Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AMG zvažuje konkurenta pro LaFerrari, P1 a 918 Spyder

Michal Fokt
Diskuze (17)
Mercedes by chtěl srovnat krok se současnými top sportovními značkami a postavit také od okruhových závodních speciálů odvozený model.

Mercedes-Benz je, co sportovních aut týče, dnes s ohledem na konkurenci v trošku specifické situaci. Jeho rivalové z Mnichova a Ingolstadtu mají v nabídce sporťáky s motorem uprostřed, což se cení trošku víc, než klasická koncepce pohonu a kolegové ze Stuttgartu se díky hybridnímu hypersportu 918 Spyder posunuli do úplně jiné společnosti po bok McLarenu P1 a Ferrari LaFerrari. Takže ačkoli si klientela Mercedesu rozhodně nemůže na současné aktivity divize AMG stěžovat, v kontextu dění u konkurence teď v Affalterbachu tahají za kratší konec.

A Mercedes si je toho asi plně vědom, protože šéf AMG Tobias Moers naznačil v rozhovoru s americkým magazínem Motor Trend, že by "AMG chtělo být veřejností viděno na stejné úrovni jako ostatní německé sportovní značky" a dále upřesnil, že by "rád učinil závodní techniku legální pro použití na silnicích".

Pod tím si pochopitelně lze představit ledacos, včetně případné hybridizace připravovaného AMG GT Black Series, tím by však Mercedes asi kýženého halóefektu nedosáhl, daleko reálnější se v tomto případě zdá vytvoření podobné kreace, jakou byl Mercedes CLK GTR na sklonku 90. let. Motor Trend myšlenku dále rozvíjí a prorokuje takovému vozu s motorem uprostřed pohon všech kol, jenž zajistí nový twin-turbo V8 4,0 l s výkonem kolem 700 koní, doplněný o dva elektromotory, které celkový výkon dostanou za hranici 1000 koní. Pokud by takový projekt dostal zelenou, měli bychom se ho dočkat nejdříve koncem dekády.

Michal Fokt
Diskuze (17)
Avatar - AUDIRS6
20. 1. 2015 22:40
Re: omg
vsimol si si jeho "avatar" ? ;-)
Tak sa este raz zamysli, ci je zrovna on neprajnik WEC a LeMans... :-!
O ostatnom asi pisat netreba. To s tou F1 je blbost, ale blbost Ernieho, nie LDMZ. :-!
Avatar - Petrolhead_CZ
20. 1. 2015 22:17
Re: omg
V F1 jsem fandil vždycky McLarenu, Ferrari jsem přál, stejně jako Williamsu, ale nikdy jsem nebyl skalní. Ferrari má moji nejvyšší podporu v GT a vytrvalostních závodech. Takže nějak nechápu tvoji z prstu vycucanou úměru/logiku? To jsi tak omezený, že mě soudíš podle mé ikonky? Pokud si myslíš, že je F1 byť jen alespoň solidním šampionátem, tak jsi obyčejný ignorant, nebo nenáročný komerční konzument, nic víc. Jen si žij v té bublině dál, králem motorsportu je nyní jednoznačně WEC.

Jinak abych ti vysvětlil, proč se F1 týmu roky nedaří - Luca se soustředil na divizi vývoje silničních aut. Ferrari má po celou existenci tuhle střídavou éru, když dělá vynikající silniční auta, nedaří se F1 týmu a naopak. Ferrari mělo poslední konkurenceschopnou sezónu v r. 2008 jak píšeš, hned následující rok vyjelo 458 Italia, které se drží na špici supersportů už pět let. Další modely, které vyjely v následujících letech se staly pokaždé lídry třídy. 599 GTO - nejlepší supersport s motorem vpředu, 458 Spider - nejlepší supersportovní kabrio, 458 Speciale - nejlepší okruhové superauto, F12 - nejlepší super GT, LaFerrari - nejlepší hypersport. Za celou historii Ferrari nevyrábělo tak výjimečná auta a trend skvělá auta/špatné výkony v F1 se prostě napříč historií opakuje. Není to náhoda, pozice v F1 vynaloženému úsilí a soustředění na silniční auta odpovídá. Teď to půjde dolů, protože Marchionne teď udělal bugr a bláhově strhne většinu vynaloženého úsilí a zdrojů zpět na F1, o kterou už nikdo nemá zájem. LDM chtěl výhledově do WEC s LMP1, v GTE Pro tam Ferrari potřetí za sebou vyhrálo pohár konstruktérů a titul jezdců, z toho 2x vyhráli Le Mans, takže je na co navazovat.
Avatar - Ham.
20. 1. 2015 16:06
Re: omg
Jasně, do r. 2008 bylo Ferrari ještě špičkový tým, který uměl postavit konkurenceschopné auto, od té doby to s nimi jde z kopce a ani si neškrtnou, takže logicky abys to zakryl, tak prohlásíš F1 za chcíplotinu. Ó jak jsi spravedlivý. >:-[]
Avatar - AUDIRS6
20. 1. 2015 14:50
Re: omg
tak s tou primadonou Rosbergom si to fakt zahlobil 8-s
Zvysok ani nema cenu komentovat... :no:
Avatar - Petrolhead_CZ
20. 1. 2015 14:20
Re: omg
A to soudíš na základě svých zkušeností s pravidelným sledováním WEC nebo jsi viděl párkrát LM a plkáš nesmysly? F1 byla královnou motorsportu do roku 2008, od té doby je to chcíplotina, která přežívá jen ve stínu své bývalé slávy. Poslední dvě sezony byly vyloženě katastrofální. WEC má to, co F1 měla kdysi - závody na krev, miliony soubojů, atraktivní pitstopy, faktor nadšení, spousty nádherných aut a tratí, 4 třídy, ke kterým letos přibude pátá (LMP3), nejlepší GT jezdci na světě, žádné vyumělkované a pošukané rádoby závodní hvězdy typu primadon Rosberg, Vergne + pár platících pitomců jako Maldonado a Gutiérrez. WEC si s F1 vytírá posledních 5 let zadel, opak tvrdí jen ovečky, které jsou zavřeny v Ecclestonově ohrádce a žijí z bývalého komerčního úspěchu a čekají marně na revitalizaci. Před tím může smeknout laický průměrňák, ale já rozhodně ne.