlost je elektronicky omezena na hodnotu 130 km/h. Výrobce tvrdí, že auto se bude chlubit perfektními jízdními vlastnostmi, a to díky pohonu zadních kol a rozložením hmotnosti vozu v ideálním poměru 50:50.
Výbava automobilu bude bohatá, jak se na prémiový model sluší a patří. Její součástí bude automatická klimatizace, navigace, elektricky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním, dešťový senzor nebo kontrola tlaku v pneumatikách.
Cílovým trhem pro Zinoro 1E je Čína, zájem o auto mají mít hlavně zákazníci z měst. Šéf společného podniku BMW a Brilliance Olaf Kastner upozorňuje, že nový vůz se zpočátku nebude prodávat, získat jej bude možné pouze prostřednictvím pronájmu a leasingu.
Vedení Zinora tvrdí, že 1E nebude honit co nejvyšší prodeje. Hlavním úkolem automobilu je vybudovat image nové značky a přilákat zákazníky k elektromobilům.