Americký trh v roce 2010: Pořadí značek

Americký trh v roce 2010: Pořadí značek

 
 

Ford první, Toyota až třetí a nejdynamičtěji rostoucí značkou Buick – americké statistiky prodeje aut přinesly nejedno překvapení.

V prodejních statistikách amerického trhu za rok 2010 předstihl Ford i Chevrolet japonskou Toyotu.

Americké automobilky, které se úspěšně vypořádaly s existenčními problémy, tedy vrátily Toyotě úder – Japonci se museli v minulém roce vypořádat s kauzou zasekávajících se plynových pedálů i nezvykle velkým množstvím svolávacích akcí. Image Toyoty proto v USA utrpěla a výsledkem je mírná ztráta v počtu prodaných aut. Značky Ford i Chevrolet naopak vykázaly růst.

Všechny tři jmenované značky se dostaly přes 1,5 milionu prodaných aut. Ve srovnání s obdobím před vypuknutím ekonomické krize se ale nejedná o dvakrát optimistická čísla – tehdy se Ford i Chevrolet dokázaly přehoupnout přes 2,4 milionu.

Jedinou další značkou, která v roce 2010 prodala v USA více než milion aut, je Honda, Severní Amerika tak pro ni zůstává klíčovým trhem.

Nejúspěšnější evropskou značkou v USA je Volkswagen, který se stejně jako před rokem nachází mezi Subaru a Mazdou. Dvanáctá příčka navíc znamená umístění hluboko za Hyundaiem i Kiou.

Americký trh v roce 2010 - pořadí nejprodávanějších značek
Poř.značkaprodej 2010prodej 2009změna
1.Ford1.756.4391.445.742+21,49 %
2.Chevrolet1.565.6321.344.629+16,44 %
3.Toyota1.534.2661.554.174-1,28 %
4.Honda1.096.8741.045.061+4,96 %
5.Nissan805.159689.014+16,86 %
6.Hyundai538.228435.064+23,71 %
7.Dodge383.675327.574+17,13 %
8.Kia356.268300.063+18,73 %
9.GMC334.981259.779+28,95 %
10.Jeep291.138231.701+25,65 %
11.Subaru263.820216.652+21,77 %
12.Volkswagen256.830213.454+20,32 %
13.Mazda229.566207.767+10,49 %
14.Lexus229.329215.975+6,18 %
15.Mercedes-Benz225.007190.604+18,05 %
16.BMW220.113196.502+12,02 %
17.Ram212.952195.112+9,14 %
18.Chrysler197.446177.015+11,54 %
19.Buick155.389102.306+51,89 %
20.Cadillac146.925109.092+34,68 %
21.Acura133.606105.723+26,37 %
22.Infiniti103.41181.089+27,53 %
23.Audi101.62982.716+22,86 %
24.Mercury93.19592.299+0,97 %
25.Lincoln85.82882.847+3,60 %
26.Mitsubishi55.68353.636+3,82 %
27.Volvo53.94861.435-12,19 %
28.Mini45.64445.225+0,93 %
29.Land Rover31.86426.306+21,13 %
30.Porsche25.32019.696+28,55 %
31.Suzuki23.99438.689-37,98 %
32.Jaguar13.34011.955+11,59 %
33.(Saturn)12.300268.686-95,42 %
34.Smart5.92714.595-59,39 %
35.Saab5.4468.680-37,26 %
36.(Hummer)3.8129.046-57,86 %
37.(Pontiac)1.182178.300-99,34 %
Celkem - za uvedených 3711.596.16610.638.203+9,00 %

Mimo čelní pozice neprošel zbytek tabulky nijak dramatickými změnami. Na chvostu se usadily značky, které v loňském roce ukončily svoji činnost – Pontiac, Hummer a Saturn. Vzhledem k tomu nejsou jejich nízká prodejní čísla ani drastický pokles překvapivé.

Nejlepší meziroční změnu vykázal Buick (+52 %), následovaný Cadillacem (+35 %) a GMC s Porsche (+29 %). V těsném sledu se nacházejí ještě Infiniti a Acura.

Se zápornou bilancí skončilo jen několik značek – konkrétně Toyota (-1 %), Volvo (-12 %), Saab (-37 %), Suzuki (-38 %) a s drastickým propadem o 60 % Smart.

Asijské značky v USA

Pokud porovnáme jen asijské značky, je jasnou jedničkou i nadále Toyota.

Honda má (v evropském kontextu možná překvapivě) více než milion prodaných aut, což představuje zhruba 9 % trhu, na Toyotu ale už výrazně ztrácí.

Třetí největší japonskou značkou na americkém trhu je Nissan.

Před zbývající japonské značky se dokázala zřejmě už napevno vklínit korejská dvojice Hyundai a Kia, která se v součtu dotahuje na Nissan s Infiniti.

Americký trh v roce 2010 - pořadí japonských a korejských značek
Poř.značkaprodej 2010prodej 2009změna
1.Toyota1.534.2661.554.174-1,28 %
2.Honda1.096.8741.045.061+4,96 %
3.Nissan805.159689.014+16,86 %
4.Hyundai538.228435.064+23,71 %
5.Kia356.268300.063+18,73 %
6.Subaru263.820216.652+21,77 %
7.Mazda229.566207.767+10,49 %
8.Lexus229.329215.975+6,18 %
9.Acura133.606105.723+26,37 %
10.Infiniti103.41181.089+27,53 %
11.Mitsubishi55.68353.636+3,82 %
12.Suzuki23.99438.689-37,98 %

Trojice japonských prémiových značek je symbolicky seřazena ve stejném pořadí jako mateřské automobilky – Lexus, Acura a Infiniti.

Podobného odbytu jako Lexus dosahují i Subaru a Mazda, jejich loňské prodejní výsledky jsou okolo čtvrt milionu aut. Zbývající dvě automobilky – Mitsubishi a Suzuki – neprodávají více než desítky tisíc aut ročně a na americkém trhu se řadí k malým značkám.

GM stále v čele

Mezi koncerny si prvenství udržel General Motors. Po odečtení zaniklých značek má 2,2 milionu prodaných aut a +21 %. Koncern Ford si připsal +19 % na 1,9 milionu, přičemž růst táhne výhradně Ford – Mercury a Lincoln dokázaly zvýšit odbyt jen nepatrně.

Dále následují Toyota s Hondou, Chrysler je v pořadí koncernů až pátý. Pro Evropana může být překvapivým zjištěním, že nejprodávanější značkou této skupiny je Dodge, následovaný Jeepem a Ram Trucks, mateřský Chrysler je nejmenší a představuje jen zbývající pětinu prodaných aut.

Americký trh v roce 2010 - pořadí koncernů
Poř.koncernprodej 2010prodej 2009změna
1.GM2.215.2272.084.492+6,27 %
=nový GM2.202.9271.815.806+21,32 %
2.Ford Mo Co1.935.4621.620.888+19,41 %
3.Toyota Mo Co1.763.5951.770.149-0,37 %
4.American Honda1.230.4801.150.784+6,93 %
5.Chrysler Group1.085.211931.402+16,51 %
6.Nissan NA908.570770.103+17,98 %
7.Hyundai-Kia894.496735.127+21,68 %
8.VW Group (jen VW+Audi)358.459296.170+21,03 %
9.BMW Group265.757241.727+9,94 %
10.Jaguar Land Rover45.20438.261+18,15 %

Americký trh je zřejmě na nejlepší cestě k ozdravení. V loňském roce rostly prakticky všechny segmenty, nejvíc však střední SUV (+42 %) a luxusní SUV (+26 %).

Nejžádanějším modelem je již tradičně Ford F-Series (528 tisíc ks). Mezi osobními vozy vede Toyota Camry/Solara (327 tisíc ks) a mezi SUV Honda CR-V (204 tisíc ks).

Americký trh v roce 2010: Pořadí prémiových značek

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Americký trh v roce 2010: Pořadí značek







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Dnes 18:45

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí obvolávání hotelů pro termín

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí…

Koupě domácího či zahraničního pobytu či rezervace místa v restauraci přes slevové servery se výrazně…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…