Alfa Romeo chce v USA prodávat 85 tisíc aut ročně
Stěžejním modelem by měla být nová Giulia, nástupce řady 159. Ta bude mít pro americký trh dva motory: 2,4litrový čtyřválec MultiAir s výkonem 142 kW (193 k) a šestiválec Pentastar 3,6 l z produkce Chrysleru, který nabídne 216 kW (294 k). Poháněna bude stejně jako u všech moderních vozů značky přední náprava, ale chybět nebudou ani čtyřkolky.
U Chrysleru se začne vyrábět ve stejné době menší crossover na platformě Compact Wide, která vychází z nové Giulietty, bude ale o 40 mm širší. Tento kříženec ponese také logo Alfy Romeo.
V roce 2013 přijde pětidvéřové MiTo a zatím blíže neurčený dvoumístný roadster, zřejmě následovník současného Spideru. Třídveřové MiTo se v USA prodávat nebude.
Pro rok 2014 si Alfa Romeo přichystá za mořem i nejnovější Giuliettu, to už bude mít ale po vzhledové modernizaci. Kromě ní se objeví také terénní model, který bude vycházet z nového Jeepu Liberty (v Evropě jej v současnosti známe jako Cherokee).
Alfa Romeo se vrátila do Spojených států již v roce 2008 po třináctileté absenci s exkluzivním supersportem 8C Competizione. Prodával se u dealerů Maserati a za poslední dva roky údajně našel stovku majitelů. V polovině devadesátých let před svým odchodem pak nabízela velký sedan 164 a menší Milano, což byla evropská řada 75.
Současné ambice jsou ale daleko větší: automobilka s křížem a hadem ve znaku by byla spokojena, kdyby si její vozy vybralo 85 tisíc amerických zákazníků ročně. Jen pro srovnání: loni prodala celosvětově 103 tisíc aut, za čtyři roky jich ale bude už půl milionu. Výhledy do budoucnosti jsou tedy optimistické, na výsledek si ale budeme muset ještě přes čtyři roky počkat.