Jasně, závod terénních pick-upů ve sprintu nedává moc smysl. Kvůli akceleraci si totiž tyhle pracovní vozy určitě nikdo nekupuje. Ale podívaná to není špatná.
A to hlavně proto, že magazín Carwow ke známým evropským pick-upům se vznětovými motory přihodil také předchozí generaci amerického - a většího - Fordu F-150 Raptor.
Tahle verze není žádné ořezávátko, pohání ji vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru, který dává výkon 417 koní a točivý moment 585 N.m. Motor je spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou.
Na start se postavil také druhý Raptor - tentokrát ten menší a "evropský", tedy Ford Ranger se dvěma turbodmychadly přeplňovaným vznětovým dvoulitrem. Čtyřválec poskytuje 213 koní a 500 N.m a spolupracuje s 10stupňovým automatem.
Nechybí aní Mercedes-Benz třídy X s třílitrovým šestiválcem označovaným jako X350d. Turbodiesel v tomto případě nabízí 258 koní a 550 N.m. Převodovka je opět samočinná a má sedmistupňovou převodovku.
A posledním soupeřem je Volkswagen Amarok s třílitrovou vznětovou V6 o výkonu 258 koní a nejvyšším točivém momentu 580 N.m O řazení se stará osmistupňový automat.
Kromě klasického sprintu došlo také na pružné zrychlení a zkoušku brzd. Výsledky nechceme prozrazovat, podívejte se na video. Ale naznačíme, že jsou trochu překvapivé - hlavně proto, že Ford F-150 Raptor nebyl nejrychlejší. Sluší se však poznamenat, že pick-up s V8 nebyl obut do silničních pneumatik. A také je jednoznačně nejtěžší.