Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 718 Cayman GT4 RS "TAG Heuer x Porsche – Legends of Panamericana"
Porsche 718 Cayman GT4 RS "TAG Heuer x Porsche – Legends of Panamericana"
Porsche 718 Cayman GT4 RS "TAG Heuer x Porsche – Legends of Panamericana"
Porsche 718 Cayman GT4 RS "TAG Heuer x Porsche – Legends of Panamericana"
17 Fotogalerie

Zpátky do padesátek! Porsche vzdává hold modelům, které zúčastnily nebezpečného závodu

Dvě Porsche 550 Coupé se v roce 1953 objevila v náročném vytrvalostním závodu Carrera Panamericana.

Carrera Panamericana byl v letech 1950 až 1954 prestižní vytrvalostní závod konající se v Mexiku. Měl délku okolo tří tisíc kilometrů a byl nebezpečný. V průběhu let zaznamenával úmrtí z řad pilotů i diváku. Během pěti ročníků přišlo o život 27 osob. Podnik Carrera Panamericana byl následně zrušen. 

Zajímavostí je, že se u tohoto závodu Porsche inspirovalo při tvoření názvu svých modelů - Carrera a Panamera. Německá automobilka má totiž na tento závod skvělé vzpomínky. V roce 1953 zde totiž v kategorii malých sportovních vozů zvítězil vůz Porsche 550 Coupé se startovním číslem 152. Závodu se zúčastnil ještě jeden totožný vůz se startovním číslem 154. Ten však náročný závod nedokončil. 

Jako poctu tomuto skvělému počinu si Porsche připravilo dva speciální modely 718 Cayman GT4 RS s číslovkami 152 a 154 odkazující na závodní modely 550 Coupé. Aby nebylo těch výročí málo, s poctou Porsche pomohl výrobce hodinek TAG Heuer, který přesně před 60 lety představil hodinky s chronografem speciálně pro závodní jezdce. Jejich název je TAG Heuer Carrera Chronograph.

Dva modely spadající pod projekt dlouholetých obchodních partnerů byly vyrobeny v dílně Porsche Sonderwunsch, tedy divizi na speciální přání. Mnoho designových prvků odkazuje na závodní modely - závodní čísla jsou na dveřích a střeše vozů. Oba vozy jsou zároveň lakovány do stříbrné metalické barvy Le Mans. Logo TAG Heuer je k vidění na kapotě, zadním křídle, krytu motoru a na středových krytkách kol. 

Kožená sedadla v červené barvě kontrastují černou barvou palubní desky a výplní dveří. Povedeným detailem je tříbarevné křížkové prošívání v barvách znázorňující mexickou vlajku, konkrétně se nachází na volantu, palubní desce a vrchní části dveří. Na hlavových opěrkách se nachází nášivka loga Carrera Panamericana představující závodní přilbu. 

Naprostou ojedinělostí je v interiéru těchto vozů jsou hodinky a stopky TAG Heuer. V žádném jiném vozu je nenajdete a nejdou zvlášť zakoupit. 

Video placeholder
Porsche rennsport reunion 7 (2023) • Porsche Newsroom

Do techniky Porsche nezasahovalo. V podstatě ani nemuselo. Porsche Cayman GT4 RS je samo o sobě brutálním náčiním. Čtyřlitrový plochý šestiválec je naladěn na 500 koní a má nejvyšší točivý moment 450 Nm. Auto vážící pod 1,5 tuny pak zvládne stovku za 3,4 sekundy a maximální rychlost činí 315 km/h.

Vůz se závodním číslem 154 byl vystaven na sportovní akci německé automobilky zvané Rennsport Reunion 7. V polovině října se dokonce americký závodní jezdec Patrick Dempsey představí na revivalu Carrera Panamericana, který se koná na původní trase slavného závodu. 

Druhý vůz se závodním číslem 152 půjde mimo jiné na začátku příštího roku v Mexiku do dražby. Výtěžek z ní by měl jít na charitativní účely.