Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Změnilo Sony názor? Elektromobil Vision-S se chystá na silnice

Ondřej Mára Ondřej Mára 29. 2. 2020 • 15:37
19
7
Zobrazit náhledy (19)
Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept Sony Vision-S concept

Elektromobil Sony Vision-S, který zazářil na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas, zamíří na silnice i přesto, že s jeho výrobou prý Sony nepočítá.

Prototyp prvního elektromobilu Sony způsobil během své premiéry v Las Vegas pořádný poprask. Známý výrobce elektroniky totiž představil elegantně designovaný vůz, který byl doslova nabitý moderními technologiemi. Pod kapotou přitom ukrýval dvojici elektromotorů o výkonu 200 kW, které měly zaručit akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlost až 239 km/h.

Na první pohled se jednalo o koncept, který by mohl jít z fleku do výroby. Jenže pár dnů po premiéře přišla zpráva, podle které chce Sony pouze přispět k evoluci aut – a to především po stránce technologií. Výroba Vision-S tak prý není v plánu, jenže na silnice přesto zamíří.

Jak totiž upozornil web Motor1, koncept Vision-S byl po premiéře v Las Vegas přepraven zpátky do vývojového centra v rakouském Grazu, tedy Štýrském Hradci. Právě zde sídlí společnost Magna Steyr, jež byla pověřená vývojem a stavbou vozu, která bude nyní ve spolupráce se Sony a dalšími partnery připravovat vůz na testovací jízdy po veřejných silnicích.

Podobný krok je celkem překvapivý a stále častěji se objevují otázky, zda si to Sony s výrobou nerozmyslelo. Koncept Vision-S se totiž dočkal skvělých ohlasů a v době sílícího tlaku na elektrifikaci by nás snad ani nepřekvapilo, kdyby se Sony stalo další společností, které se pokusí prosadit v automobilovém průmyslu.

Jenže jak už to tak bývá, skutečnost může být podstatně jednodušší a méně zajímavá. Na konceptu totiž spolupracovala řada společností z automobilového i technologického průmyslu, které si pouze mohou chtít ověřit funkčnost jednotlivých komponent v provozu.

Komponenty přitom dodaly společnosti jako Nvidia, Continental, Bosch, ZF nebo Qualcomm. K zajímavostem pak můžeme přičíst například 33 senzorů, sledujících okolí vozu i jeho interiér, palubní desku tvořenou pěti obrazovkami nebo unikátní audio-systém 360 Reality Audio, který pracuje s reproduktory i v horní části sedadel.

Související články

Témata
1. 3. 2020 19:13
Re: Máro
fostek : tobě by už měl dát někdo pře držku, ty pane neomylný
Avatar - fostek
29. 2. 2020 16:32
Re: Máro
Takovej lempl by někoho votrávil nebo by na někoho spadla zeď. :D
29. 2. 2020 16:27
Re: Máro
Taky jsem to chtel napsat.

Jako bonbonek tam bylo jeste "doslova" :-)

No, ten kuchar nebo zednik, to by se snad tolik nestalo. :D
Avatar - fostek
29. 2. 2020 14:03
Máro
pominu obsah článku. Ale elektromobul byl technologiemi určitě "nabitý" a ne "nabytý"
Už je to únavné.
Díky bohu blekotáš nesmysly na webu. Děsí mě představa, že bys byl doktor, mechanik, kuchař, advokát, zedník - na této své úrovni.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku