Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 4C se už prodává, váží 895 kg (kompletní specifikace)

David Bureš
Diskuze (124)
Italský sporťák je poháněn uprostřed uloženým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 177 kW.

Světovou výstavní premiéru má sériová verze Alfy Romeo 4C za sebou. Krátce po ní italský výrobce odhalil prakticky všechny důležité informace o tomto autě.

Uprostřed uložený motor je již delší dobu známý, jedná se o vylepšenou verzi benzinového čtyřválce 1750 Turbo známého z modelů 159 TBi nebo Giulietta Quadrifoglio Verde. V případě 4C přeplňovaný agregát nabídne výkon 177 kW (240 koní) a maximální točivý moment 350 N.m.

Čtyřválec výhradně spolupracuje se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou Alfa TCT. K ní vůz dostal vylepšený systém Alfa DNA – k běžným režimům Dynamic, Normal a All Weather přibyl i Race s rychlejší reakcí na vozu na plyn a kratší dobou přeřazování.

Chybět nebude ani funkce launch control pro co nejrychlejší starty. Každý režim bude znamenat i jiné zbarvení přístrojového panelu.

I díky použití karbonového monokoku, hliníkových prvků šasi a kompozitních panelů karoserie se Alfě podařilo udržet váhu 4C velice nízko. Suchá hmotnost auta činí pouhých 895 kilogramů.

Jako první se v prodeji objevilo provedení Launch Edition, které na evropských trzích stojí 60.000 eur, tedy asi 1,54 milionu korun.

Alfa Romeo 4C Launch Edition vznikne pouze v 500 exemplářích, přičemž 400 jich bude směřovat na evropské a středovýchodní trhy, zbytek pak na další kontinenty. Běžná verze se v prodeji objeví v červnu.

Exempláře z této edice dostanou karoserii v červeném, nebo bílém laku. Tmavá přední kola budou 18palcová a zadní 19palcová, běžné vozy následně v základu dostanou 17palcová kola. Kryty zrcátek, okolí předních světel a zadní spoiler budou vyrobeny z karbonových vláken.

Uvnitř Launch Edition se objeví sedačky čalouněné kůží a mikrovlákny, sportovní volant a karbonové doplňky. Na centrálním tunelu nebude chybět hliníková plaketka s názvem edice. Výbava zahrne tvrdší nastavení podvozku a výfukový systém Racing.

Alfa Romeo 4C – srovnání s konkurencí
ModelAlfa Romeo 4CLotus Elise SPorsche CaymanToyota GT 86
Motor1750 TBI1,8 VVT-i2,72,0 Boxer D-4S
Převodovka6DS6M6M (7PDK)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1750179827061998
Válce/ventily4/44/46/44/4
Největší výkon [kW/min-1]177/-162/6800202/7400147/7000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]350/2100-4000250/4600290/4500-6500205/6400-6600
Max. rychlost [km/h]258234266 (264)226 (210)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,54,65,7 (5,6)7,6 (8,2)

David Bureš
Diskuze (124)
14. 3. 2013 21:06
Re: tabulka parametrů
Podobných aut od jednoho do tří milionů moc nenajdeš. A takový Elise je prakticky okapotovaná motokára. Cayman je proti němu luxusní auto. Komfort navíc něco stojí a váží. Rozhodně není tak ultimativní a z hlediska konstrukce je celkem konvenční. Takže na jedné straně máš motokáry, na druhé máš luxusnější sportovní vozy, tohle je něco mezi.

Musíš si prostě uvědomit, za co utrácíš peníze.
Avatar - gld
14. 3. 2013 19:21
Re: tabulka parametrů
Najbližšiu paralelu vidím s lotusom. Ľahké auto so stredne silným motorom ktorý vďaka nízkej hmotnosti stačí aj na 2x drahšiu konkurenciu. Relatívne rozumnú cenu a motor v strede kombinovala tiež toyota MR2 ale tá je už pasé (nestačila ani výkonom).

Podobnosť s caterhamom alebo KTM nevidím vôbec, to ma bude musieť niekto osvietiť vedomosťami ale tí dvaja robia motokáry na okruhy.
14. 3. 2013 17:30
Re: tabulka parametrů
Tak zase takový výběr není, že. Sporťáky jako 458, nebo MP4-12C hrají jinou ligu a pomalu i sport. Cayman S bude slabší a 911 to má krásně odstupňované. Ještě by se možná dala porovnat s SLK/ Z4, ale všechno jsou to dost odlišná auta. Spíš konkurenti větší Evory (pokud 4C vezmeme jako italský Elise). Tohle auto má možná blíž ke KTM a Caterhamu než ke Caymanu.

Záleží na řidiči, základním Carrerám může zatápět. Samozřejmě, s PDK a nějakými příplatky už to tak snadné mít nebude.
Avatar - gld
14. 3. 2013 16:17
Re: tabulka parametrů
Porovnanie s GT3? Naozaj?
14. 3. 2013 15:26
Re: Hlavně kvůli zvědavosti na 4C
Není zase takový problém to vyřešit (a zase tolik peněz to nestojí). Ale máš samozřejmě pravdu, jen u tak úzce zaměřeného auta bych zrovna tohle neočekával. A ani pro majitele to není neřešitelný problém. Dají se koupit nádrže, které tím netrpí. Jak civilní, tak závodní.