Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zinoro 1E je BMW X1 s elektrickým pohonem

David Bureš David Bureš 22. 11. 2013
12
Zobrazit náhledy (12)
suv bmw brilliance novemodely suv bmw brilliance novemodely suv bmw brilliance novemodely suv bmw brilliance novemodely suv bmw brilliance novemodely suv bmw brilliance novemodely suv bmw brilliance novemodely
Čínské kopie zahraničních aut jsou proslavené snad po celém světě. S vývojem modelu Zinoro 1E však pomáhalo přímo BMW.

Nová čínská značka Zinoro představuje svůj první model nazvaný 1E. Automobil je postavený na základech SUV BMW X1. Použití mnichovské techniky není překvapivé, Zinoro je společným projektem BMW a čínské automobilky Brilliance.

Základní tvary modelu 1E se shodují s výchozí X1, detaily se však liší. Mnichovské ledvinky vpředu nahradila nerozdělená maska s výrazným logem značky, která má být použita i na dalších modelech Zinora. To má znázorňovat dvě spojené ruce dvou partnerů, kteří se mají snažit o „tvorbu inovací a udržitelný rozvoj.“

Vzadu najdeme užší koncová světla, která neprochází do víka zavazadelníku. Naopak palubní deska se proti výchozímu BMW prakticky nezměnila.

Elektromotor o výkonu 125 kW a točivém momentu 250 N.m je umístěn u zadní nápravy. Toto umístění zmenšilo objem zavazadelníku proti X1 o 114 litrů na 306 litrů. S největší pravděpodobností se jedná o stejnou jednotku jako v elektromobilu BMW i3, oba elektrické motory mají shodné parametry, na autu navíc spolupracovala divize BMW i.

Svoji energii elektromotor čerpá z lithium-iontových baterií. Tři sady akumulátorů jsou kvůli lepšímu rozložení hmotnosti a snížení těžiště umístěny pod kapotou v místech, kde je u X1 spalovací motor, a na místě palivové nádrže. Na jedno jejich nabití 1E ujede až 150 kilometrů. Dobíjení akumulátorů trvá asi 7,5 hodiny.

Maximální rychlost je elektronicky omezena na hodnotu 130 km/h. Výrobce tvrdí, že auto se bude chlubit perfektními jízdními vlastnostmi, a to díky pohonu zadních kol a rozložením hmotnosti vozu v ideálním poměru 50:50.

Výbava automobilu bude bohatá, jak se na prémiový model sluší a patří. Její součástí bude automatická klimatizace, navigace, elektricky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním, dešťový senzor nebo kontrola tlaku v pneumatikách.

Cílovým trhem pro Zinoro 1E je Čína, zájem o auto mají mít hlavně zákazníci z měst. Šéf společného podniku BMW a Brilliance Olaf Kastner upozorňuje, že nový vůz se zpočátku nebude prodávat, získat jej bude možné pouze prostřednictvím pronájmu a leasingu.

Vedení Zinora tvrdí, že 1E nebude honit co nejvyšší prodeje. Hlavním úkolem automobilu je vybudovat image nové značky a přilákat zákazníky k elektromobilům.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku