Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Známý úpravce BMW vyladil Toyotu Supra. Měnil se výkon, zvuk, podvozek i vzhled

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Ať si říká kdo chce co chce, Toyota Supra je skvělé auto. A to i zásluhou techniky sdílené s BMW, kterou si vzal do parády známý úpravce mnichovských vozů AC Schnitzer.

Působivou přehlídkou úprav nové generace Supry byla již americká SEMA Show, kde byly k vidění různě modifikované vozy. Od decentních kousků, až po naprosté šílenosti. Nyní však do hry vstupuje i známá společnost AC Schnitzer, kterou proslavily úpravy modelů BMW. A její balíček úprav pro Supru je skutečně působivý.

Začněme od exteriéru, který nově zdobí výrazný splitter pod předním nárazníkem. Ten elegantně navazuje na původní černé doplňky předního nárazníku a vytváří tak ještě sportovnější dojem. Při pohledu na profil vozu vynikají nová 20 palcová kola a vzadu stojí za pozornost výrazné pevné křídlo, které vozu přidává na agresivitě.

Stranou pohledů zůstávají doplňky v interiéru, kde pro který AC Schnitzer nabízí například nerezové pedály a nerezová pádla řazení pod volant. Zajímavým a celkem nevšedním doplňkem je pak také černo-červený kryt motoru s logem AC Schnitzer. Možná poněkud zbytečným doplňkem jsou pak funkční nádechy na kapotu, které jsou však v Německu určené pouze pro závodní vozy.

Ty nejzajímavější změny se však odehrály pod kapotou, kde je uložen řadový šestiválec BMW B58 přeplňovaný twin-scroll turbodmychadlem. Standardní výkon 250 kW (340 k) s maximálním točivým momentem 500 Nm totiž v AC Schnitzer zvýšili na 294 kW, tedy rovných 400 koní. Točivý moment navíc vyskočil až na 600 Nm.

Video se připravuje ...

Vyšší výkon pak podtrhuje i sportovnější zvuk, o který se stará upravený koncový tlumič výfuku s nerezovými či karbonovými koncovkami. Úpravce navíc nechal celou úpravu certifikovat podle evropského testovacího cyklu WLTP, takže by všechno mělo být naprosto v pořádku i z pohledu zákona a ekologů.

Společně s navýšením výkonu došlo i k úpravě podvozku, který dostal výškově nastavitelné tlumiče. Již ve standardu je však vůz snížen o 25 mm, což by mělo přispět k ještě lepší ovladatelnosti a samozřejmě i nižšímu těžišti. Oproti standardnímu modelu by tak upravená Supra měla nabídnout ještě lepší a zábavnější ostré svezení.

Kompletní cenu balíčku sice neznáme, samotné zvýšení výkonu však přijde na 3.790 euro (97.000 Kč), nastavitelné tlumiče přijdou na 2.590 euro (66.000 Kč) a zadní křídlo na 2.501 euro (64.000 Kč). Rozhodně se tedy nejedná o levnou srandu, výsledek by však mohl být celkem zajímavý.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme