Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Živě z Wolfsburgu: Volkswagen představuje nový Golf

Ondřej Mára
Diskuze (6)

A je to tady! Po dlouhých měsících čekání jsme se konečně dočkali. Automobilka Volkswagen dnes v 19:00 zahajuje slavnostní akci, jejímž vrcholem bude představení osmé generace VW Golf.

Živý přenos z Wolfsburgu bude zahájen okolo 18:30, akce spojená se slavnostním odhalením nového VW Golf by však měla začínat až okolo 19:00 a potrvá zhruba dvě hodiny. Dá se tedy předpokládat, že ještě před odhalením dlouho očekávané novinky se dozvíme pár informací o historii jednoho z bestsellerů automobilky, který má na kontě již více než 35 milionů prodaných kusů.

Na 20 metrů širokém a 8 metrů dlouhém pódiu se pak během premiéry objeví hned pět nových modelů a chybět nebude ani kompletní sedmička minulých generací. Pozadí bude tvořit skutečně gigantická (20 metrů široká a 5 metrů vysoká) stěna složená ze 790 LED modulů s 16.381.440 pixely, která by měla zajistit působivou show.

A i když není design nové generace Golfu nijak revoluční, pod kapotou i v interiéru se odehrálo změn víc než dost. Nový Golf vstupuje do digitální éry, což prozradily i nedávné úniky fotek jeho interiéru. Ten je sice jednodušší, prostřednictvím nového digitálního přístrojového a infotainmentu však nabídne podstatně více funkcí, služeb a možností.

Do designově čistého a jednoduchého interiéru zapracovali technici z Volkswagenu řadu nových ovládacích prvků, které v naprosté většině vytlačily klasická tlačítka. Z osobních zkušeností ale víme, že ovládání Golfu zůstává stále vstřícné, přehledné a jednoduché.  Změny v otázce vnitřního prostoru jsou jen minimální.

Na cestách se mohou řidiči těšit na pomoc bohaté palety asistenčních i bezpečnostních systémů, z nichž se některé objeví i v základní výbavě. Za příplatek však bude možné posunout schopnosti Golfu na úroveň vyšších modelů.

Poslední novinky nás pak čekají pod kapotou, kam se nastěhovala široká paleta motorů. Od čistě spalovacích, přes mild-hybridní až po plug-in hybridy. Nebude chybět pohon všech kol, manuální i automatické DSG převodovky a milovníci ostré jízdy se dočkají i varianty GTI. V nabídce zůstane i varianta kombi, zmizí však čistě elektrické a třídveřové provedení.

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - _Karel_
24. 10. 2019 20:14
Re: Peugeot
Ti co nadávali na pazouta, nadávají i teď. Tak se vlastiku uklidni.
Avatar - JohnST
24. 10. 2019 19:32
Golf 8 s matlacimi obrazovkami
Tak na mobile matlat pocas jazdy je zakazane a VW tam narve vsetko dotykove. Das ist hruuuza. Betatesterom to nezavidim. :D :-[]
Avatar - Verny_2013
24. 10. 2019 19:22
Opravdu krásné auto
Velmi povedená evoluce. Interiér je svěží, moderní, ale na volantu je přetlačítkováno a naopak na středovém panelu mi chybí. Na ty dotykáče si už asi nikdy nezvyknu.
24. 10. 2019 19:16
Peugeot
Na Peugeota všichni plivali kvůli ovládání klimatizace přes displej a nebavim se o kapličce.Tady to na Škodu nebude!! Jen samá pozitiva!! Je to přece etalon končícího typu vozu.
Avatar - Ada je zase tady
24. 10. 2019 19:07
Vykastrovaný Golf
Bez ruční brzdy, bez ručkových přístrojů, bez ovládacích tlačítek... Pořádný Golf se už vyráběl. :-!