Společnost britského Íránce Arashe Farbouda chce v Ženevě šokovat. Poslední verze supersportu AF10 má přes 2.100 koní. Je totiž hybridní...

Arash Motor Company coby druhá společnost založená Arashem Farboudem má za sebou osm let existence. Do Ženevy přiveze nejnovější verzi svého supersportu AF10, který vyvíjí už od počátku vedle slabšího AF8 a rozhodně s tím nehodlá přestat. Zapomeňte ale na atmosférický sedmilitr V8 od GM, případně desetiválec Judd 5,5 l přeražený vlastním logem.

Nejnovější verze má uprostřed umístěný také vidlicový osmiválec, navíc objemu 6,2 l, což nasvědčuje, že vítr vane opět z Detroitu. Dostal kompresor, takže má hezkých 671 kW a 1200 N.m. To by samo o sobě mohlo úplně stačit... Jenže chyba lávky! Ke konvenčnímu benzinovému dopovanému železu krmenému benzinem se přidává ještě čtveřice elektromotorů. Jasně, hybridy jsou v módě, ale třeba Ferrari, McLaren a Porsche ukazují, že v hypersportech smysl mají, přídavné elektrické jednotky jsou tu hlavně proto, aby zvyšovaly výkon (a snižovaly papírové průměrné emise značky, ano)...

V AF10 dávají kombinovaný výkon 880 kW a 1080 N.m, samozřejmě hned od spuštění. Arash tahle data prostě sčítá, takže výsledkem je 1551 kW, tedy, držte se pevně, 2107 koní a 2280 newtonmetrů točivého momentu. Nelze se tedy divit zrychlení z nuly na stovku za méně než tři sekundy. Maximální rychlost je určitě vyšší než 323 km/h. Zřejmě ještě nebyl čas otestovat na pořádné dlouhé rovince, kde by jelo více...

Motor s vnitřním spalováním má šestistupňovou manuální převodovku, bude možné zvolit i automat s pádly. Každý z elektroagregátů disponuje navíc vlastním dvoustupňovým ústrojím. K jejich napájení slouží baterie s kapacitou 32 kWh, přirozeně lithium-iontové. V závodním módu se články dobíjejí samy, protože se z oné čtyřky přídavných jednotek stanou generátory.

Karbonové šasi se skládá z třinácti dílů, je doplněné hliníkem a také karoserii vyrobili z plastů vyztužených uhlákovými vlákny. Aby se s autem dalo jezdit i přes zpomalovací retardéry ve městech, je vybaveno elektrohydraulickou regulací světlosti. Přední devatenácti- a zadní dvacetipalcová kola jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport 2. Zájemci za stroj zaplatí 1,1 milionu, samozřejmě v librách, tedy 38,3 milionu korun. Verze pro okruhové hrátky s nutnou výbavou (klec, hasicí přístroj) stojí o dalších sto tisíc (necelých 3,5 milionu Kč) víc.

V Ženevě se ale kromě desítky objeví i starší osmička coby Cassini. Ta je sice už dva roky stará, ale proč si ji nepřipomenout (jde o převážně žluté auto na fotkách). Zachovává starší sedmilitr Vette Volcano se 410 kW (557 k) a 645 N.m. Manuál má opět šestirychlostní, o hybrid však nejde. Jenže celá střela z karbonu váží bez provozních kapalin jen 1200 kg. Není tedy o moc pomalejší než AF10, sprint na 100 km/h jí trvá jen 3,5 s a tachometr se zastaví u čísla 315, možná ale bude znovu pokračovat ještě dál. Pochopitelně nestojí ranec, „jen“ 350 tisíc liber. To máme v naší tvrdé měně 12,2 milionu...

Spolupracujeme s TipCars.com
Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se…

Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou

Policisté, hasiči, celníci či vězeňští dozorci si od…

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku? Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lachtan,Laminátka,Brejlovec, Bardotka, Plecháč, Krokodýl,…

Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot

Americký dodavatel jaderných technologií Westinghouse…

 
Zdroj: Arash, WCF, Auta 5P
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak našli nevyléčitelnou nemoc

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak…

Adámek (4) se narodil jako zdravý kluk a nic nenasvědčovalo tomu, že je něco v nepořádku. Když mu byly tři…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena nejde pod tři miliardy

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena…

Jaro je sotva v rozpuku, světové velkokluby už se ale chystají rozbít prasátko a rozjet pořádné letní utrácení.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…