Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 4C odhalila interiér a prozradila svůj výkon

David Bureš
Diskuze (46)
Kabina „kompaktního supersportu“ bude dvoumístná. Podle automobilky má připomínat kokpit závodního auta.

Alfa Romeo krátce před oficiální výstavní premiérou sériové verze sporťáku 4C postupně odhaluje informace o tomto vozu. 4C bude představena v Ženevě, prodávat se začne ještě před koncem roku.

O pohon 4C, kterou Alfa nazývá kompaktním supersportem, se postará uprostřed uložený benzinový čtyřválec 1750 Turbo. Jedná se o vylepšený motor známý z modelů 159 TBi nebo Giulietta Quadrifoglio Verde.

V případě 4C přeplňovaný agregát nabídne výkon 177 kW (240 koní). Alfa tak bude silnější než konkurenční duo Toyota GT 86, Subaru BRZ, jejichž zážehový čtyřválec s protiběžnými písty dává 147 kW.

Motor dostal přepracované sání a výfuk´nebo vylepšené vyplachování válců. Přenos síly na zadní kola zajistí dvouspojková převodovka Alfa TCT. K ní vůz dostane vylepšený systém Alfa DNA – k běžným režimům Dynamic, Normal a All Weather přibude i Race určený pro jízdu na okruhu.

Zatímco vnější design modelu 4C je už známý – vychází ze stejnojmenného konceptu z roku 2011, to kabina zůstávala až dosud zahalena tajemstvím. Oproti studii se změnila středová konzole, nadále však interiér zůstává jednoduše řešeným.

Hlavním prvkem vnitřku jsou karbonová vlákna, odkazující na karbonovou karoserii. Pedály jsou naopak hliníkové. Povrch palubní desky a panelů dveří má evokovat asfalt.

Základ sedadel je vyroben z kompozitních materiálů. Sedačky mají posádku pevně držet při sportovní jízdě, zároveň ale mají být pohodlné při jízdě na delší vzdálenost. Přístrojový panel bude tvořen digitální obrazovkou.

Na vývoji Alfy Romeo 4C spolupracovalo Maserati, které tak jako Alfa Romeo patří do koncernu Fiat Group. Automobil se dokonce bude vyrábět v továrně Maserati v Modeně.

David Bureš
Diskuze (46)
27. 2. 2013 07:59
Proč ne s manuálem?
Krásný sporťáček! Chválím použití klasické parkovací brzdy (nové modely Porsche už ji mají elektrickou- brr!), ale proč to auto Alfa nenabídne taky s manuální převodovkou? Velká škoda! Motor zase není tak silný, aby to manuál nesneslo.... Jsem moc zvědavý na zvuk, snad si dali záležet, protože tenhle motor má ve 159 příliš nudný zvuk. Ale když dali nové sání a výfuk, tak to snad bude O.K. :-)
27. 2. 2013 00:39
Re: 177kW
Dnes má Exige šestiválec a váží pomalu 1200 kilo. Elise by měl být silniční model (a je to targa), Exige pak okruhový (střešní díl lze sundat, ale není určen pro provoz bez něj - u starých byl uveden nějaký doporučený rychlostní limit, u nových nevím). Dříve to bylo prakticky stejné auto, ale kvůli šestiválci došlo ke změnám v karoserii (je o nějakých 25 cm delší a 5 cm širší, aby se do ní motor vešel). Novinou je pak Exige S Roadster, což je takový hybrid. Je to vlastně Elise se šestiválcem, tedy postavený na základě Exige S.

Elise S má 1,8 s kompresorem, 162 kW a 924 kg. Starší Exige měl prakticky stejné hodnoty, jen byl určený pro okruh. Později byla 240 (179 kW) a 260 (192 kW). Od roku 2012 má 258 kW šestiválec z Evory S. Také trochu zcivilněl, alespoň mně to tak přijde. Teď působí víc jako silnější brácha Elise.
Avatar - Ham.
26. 2. 2013 22:08
Re: 177kW
Myslel jsem, že Exige je coupé a Elise cabrio na témže základu. Mám ve vedlejší ulici jedno Exige odhadem tak z roku 2007-2008, je v něm 1.8 kompresor a majitel tuším říkal výkon kolem 220hp a hmotnost pod 1000kg.
26. 2. 2013 21:42
Re: 177kW
Spíš Elise S (dříve SC). Exige je relativně těžký a přeplňovaný Elise má podobnou hmotnost a výkon.
Avatar - Dinar
26. 2. 2013 16:35
Re: 4C
8C se prodala, protože to byla limitka, C4 se prodá jako nic úplně stejně. Já říkám, že limitku chápu tak, že to auto je natolik drahé, že se za 1,5 mil. Alfě jako seriovka nevyplatí, muselo by stát víc, a to je už v cenovém teritoriu, kde v sílu "hladu po malé alfě" evidentně nevěří ani sama automobilka. A já souhlasím. ;-)