Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zvláštní kříženec: BMW 9cento. Sporťák, nebo cesťák?

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 28. 5. 2018 • 12:14
21
Zobrazit náhledy (21)
BMW 9cento BMW 9cento BMW 9cento BMW 9cento BMW 9cento BMW 9cento BMW 9cento BMW 9cento BMW 9cento BMW 9cento BMW 9cento BMW 9cento BMW 9cento BMW 9cento BMW 9cento BMW 9cento
BMW si pro slavnou přehlídku (nejen) veteránů u jezera Como přichystalo letos nový koncept na dvou kolech.

Sportovně cestovní motorky jsou oblíbené, o tom není pochyb a BMW nemůže v této kategorii chybět. Na konceptu 9cento ukazuje, jak si představuje blízkou budoucnost třídy. Je to jen stylistické cvičení, nebo se něčeho podobného dočkáme za pár let v sérii? Nebylo by to rozhodně poprvé...

„Nove cento“ znamená italsky devět set. Proč italsky, je jasné, motocykl má premiéru na prestižním Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Cernobbiu u jezera Como. Tam bavorský výrobce přiváží koncepty takřka každoročně, nejen ty dvoustopé, ale i jednostopé. Číslo by mělo značit zdvihový objem motoru. Ne, žádný takový v současném katalogu nemá... Tolik k vysvětlení poněkud krkolomného, avšak módního názvu.

Tentokrát se snažil vytvořit studii sportovní motorky, která by ale měla být vhodná i k cestování. Barevná kombinace je typická pro značku, tady nebylo třeba moc řešit. Jen bílou nahradila šedostříbrná, přední blatník i pružina v jediné zadní kyvce modré a devítky červené.

Mimo asfalt tenhle stroj nemíří, i když jej sám tvůrce považuje za univerzální. Štíhlá mašina je částečně kapotovaná a nepostrádá větrný štítek, aby se za něj jezdec mohl schovat. Zdánlivě vypadá jako jednomístný superbike, nebo spíš sporťák. Ale stačí na krátkou vysokou záď nacvaknout dva stylové kufříky a vytvoří se tak zároveň i místo pro spolujezdce. Spíše spolujezdkyni, navíc hodně štíhlou, osobně bych v její kůži být nechtěl...

Tým designérů vedl šéf Edgar Heinrich. 9cento působí vcelku atraktivně a velmi kompaktně. Na nádrži najdeme trochu chromu, její kryt je ovšem hliníkový, stejně jako frézovaný zadní závěs a držáky stupaček. Odpružení má dlouhé dráhy, veškerá čísla včetně rozměrů stroje ovšem zůstala v tajnosti. Trojúhelníkový rám, ve kterém spočívá pohonná jednotka, je vyztužený uhlíkovými vlákny. Světlo obstarávají výhradně diodové zdroje, zadní připomíná dvě písmena C naproti sobě, nebo bumerangy, chcete-li.

BMW vyrábí i vlastní motocyklové oblečení, za které si také nechá řádně zaplatit. Ke studii, která není rozhodně na hony vzdálená sériové produkci, si tedy firma připravila dvojici bund. První z sportovní kůže a kevlaru ladí barevnou škálou s motorkou, odkryté loketní chrániče vznikly na 3D tiskárně. Druhá, světle šedá, byla vyrobena z jemné kůže a hodí se spíše do města. Němci zkrátka myslí na všechno...

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku