Nová Toyota Supra už musí na svolávačku. Vyhlásilo ji BMW...
Svolávací akce jsou v zámoří celkem běžnou záležitostí, málokdy se však stane, aby svolávací akci na japonský sportovní vůz vyhlašovala německá automobilka.
Americký úřad pro silniční bezpečnost NHTSA ohlásil 12. září svolávací kampaň číslo 19V653000, která se vztahuje na nové modely Toyota Supra. Podle informací webu Motor1 je však svolávací akce spíše preventivní (dobrovolná) a týká se pouze sedmi vozidel, z nichž čtyři ještě ani nestihly opustit brány dealerství.
U zbylých třech modelů se pak mohou objevit problémy s vodícím okem bezpečnostního pásu, jehož úchyt mohl být špatně navařen. V otázce bezpečnosti samozřejmě není žádná svolávací akce malicherná, vzhledem k jejímu rozsahu by však na téhle nejspíš nebylo nic výjimečného. Tedy alespoň pokud by ji nevyhlásilo BMW.
Právě masivní propojenost Supry a nového BMW Z4 je totiž největším trnem v oku všech kritiků nové generace legendárního japonského sporťáku. A vlastně se jim nelze ani příliš divit. Supra sdílí většinu svých technických komponent s mnichovským roadsterem, má takřka identický interiér a podle některých reakcí se oba vozy dokonce i chovají celkem podobně.
Pro řadu kritiků se tak bude jednat jen o další příležitost, kde a jak si do Supry rýpnout. Japonská automobilka však nabízí celkem pochopitelné vysvětlení: „BMW vyrábí Supru ve svém rakouském závodě Magna Steyr, proto právě oni vyplňovali dokumenty pro NHTSA,“ uvedl zástupce Toyoty v odpovědi na e-mail webu Motor1, který na úsměvnou kauzu upozornil mezi prvními.
Pro majitele či zájemce o Supru je však nejdůležitější, že se svolávací akce týká vlastně jen tří prodaných vozidel v rukou zákazníků. A pokud by návštěva v servisu problém u vozu skutečně potvrdila, může se zákazník těšit na výměnu vozu za zcela nový.