Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo MiTo s výkonnějším dvouválcem TwinAir

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Nejmenší a v současnosti zároveň nejstarší model v nabídce automobilky Alfa Romeo se v tichosti představil v provedení pro modelový rok 2014 s novinkami v nabídce pohonných jednotek.

Malý třídveřový hatchback Alfa Romeo MiTo se představil v roce 2008 a v souvislosti s jeho nástupem po exkluzivním modelu 8C Competizione se hovořilo o počátku kompletní renesance slavné italské značky. Ta byla bohužel odložena a mateřský koncern Fiat ji chce znovu zahájit se sportovním kupé 4C.

Malé MiTo je tedy dnes zástupcem staré generace vozů své značky, ale Alfa Romeo se jej podobně jako větší Giuliettu snaží udržovat v konkurenceschopné kondici do příchodu přímého nástupce.

Pro modelový rok 2014 se tak MiTo dočkalo několika úprav v paletě pohonných jednotek a lehké změny se odehrály i na karoserii a v interiéru.

Nabídka pohonných jednotek pro MiTo modelového roku 2014 má obsahovat celkem pět zážehových motorů s výkony od 51 kW do 125 kW a dva turbodiesely, které disponují výkony 63 kW a 88 kW. Tyto motorizace doplňuje ještě přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 l s výkonem 88 kW v úpravě LPG.

Hlavní novinkou pod kapotou modelu MiTo pro rok 2014 je dvouválec s obchodním označením 0,9 TwinAir, spojující přeplňování turbodmychadlem a hydraulicky ovládaný ventilový rozvod MultiAir, v provedení s výkonem 72 kW při 5500 min-1 a točivým momentem 145 N.m při 2000 min-1.

MiTo vybavené tímto motorem v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje maximální rychlosti 184 km/h, akceleruje z 0 na 100 km/h za 11,4 s a v kombinovaném provozu spotřebuje 4,2 litru benzinu na 100 km.

V případě exteriéru malé Alfy Romeo došlo na lehkou kosmetiku v podobě mírného přepracování masky chladiče ve stylu většího modelu Giulietta a nové rámečky hlavních světlometů. Nabídku litých kol rozšiřují nové 15-palcové disky a paletu laků karoserie nový šedý odstín Anthracite Grey.

Interiér od modelového roku 2014 nabídne nové možnosti při výběru materiálů a barev obložení palubní desky i čalounění sedadel. Novinkou ve výbavě je multimediální systém Uconnect s pětipalcovým displejem a širokými možnostmi připojení.

Na italském trhu se MiTo pro modelový rok 2014 začít nabízet od konce letošního června za ceny od 14.800 euro (cca 382.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Avatar - sendador
19. 6. 2013 07:16
Re: Když máš půlku motoru
Peknej vyber :yes:
18. 6. 2013 23:03
Re: Když máš půlku motoru
Znovu napíšu, jedná se o NEJMÉNĚ KULTIVOVANÝ benzínový motor na českém trhu.

Výkonem neoplývá, ale ano, má ten charakter, takový, na který by většina z nás nejraději co nerychleji zapomněla. Do Alfy? Bláznovství a zkouška toho, co ještě oni zbylí fandové vydrží. Tenhle motor se při všem tom sebezapření hodí leda tak do pětistovky, ve všem ostatním dělá leda ostudu. :-!
18. 6. 2013 22:37
Re: Když máš půlku motoru
Preco do 500L nie? vykonovo staci, tam ma 105k.
Pokial do konca roka nezacnu montovat silnejsi benzin, tak prave ten motor ma zaujima.
Avatar - Renton
18. 6. 2013 20:41
Re: Když máš půlku motoru
Nie, neskusal. Preto pisem, ze neviem. Zatial sme len v priprave vyberu medzi Mitom, Lanciou Ypsilon a F500 :-)
Avatar - Ja Prvni 123
18. 6. 2013 19:22
Re: Když máš půlku motoru
aby bylo jasno - do malých s úsměvných aut!
Takže v 500 úplně super.
V Mitu ten výkonější teprve uvidíme.. ale asi dobrý.
Do 500L už bych určitě nechtěl. Tam vyhrává klidný běh na delší tratě.
;-)