ADAC AutoMarxX 2012: Mercedes odsunul Audi z pozice nejsilnější značky
Minulý rok v průzkumu prováděném autoklubem ADAC vyhrálo Audi, to je nyní druhé. Třetí příčku obhájilo BMW. Na dalších místech je situace stejná jako minulý rok, žádná velká překvapení se zde nedějí. Škodovka tak zůstává sedmá před osmým Porsche.
Ford si polepšil o dvě příčky, nyní je jedenáctý. Naopak Seat se propadl o dvě příčky na čtrnácté místo. O čtyři místa si polepšil Peugeot (21.), o tři Kia (23.), Lancia (15.) nebo Citroen (19). Poslední je znovu Chevrolet.
Výsledky průzkumu jsou průměrem bodových hodnot šesti kritérií. Hodnocené kategorie se samozřejmě v průběhu času mění a mění se i jejich váha spolu s tím, jak se mění požadavky trhu.
Image značky představuje 10 % hodnocení. ADAC zjišťuje tuto veličinu prostřednictvím dotazníkového šetření. Ptá se na 14 otázek od poměru cena/výkon po vztah k životnímu prostředí. Nejlepší image má v Německu automobilka Audi.
Síla značky (10 %) je „tvrdou“ veličinou. Promítá se do ní počet všech aut přihlášených do provozu v Německu a meziroční změna této hodnoty (tzn. mimo jiné počet nově prodaných aut). V tomto ukazateli je i nyní nejlepší Volkswagen.
Spokojenost zákazníků (15 %) vychází z ankety v německých časopisech. Každoročně odpovídají desetitisíce čtenářů na otázky, jak jsou spokojeni se svým autem či prodejními a poprodejními službami. Nejspokojenější jsou němečtí zákazníci s vozy Lexus (v celkovém hodnocení na 4. příčce) a Subaru (celkově 16.), dobře si vedla i desátá Honda či šesté Volvo.
Kvalita produktů (30 %) přepočítává výsledky ADAC Autotest a statistik poruchovosti ADAC Pannenstatistik, TÜV a Dekra. Nejlépe dopadlo Audi a BMW.
V kategorii životní prostředí (15 %) se hodnotí údaje o emisích CO2 v kombinaci s ADAC EcoTest. V této kategorii byl nejlepší Mercedes-Benz, Škoda zůstává druhá.
Posledním kritériem je aktivní a pasivní bezpečnost (20 %). Zde také bodoval Mercedes-Benz s velkým odstupem před Lexusem a Volvem.