Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4C
9 Fotogalerie

Alfa Romeo 4C odhalila interiér a prozradila svůj výkon

Kabina „kompaktního supersportu“ bude dvoumístná. Podle automobilky má připomínat kokpit závodního auta.

Alfa Romeo krátce před oficiální výstavní premiérou sériové verze sporťáku 4C postupně odhaluje informace o tomto vozu. 4C bude představena v Ženevě, prodávat se začne ještě před koncem roku.

O pohon 4C, kterou Alfa nazývá kompaktním supersportem, se postará uprostřed uložený benzinový čtyřválec 1750 Turbo. Jedná se o vylepšený motor známý z modelů 159 TBi nebo Giulietta Quadrifoglio Verde.

V případě 4C přeplňovaný agregát nabídne výkon 177 kW (240 koní). Alfa tak bude silnější než konkurenční duo Toyota GT 86, Subaru BRZ, jejichž zážehový čtyřválec s protiběžnými písty dává 147 kW.

Motor dostal přepracované sání a výfuk´nebo vylepšené vyplachování válců. Přenos síly na zadní kola zajistí dvouspojková převodovka Alfa TCT. K ní vůz dostane vylepšený systém Alfa DNA – k běžným režimům Dynamic, Normal a All Weather přibude i Race určený pro jízdu na okruhu.

Zatímco vnější design modelu 4C je už známý – vychází ze stejnojmenného konceptu z roku 2011, to kabina zůstávala až dosud zahalena tajemstvím. Oproti studii se změnila středová konzole, nadále však interiér zůstává jednoduše řešeným.

Hlavním prvkem vnitřku jsou karbonová vlákna, odkazující na karbonovou karoserii. Pedály jsou naopak hliníkové. Povrch palubní desky a panelů dveří má evokovat asfalt.

Základ sedadel je vyroben z kompozitních materiálů. Sedačky mají posádku pevně držet při sportovní jízdě, zároveň ale mají být pohodlné při jízdě na delší vzdálenost. Přístrojový panel bude tvořen digitální obrazovkou.

Na vývoji Alfy Romeo 4C spolupracovalo Maserati, které tak jako Alfa Romeo patří do koncernu Fiat Group. Automobil se dokonce bude vyrábět v továrně Maserati v Modeně.