Zisk Renaultu výrazně vzrostl o 59 %, díky Dacii
Skupina Renault oznámila své finanční výsledky za loňský rok. Její zisk (před úroky, zdaněním a jednorázovými položkami) meziročně vyrostl o 59 procent na 1,24 miliardy eur (cca 34 miliard eur).
Francouzská automobilka těžila především z úspěchů své rumunské značky Dacia. Pomohlo také snížení nákladů.
Skupina loni prodala 2.628.208 osobních automobilů a lehkých užitkových vozů, což je proti roku 2012 nárůst o 3,1 procenta. Prodeje Dacie dokonce meziročně vzrostly o 19 procent.
Automobilce se daří i na problémovém evropském trhu. Renault Group byl podle Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) jedinou z pěti největších automobilek, jejíž prodeje v Evropě loni meziročně vzrostly. Renault si sice pohoršil o 1,1 procenta, mírný pokles ale vykompenzoval růst prodejů Dacie o více než 23 procent.
I přes úspěch v Evropě se Renault aktuálně zaměřuje spíše na rozvojové trhy, kde vidí větší šance k růstu, navíc se tím zbaví závislosti na starém kontinentu. I na rozvojových trzích těží z úspěchů Dacie, mnohé vozy u nás známé jako Dacie se mimo Evropu prodávají se znaky Renaultu.
Například v Indii chce francouzský výrobce zdvojnásobit svůj podíl na trhu, v Číně pak dostal povolení k vybudování nové továrny. Ta je společným projektem se zdejší automobilkou Dongfeng, vyrábět se zde bude od roku 2016 SUV, později mají následovat MPV a sedan. Renault se chce také vrátit na perspektivní íránský trh, až budou ze strany EU ukončeny obchodní sankce vůči této zemi.
Renault věří, že i letošní rok bude úspěšný, očekává, že jeho světové prodeje vzrostou o dvě procenta. Vzrůst mají i příjmy a provozní zisk. Ušetřit chce Renault mimo jiné díky společnému vývoji a výrobě s aliančním partnerem Nissan. Japonská a francouzská automobilka spolupracují například na modulární platformě pro levná auta.