Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alcraft GT: Britové chtějí za dva roky přivést do výroby elektrický shooting brake

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
O slovo se hlásí další nový výrobce rychlých elektromobilů, britský Alcraft. Přetáhl Charlese Morgana i jeho kolegu designéra a vyvíjí bzučivý shooting brake...

Alcraft Motor Company založil podnikatel David Alcraft. Nejdříve se věnovala výrobě aftermarketových dílů pro britská auta, třeba spoilerů na Range Rovery (2013), teď však chystá projekt elektrického sporťáku. Šéf postupně přetáhl lidi z různých firem, nejznámějším jménem je určitě Charles Morgan, kterého vyštípali akcionáři věhlasné rodinné automobilové manufaktury. Spolu s ním z Malvern Link přišel i designér Matthew Humphries. Mark Carbery byl zase dříve manažerem Toyoty, Daewoo a Michelinu.

S vývojem pohonného ústrojí včetně baterií pomáhají Delta Motorsport, kteří sídlí v Silverstone. Na projektu se podílí i další britské firmy, bezpečnostní systémy si vzali na starost zase u Continentalu a pneumatiky dodají výše zmiňovaní Francouzi.

Alcraft GT míchá tak trochu ostrovní tradici s modernou. Jde o v Británii tradiční shooting brake, tedy klasický dvoudveřový sportovní kombík s dlouhou střechou a kratičkým zadním víkem, uvnitř však najde místo i 500 l zavazadel. To je samozřejmě pouze odhad, auto bylo také navrženo jako 2+2místné, při takové obsaditelnosti se mělký kufr zmenší, zadní lavici ovšem půjde sklopit. Coby stavební materiál na karoserii poslouží také uhlíková vlákna (na B-sloupky a část střechy), jejich struktura má být viditelná. Horní část vozu bude jinak skoro celá ze skla.

Trojice elektrických agregátů s odhadovaným výkonem kolem 608 koní (447 kW) a točivým momentem 1149 N.m zajistí akceleraci z klidu na stovku za 3,5 sekundy. Baterie ve tvaru písmene T najdou místo mezi řidičem a spolujezdcem a také za oběma jejich sedadly. Počítá se i i s instalací range extenderu, tedy motoru s vnitřním spalováním pro delší dojezd, ten normovaný podle propočtů činí u čistého elektromobilu 483 km. Jasná je rovněž čtyřkolka a torque vectoring...

Alcraft GT se prezentuje zatím pouze na počítačových renderech z pomyslného digitálního pera Matta Humphriese. Reálné a funkční auto dosud neexistuje. Na Cenex Low Carbon Vehicle Event v Milbrooku (hrabství Bedfordshire) ukáže firma model v měřítku 1:33, akce se koná 6. a 7. září.

Alcraft Motor Company hodlá získat peníze na dokončení prototypu moderním způsobem: crowdfundingem. Pokud se podaří vybrat patřičnou částku, konkrétně 600 tisíc liber (momentálně suma odpovídá v přepočtu 17 milionům korun) a následně i další prostředky, malosériová výroba by mohla být zahájena za dva roky.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
4. 9. 2017 20:18
Re: Velmi emotivní
No v ložnici bych přece jen raději tu supermodelku
Avatar - Missouri
4. 9. 2017 13:41
Velmi emotivní
Tohle je přesně ten typ auta, jaký chcete mít zaparkovaný v ložnici. Navíc jde o dokonalou hračku, zde se nabízí jedinečné opodstatnění pro elektrický pohon. Designový model sloužící vlastně jen zábavě. Vynechme sociální status případných majitelů. Nemajitelé si do ložnic alespoň pověsí plakát, protože tohle auto je stejně sexy jako kterákoliv supermodelka. A taky stejně snové.