Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Známe tajemství Škody Vision X: Má hodně netradiční pohon!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 23. 2. 2018
9
Mladoboleslavští se pečlivě připravují na ženevský autosalon, kde veřejnosti prvně ukážou studii Vision X. Ještě předtím nás lákají zajímavými informacemi.

720p360p1080p

Automobilka Škoda neignorovala trend SUV a obohatila své modelové portfolio o dva kousky. Nejprve světu představila až sedmimístné SUV Kodiaq, později pak dorazil Karoq kompaktnějších rozměrů.

Již nějaký čas víme, že tím mladoboleslavská značka nekončí. Připravuje totiž ještě jeden, nejmenší sportovně-užitkový vůz. Jeho předzvěstí je aktuálně studie Vision X, kterou čeká světová výstavní premiéra na blížícím se autosalonu v Ženevě.

Škodovka na oficiálních stránkách publikovala video, které zachycuje tvorbu vize od prvního náčrtu až po finální design, včetně těch nejmenších detailů. Postupný vývoj malého crossoveru, jenž bude technickým sourozencem Arony, určitě stojí za zhlédnutí.

Společnost však ke krátké ukázce připojila ještě jednu zajímavou informaci. Vision X je totiž hybrid, navíc hodně netradiční! Kombinuje totiž čtyřválcový přeplňovaný motor poháněný CNG s elektrickým pohonem, od čehož si slibuje nízkou spotřebu i emise.

Zatím není potvrzeno, jestli se tohoto typu pohonu dočká i sériové provedení, ale určitě stojí za zapamatování. Předpokládá se, že v útrobách budou pracovat litrové tříválce v několika výkonnostních provedeních, nejspíše od 48 do 85 kW. Vrchol palety by mohla zastupovat patnáctistovka se 110 kilowatty. Vzhledem k preferencím zákazníků je nepravděpodobné, že Škodovka nabídne malé SUV s pohonem všech kol.

Hotové auto se nám prvně ukáže závěrem letošního roku a na automobilový trh by mělo dorazit v polovině toho příštího.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Motory
| 25. 2. 2018
Podle mě 3hrnek ani do mini SUV prostě nepatří. U Citigo a Fábie se to tolerovat dá, ale výš už ne... ;-)
Avatar - Emel
Motory
| 24. 2. 2018
48kW není sen, ale základ. Osobně bych si tipnul, že jako dražší varianta bude SUV začínat až na té silnější atmosféře (Fabia má 55kW, Faroq by mohl mít třeba 58).

Elegantně jsi přeskočil jádro nabídky - 1.0TSI, pravděpodobně ve dvou verzích, cca. 70kW a 81kW (opět dle Fabie). Ten silnější s šestikvaltovým manuálem by mohl být optimální.
TLDR kdo to ma cist
| 23. 2. 2018
Hybrid, elektrika a magické označenie SUV prinesie cenu ako prasa! To sa zas bude za štátne nakupovať do úradov, že akože eco-friendly inštitúcie!! ;-\ ;-\ ;-\
Motory
| 23. 2. 2018
Ado jako z ty dieselgate se neda dostat hybridnim dieselem, to by snad mohlo dojit i tobe ne?
Navic diesel je na nic krome kroutaku a toho maj elektromotory na rozdavani, takze ty bys mel bejt prece stastnej ne?

To mi nerikej, ze mas tak hrozne rad ten dieselovej rachot a ze touzis lejt do auta curanky?
TLDR kdo to ma cist
| 23. 2. 2018
TLDR:

Koncept bude hybrid plyn a elektrika.
V seriovce to mozna bude jinak.
Benzinovy motory 1.0-1.5 od VW vsichni davno znate.
Na ctyrkolku se asi vykaslou.
Finalni auto prej bude na trhu v pulce pristiho roku.

A ted mi vysvetlete, proc nekdo pise toooolik textu? Tady se asi plati od normostrany?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku