Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine A110 bude mít svůj vlastní šampionát. Závoďák vyjde na 3 miliony

Jan Mička
Diskuze (0)
Je malé, lehké, sportovní, a my už se jej nemůžeme dočkat. Alpine A110 však nedorazí pouze v sériové podobě, ale také jako závoďák pro okruhový šampionát.

Závody cestovních vozů mám fakt rád. Všichni mají stejné podmínky, stejnou závodní techniku a je jenom na týmech a jezdcích, jak si dokážou poradit s nastavením vozů a sestavením strategie. I Češi jsou v nich úspěšní – třeba Petr Fulín, který se nedávno stal mistrem Evropy seriálu ETCC. Už potřetí!

Dnes si ale řekneme něco o šampionátu, který se teprve připravuje. Ponese název Alpine Europa Cup a hlavním protagonistou bude nový sporťák Alpine A110. Poprvé se ukázal letos v Ženevě, pohání jej přeplňovaná osmnáctistovka 1.8 TCe o výkonu 252 koní (185 kW) a řazení obstarává sedmistupňová automatická převodovka Getrag.

Poměr výkonu a hmotnosti činí zhruba 4,3 kilogramu na jednoho koně, zrychlení z 0-100 km/h zabere 4,5 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h. Že nepůjde o levné auto, bylo jasné od samotného začátku (vozy úvodní edice stojí téměř 60.000 eur), už pro letošek však bylo potvrzeno jedenáct trhů, na kterých se objeví. Závodní verze bude pochopitelně „o něco“ dražší.

Britský Autocar hovoří o ceně 100.000 liber bez daně, což je v přepočtu nějakých 2,9 milionu korun, k niž je potřeba připočíst ještě registrační poplatky ve výši zhruba půl milionu korun. Závodit se bude ve třech kategoriích, přičemž vítězové si rozdělí peněžní cenu ve výši 142.000 liber.

Základ vozu nezůstane beze změn. Sedmistupňový Getrag bude nahrazen závodní šestistupňovou skříní vyvinutou společnostmi Signatech a 3MO speciálně pro potřeby šampionátu. S už tak spartánským interiérem se rozlučte, v rámci odlehčování se omezí na naprosté minimum prvků a prim bude hrát ochranný závodní rám. Klimatizace ale zůstane. Obměnou v neposlední řadě projde i podvozek – bude od Öhlinsu a samozřejmě nastavitelný, brzdy Brembo mají kotouče s průměrem 355 m vředu a 330 mm vzadu a o kontakt s vozovkou se postarají závodní pneumatiky Michelin.

Seriál Alpine Europa Cup se pojede na šesti evropských okruzích, včetně Hockenheimu, Spa a Silverstonu, přičemž na každém z nich proběhnou dva závody. Celkem se tedy můžeme těšit na dvanáct vyrovnaných závodů. Ve dnech 1. – 2. června proběhne na francouzském okruhu Palu Ricard testování s piloty, kteří se do seriálu přihlásili. Cílem je překonat hranici 4600 testovacích mil.

Jan Mička
Diskuze (0)