Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura MDX 2014: Japonské X5 potřetí

Michal Fokt
Diskuze (5)
Honda si do Detroitu přichystala prototyp třetí generace nejdůležitějšího modelu značky Acura – sportovně laděného luxusního SUV MDX.

Acura patří v Americe k těm sportovněji orientovaným luxusním značkám a výjimkou nebyl ani vůz, u kterého by měla být prioritou prostornost a komfort – velké SUV s označením MDX, které patřilo vždy k oblíbeným „hračkám“ amerických motoristických médií. Letos dojde u tohoto nejprodávanějšího vozu značky k modelové obměně a její předzvěstí je premiéra vozu Acura MDX ve formě prototypu na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu.

Acura má tiskovou konferenci až ve večerních hodinách (našeho času) a na ní určitě budou řečeny některé další podrobnosti, my se ale zatím můžeme podívat na oficiální fotografie, které Japoncům na poslední chvíli utekly. A z nich se zdá, že Acura MDX bude patřit k těm mála autům, která mezigeneračně nevyrostou. Novinka se zdá být nižší, s kratším předním převisem a možná nepatrně delším zadním a přestože nemá tak ostře řezané tvary a vytažené blatníky jako dosavadní verze, působí robustněji. Příď má méně vyzývavou masku chladiče a pozornost na sebe tak strhávají spíše LED světlomety s optikou Jewel Eye, použité už u sedanu RLX.

Kabina bude opět schopná převézt až sedm pasažérů ve třech řadách a co se techniky týče, i nadále bychom měli počítat s použitím stálého pohonu všech kol SH-AWD (Super Handling - All Wheel Drive) s aktivním zadním diferenciálem, ale jak velí americká pravidla, dojde nejspíš i na verzi s pohonem předních kol. Pohon zajistí nový přímovstřikový motor V6 3,5 SOHC i-VTEC nové generace Earth Dreams, jenž by měl mít výkon 314 koní a točivý moment 368 Nm.

Téměř jistá je i hybridní varianta se stejným systémem Sport Hybrid SH-AWD, jaký dostane i luxusní sedan RLX a jehož obrácenou variantu Honda chystá pro nové NSX. Stejný motor v něm za asistence elektromotoru přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku roztáčí přední kola a dva elektromotory vzadu vektorují točivý moment pro zadní kola tak, aby vozu zajistily co nejagilnější zatáčení. Kromě kvanta točivého momentu se bude výkon hybridního ústrojí pohybovat kolem 375 koní.

Prodej sériové verze Acury MDX začne ještě před koncem letošního roku.

Michal Fokt
Diskuze (5)
Avatar - Ham.
16. 1. 2013 15:09
Re: V Amerike sa predávajú pekní japonci. Ale čo Európa?
Naopak, některé evropské modely jsou hezké, tyhle americké kraksny by si v Evropě ani neškrtly a výrobci to dobře vědí takže je sem ani nevozí. Nicméně dovézt je z US dnes není problém.
Avatar - jozephko
16. 1. 2013 14:23
V Amerike sa predávajú pekní japonci. Ale čo Európa?
Japonské automobilky predávajú v USA nádherné a veľké MPV-čka, SUV-čka, ale aj limuziny. Prečo však v Európe až na malé výnimky ponúkajú zväčša škaredé káčatká?
Avatar - Choochoo
15. 1. 2013 20:46
Re: MDX
Jojo vypada velmi dobre ;-) Ikdyz na NSX asi nema, to je obrovska pecka >:-[]
Avatar - TeeJay
15. 1. 2013 20:45
Re: MDX
Skalní od BMW musí při porovnání hořce plakat [odkaz] ;-)

I když - oni pláčí už teď [odkaz] >:-[]

Avatar - King
15. 1. 2013 17:22
MDX
Tak to je prostě luxusní záležitost. Robustní, ale ne mastodontní, s dynamickým nádechem, elegantními a současně svalnatými liniemi. A hodně slušně to brousí na Ringu za asistence parádního zvuku V6ky [odkaz] :-) :yes: