Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo chce v USA prodávat 85 tisíc aut ročně

Aleš Dragoun
Diskuze (62)
Alfa Romeo svůj návrat na americký trh v plné síle již několikrát odložila. Zatím posledním termínem je druhá polovina roku 2012.

Stěžejním modelem by měla být nová Giulia, nástupce řady 159. Ta bude mít pro americký trh dva motory: 2,4litrový čtyřválec MultiAir s výkonem 142 kW (193 k) a šestiválec Pentastar 3,6 l z produkce Chrysleru, který nabídne 216 kW (294 k). Poháněna bude stejně jako u všech moderních vozů značky přední náprava, ale chybět nebudou ani čtyřkolky.

U Chrysleru se začne vyrábět ve stejné době menší crossover na platformě Compact Wide, která vychází z nové Giulietty, bude ale o 40 mm širší. Tento kříženec ponese také logo Alfy Romeo.

V roce 2013 přijde pětidvéřové MiTo a zatím blíže neurčený dvoumístný roadster, zřejmě následovník současného Spideru. Třídveřové MiTo se v USA prodávat nebude.

Pro rok 2014 si Alfa Romeo přichystá za mořem i nejnovější Giuliettu, to už bude mít ale po vzhledové modernizaci. Kromě ní se objeví také terénní model, který bude vycházet z nového Jeepu Liberty (v Evropě jej v současnosti známe jako Cherokee).

Alfa Romeo se vrátila do Spojených států již v roce 2008 po třináctileté absenci s exkluzivním supersportem 8C Competizione. Prodával se u dealerů Maserati a za poslední dva roky údajně našel stovku majitelů. V polovině devadesátých let před svým odchodem pak nabízela velký sedan 164 a menší Milano, což byla evropská řada 75.

Současné ambice jsou ale daleko větší: automobilka s křížem a hadem ve znaku by byla spokojena, kdyby si její vozy vybralo 85 tisíc amerických zákazníků ročně. Jen pro srovnání: loni prodala celosvětově 103 tisíc aut, za čtyři roky jich ale bude už půl milionu. Výhledy do budoucnosti jsou tedy optimistické, na výsledek si ale budeme muset ještě přes čtyři roky počkat.

Aleš Dragoun
Diskuze (62)
Avatar - Barrichello
11. 8. 2010 09:42
Re: Reálné číslo
A to ještě nevíš, že mam doma na zdi ceduli "Authorized dealer Chrysler".
Je libo nějakej model s nadstandartní zárukou? Všechno máme, co nemáme objednáme :-) >:D >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
11. 8. 2010 09:35
Re: Reálné číslo
My fanoušci jsme vlastně součástí víš, i když nepřímou. Ale pokud se aktivně podílíš na věcech kolem značky, tak si připadáš jako jedna rodina.

Já nejsem jen pouhý uživatel produktu víš.
Fanoušci jsou u dobrého týmu součástí. Každý dobrý tým si jich taky váží.
Cause we all together are corporation :yes:
Avatar - white label
10. 8. 2010 23:44
Re: Američané...
Fiat dělá něco velmi kvalitního v nižší střední? Jediné co tam dělá, je poměrně dost špatně prodávané Bravo, to si myslel...?
10. 8. 2010 23:35
Re: Američané...
K jídlu jsem vztáhnul jen to, že pokud chceš koupit dobré auto na úrovni dobré italské kuchyně, tak připadají v úvahu jen ty tři značky (Ferrari...).

O portfoliu jsem psal, protože nemůžeš v globálu srovnávat Fiat s VW, Fordem atd. (ti jsou s nabídkou mnohem mnohem dál).

Fiat dělá velmi kvalitní italské jídlo asi jako Babica ;-)
Avatar - pocitac
10. 8. 2010 20:54
Re: Američané...
Podle tvé logiky pak nabízí Ferrari, Maserati a Lamborigini ucelené portfolio modelů, že je označuješ za dobré italské jídlo a Fiat, jen za špatnou Pizzu? Sám si to tak napsal, šíře nabídky nemá s kvalitou samotných aut nic společného. Fiat dělá to velmi kvalitní italské jídlo právě do nižší střední. :-|