Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Znáte Gigliato Aerosa? Na japonské střele spolupracovalo Lamborghini

David Bureš David Bureš 24. 6. 2018
22
1
Zobrazit náhledy (22)
Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa Gigliato Aerosa
Gigliato Aerosa je sporťák s motorem Ford, který navrhl někdejší designér Suzuki Nobuo Nakamura. S výrobou mělo pomoci Lamborghini.

Historie sporťáků a supersportů dnes už čítá nepřeberné množství modelů. Jestliže díla Ferrari, Lamborghini, Pagani či Koenigseggu jsou dobře známá, na jiné se po letech zapomnělo. To je i případ zajímavého projektu z Japonska, automobilu Gigliato Aerosa.

Gigliato Aerosa byl projekt japonského designéra Nobua Nakamury, bývalého pracovníka Suzuki. Ten v roce 1987 založil společnost Gigliato Design, která v následujících letech pracovala na sporťáku s motorem uprostřed.

První návrhy vznikly již v roce 1991, poprvé byl však automobil prezentován až o čtyři roky později, na tehdejším autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Jednalo se o jednoduše tvarovaný sporťák s pro tu dobu typickými „mrkačkami“ a originálními koncovkami výfuku, umístěnými nad sebou. Z hlediska rozměrů byl opravdu kompaktní, dlouhý jen 4.320 mm a vysoký 1.120 mm. Kabina byla na tehdejší dobu luxusní, s koženým interiérem nebo klimatizací.

360p720p

V útrobách pak pracoval motor Ford, dodnes tak může překvapovat, že Gigliato jakožto japonská značka nevyužila nějaký agregát ze země vycházejícího slunce. Srdcem byl každopádně uprostřed uložený šestiválec spárovaný s pětistupňovou manuální převodovkou, který posílal jeho sílu na zadní kola.

Originální vůz s výklopnými světly byl žlutý, jiné fotografie ukazují stříbrné auto, na tuto barvu byl podle všeho přebarvený původní kousek. Japonská firma však na autě pracovala dále, a tak v roce 1997 následovalo Giagliato Aerosa GPS prezentované na tehdejším ženevském autosalonu.

Automobil tehdy přišel o výklopná světla, kvůli bezpečnosti chodců dostal klasická. Změnila se i záď, díky odlišným koncovým světlům a kulatým koncovkám výfuku. Na rozdíl od původního konceptu se pak přesunul volant z pravé strany doleva.

Měnily se i útroby. Šestiválec nahradil vidlicový osmiválec původem z Mustangu. Motor o výkonu 227 kW a točivém momentu 407 N.m spolupracoval s šestistupňovým manuálem a poháněl zadní kola. Vůz vážící 1,3 tuny dokázal rozpohybovat z 0-100 km/h pod pět sekund, maximální rychlost činila 261 km/h.

Firma tehdy plánovala zahájení sériové výroby s tím, že cena auta byla stanovena na 65.000 dolarů (dnes asi 1,5 milionu korun). S tím mělo pomoci Lamborghini, s nímž japonská firma jednala, aby Aerosu zkonstruovalo a vyvinulo. Aerosa se dokonce měla i vyrábět u Lamborghini, v jeho domovské továrně v Sant‘ Agatě.

K tomu ale nikdy nedošlo. V roce 1998 se vlastníkem Lamborghini stalo Audi a nové vedení takové plány odmítlo. Výroba tak měla probíhat v Anglii. Ani to však nebylo realizováno, a tak Gigliato Aerosa navždy zůstalo jen ve formě prototypu s tím, že ani není jasné, kolik jeho kusů vlastně vzniklo.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Moc pěkný.......
| 24. 6. 2018
...věčná škoda, že jim to nevyšlo.... ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku